;
خواص گیاهان داروییسلامت

درمان طبیعی آنفولانزا: ۸ بهترین دمنوش برای درمان آنفولانزا!

درمان طبیعی آنفولانزا: فصل آنفولانزا به سرعت و سخت می گذرد. درست زمانی که هوا از صبح‌های دلپذیر و گرم به عصرهای سرد تبدیل می‌شود، ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا شروع به ویران کردن می‌کنند. اگر تا به حال به آنفولانزا مبتلا شده اید، می دانید که علائم چقدر ناراحت کننده و دشوار است. آنفولانزا می تواند همه چیز را از گلو درد، خراشیدگی گرفته تا خس خس سینه، سرفه و حالت تهوع ایجاد کند.

خوشبختانه، درمان های طبیعی وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با آنفولانزا کمک کند. در میان این داروهای گیاهی، دمنوش یک گزینه خوشمزه برای درمان و حتی پیشگیری از برخی علائم آنفولانزا است. در بخش سلامت ۸ بهترین دمنوش برای درمان آنفولانزا معرفی شده است. این دمنوش ها برای سرماخوردگی و آنفولانزا اثر فوری دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین مسکن های طبیعی برای درد: این ۱۰ مسکن طبیعی فورا عمل می کنند

۸ بهترین دمنوش برای مبارزه با آنفولانزا

۱.دمنوش بادرنجبویه

دمنوش بادرنجبویه از برگ های گیاه بادرنجبویه اروپایی که مربوط به خانواده نعناع است تهیه می شود. چای بادرنجبویه دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است که به مبارزه با آنفولانزا کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که بادرنجبویه تکثیر ویروس آنفولانزای A را مهار می کند. نتایج در طول مراحل مختلف عفونت برجسته بود و نشان داد که نوشیدن دمنوش بادرنجبویه ممکن است به پیشگیری از آنفولانزا کمک کند یا پس از ابتلا به آن، بیماری را درمان کند.

درمان طبیعی آنفولانزا، مطالعه دوم منتشر شده در مجله بیماری های استوایی آسیا پاسیفیک نشان داد که عصاره بادرنجبویه به طور قابل توجهی غلظت سلول های ویروسی H1N1 را کاهش می دهد. محققان معتقدند ترکیب شیمیایی بادرنجبویه به مهار تولید مثل سلولی کمک می کند و ممکن است باعث مرگ سلول های ویروسی شود.

جایگزین دیگری که می توانید امتحان کنید، چای لیمو ترش است. گیاهان از نظر ترکیب مشابه هستند و هر دو فواید سالم ویتامین C را ارائه می دهند که می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.

۲.چای سبز

درمان طبیعی آنفولانزا، چای سبز دارای مزایای سلامتی گسترده ای است که از کاهش فشار خون تا کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی را شامل می شود. این چای یک داروی موثر برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا محسوب می شود.

یک مطالعه منتشر شده در BioMed Central نشان داد که کاتچین و تیانین چای سبز به کاهش خطر ابتلا به آنفولانزا کمک می کند. این مطالعه شامل ۱۹۷ شرکت کننده بود که ۹۸ نفر از آنها مخلوط کاتچین و تیانین و ۹۹ نفر دارونما دریافت کردند. نتایج نشان داد که گروه کاتچین و تیانین میزان عفونت آنفولانزا به طور قابل توجهی پایین تر بود. گروه درمان همچنین فاصله زمانی طولانی تری بین عفونت های آنفولانزا در مقایسه با دارونما نشان دادند.

یک متاآنالیز که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، شواهدی را که در پس خواص پیشگیری از آنفولانزای چای سبز وجود دارد، بررسی کرد. محققان دریافتند که کاتچین‌های چای سبز مانند اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) RNA سلول‌های ویروسی را مهار می‌کنند و در نتیجه گسترش ویروس را سرکوب می‌کنند. کاتچین ها از تعامل ویروس با غشای سلول های سالم جلوگیری می کنند. علاوه بر این، این تحقیق نشان داد که پلی فنول های چای به تقویت سلامت ایمنی کمک می کند، بنابراین توانایی بدن برای دفع باکتری ها و ویروس های بیماری زا را افزایش می دهد.

درمان طبیعی آنفولانزا

۳.دمنوش زنجبیل

درمان طبیعی آنفولانزا، این دمنوش گیاهی از ریشه گیاه زنجبیل تهیه می شود. مزایای سلامتی چای ریشه زنجبیل عمدتا بر سیستم گوارشی و تنفسی تاثیر می گذارد. زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی است که به کاهش التهاب و تورم که می تواند باعث احتقان و سرفه شود کمک می کند. این خواص همچنین می تواند به تسکین عضلات معده برای کاهش علائم گرفتگی و حالت تهوع کمک کند.

مطالعه ای که در مجله Ethnopharmacology منتشر شد، تأثیرات زنجبیل تازه را بر ویروس هایی از جمله HRSV ویروسی که باعث عفونت دستگاه تنفسی می شود ، بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که زنجبیل به جلوگیری از تشکیل پلاک در سیستم تنفسی کمک می کند که می تواند منجر به خس خس سینه و سرفه شود. محققان همچنین دریافتند که زنجبیل تازه اتصال ویروسی را در سلول ها مهار می کند و سلول های مخاطی را برای مبارزه با عفونت های ویروسی تحریک می کند.

درمان طبیعی آنفولانزا، خواص زنجبیل در مبارزه با حالت تهوع  تاثیر افسانه ای دارد. ریشه تند را می توان در مکمل های گیاهی، درمان های خانگی و حتی آدامس هایی که برای درمان بیماری حرکت و حالت تهوع صبحگاهی طراحی شده اند، یافت. ریشه آن بسیار قدرتمند است که موسسه ملی سرطان تحقیقاتی را برای استفاده از آن در درمان حالت تهوع مرتبط با شیمی درمانی، استفاده می کنند. از آنجایی که تهوع و استفراغ اغلب از علائم آنفولانزا هستند، نوشیدن چای زنجبیل می تواند به کاهش این علائم کمک کند.

بیشتر بخوانید: دمنوش برای رفع خستگی: ۶ گیاه شگفت انگیز برای رفع خستگی پاییزی

۴.چای سبز و زنجبیل

چای سبز و زنجبیل را با هم ترکیب کنید تا یک ضد آنفولانزا بسازید که در کمترین زمان به حالت عادی برگردید. ترکیب چای سبز و زنجبیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی را دارد که می تواند سیستم دفاعی بدن را تقویت کند. کاتچین موجود در چای سبز به جلوگیری از تکثیر ویروس کمک می کند در حالی که زنجبیل به تسکین علائمی که قبلاً ممکن است داشته باشید کمک می کند.

درمان طبیعی آنفولانزا، برای دم کردن این چای بهتر است از آب داغ استفاده کنید نه آب جوش. چای سبز وقتی در دمای بالا دم می‌شود طعم تلخی پیدا می‌کند. با استفاده از آب بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ درجه فارنهایت دم کنید. چای برگ شل و زنجبیل تازه را به مدت ۲ تا ۵ دقیقه در آب دم کنید.

۵.چای سیاه

درمان طبیعی آنفولانزا، چای سیاه از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود. کافئین موجود در چای واقعی، آن را به انتخاب خوبی برای نوشیدنی صبحگاهی تبدیل می کند. برگ های چای اکسیده و خشک می شوند تا طعمی غنی و پررنگ ایجاد کنند که طعم قهوه را تقلید می کند.

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن تأثیرات ترکیبات چای سیاه را بر ویروس های آنفولانزا بررسی کردند. محققان دریافتند فلاونوئیدهای موجود در چای سیاه در هماهنگی با باکتری های سالم روده از عفونت آنفولانزا جلوگیری می کنند. انواع خاصی از باکتری های روده از فلاونوئیدها برای تقویت مولکولی به نام اینترفرون استفاده می کنند که به بدن سیگنال می دهد تا پاسخ ایمنی را تقویت کند.

درمان طبیعی آنفولانزا، این مطالعه یک میکروب روده به نام Clostridium orbiscindens را به عنوان یکی از بازیگران اصلی این فواید سلامتی شناسایی کرد. این میکروب فلاونوئیدها را برای تولید دزامینوتیروزین متابولیزه می کند که به نام DAT نیز شناخته می شود.

۶.دمنوش نعناع فلفلی

دمنوش نعناع فلفلی یک دمنوش با طراوت خوشمزه است که دارای طعم گزگز است. این چای با خیساندن برگ های نعناع در آب جوش تهیه می شود. عطر با طراوت آن همچنین می تواند به پاکسازی راه های هوایی و بهبود عفونت های تنفسی کمک کند.

درمان طبیعی آنفولانزا، تحقیقات نشان می دهد که عصاره نعناع فلفلی پاتوژن های دهان از جمله آنفولانزا را مهار می کند. این می تواند به جلوگیری از تکثیر ویروس آنفولانزا کمک کند و عفونت را در مسیر خود متوقف کند. چای نعناع همچنین می تواند به تسکین علائم آنفولانزا از جمله تهوع و استفراغ کمک کند. برای تسکین گلودرد و بهبود تنفس، آن را با مقداری عسل خام ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید: دمنوش برای رفع خستگی: ۶ گیاه شگفت انگیز برای رفع خستگی پاییزی

درمان طبیعی آنفولانزا

۷.دمنوش اکیناسه

درمان طبیعی آنفولانزا، دمنوش اکیناسه از گل علفی گیاه اکیناسه تهیه می شود. این گیاهان معمولا در آمریکای شمالی یافت می شوند، بنابراین می توانید یک فنجان چای تازه و ضد آنفولانزا را صبح گاهی بنوشید.

درمان طبیعی آنفولانزا، یک مطالعه منتشر شده در Pharmaceuticals نشان داد که اکیناسه ممکن است به پیشگیری و درمان عفونت‌های تنفسی از جمله آنفولانزای A و آنفلوانزای B کمک کند. دانشمندان همچنین دریافتند که انواع خاصی از اکیناسه به کاهش تولید بیش از حد موکوس و نشان دادن اثرات ویروس کشی روی ویروس کمک می کند.

۸.گزنه و چای سنجد

گزنه گیاهی است که بسیاری از کوهنوردان و علاقه مندان به فضای باز با آن آشنا هستند. این گیاه دارای برگ‌ها و ساقه‌های خاردار است که می‌تواند یک کابوس در فضای باز باشد. با این حال، خود گیاه را می توان به چای دم کرد که دارای مزایای زندگی سالم است. این چای همچنین می تواند به عنوان یک درمان قوی آنفولانزا عمل کند.

یک مطالعه منتشر شده در ISRN Allergy نشان داد که چای گزنه در مورد رینیت آلرژیک فوایدی دارد. برگ های گیاه گزنه حاوی هیستامین است. تحقیقات نشان می دهد که آلرژی زمانی رخ می دهد که سطح هیستامین در خون کم باشد. نوشیدن چای گزنه می تواند هیستامین را افزایش داده و به کاهش علائم از جمله آبریزش بینی و انقباض قفسه سینه کمک کند. در واقع، نوشیدن چای گزنه می‌تواند به باز کردن راه‌های هوایی که ممکن است تحت تأثیر آنفولانزا هستند، کمک کند.

درمان طبیعی آنفولانزا، مطالعه دوم منتشر شده در Nutrients نشان داد که سنجد به کاهش علائم و شدت سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. این مطالعه شامل ۳۱۲ مسافر هواپیما بود که از استرالیا به خارج از کشور سفر می کردند. مطالعه تصادفی دوسوکور نشان داد که مسافرانی که سنجد دریافت کرده بودند، کمتر دچار آنفولانزا و سرماخوردگی شدند و شدت علائم را کاهش دادند.

نصف قاشق چای خوری برگ گزنه را با نصف قاشق چای خوری سنجد خشک یا گل سنجد ترکیب کنید. در صورت تمایل می توانید از چای کیسه ای استفاده کنید. به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در آب جوش قرار دهید. در صورت تمایل با کمی عسل خام بنوشید.

مبارزه با آنفولانزا با دمنوش

برای محافظت از خود در برابر آنفولانزا، کارشناسان توصیه می کنند هر سال قبل از شروع فصل آنفولانزا واکسن آنفولانزا دریافت کنید. روزانه مقدار زیادی مایعات دریافت کنید و دست های خود را به خوبی بشویید تا به این بیماری مبتلا نشوید. اگر به آنفولانزا مبتلا شدید، نوشیدن چای گیاهی و چای واقعی می تواند به مدیریت علائم آنفولانزا کمک کند. این تسکین‌دهنده‌های گلو را می‌توان با شربت‌های سرفه و سایر داروهای گیاهی برای غلبه بر آنفولانزا به روش طبیعی ترکیب کرد.

درمان طبیعی آنفولانزا، با این لیست از دمنوش های ضد آنفولانزا، می توانید به تسکین گلودرد، از بین بردن آبریزش بینی و احتقان سینوسی و کاهش درد کمک کنید. در هنگام بیماری، برای خود یک فنجان دمنوش دم کنید، استراحت کافی داشته باشید و مطمئنا در کمترین زمان احساس بهتری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: ۷ دمنوش گیاهی شفابخش که حتما در آشپزخانه داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا