;
خواص گیاهان داروییسلامت

بهترین مسکن های طبیعی برای درد: این ۱۰ مسکن طبیعی فورا عمل می کنند

بهترین مسکن های طبیعی برای درد: مسکن ها موادی هستند که درد را تسکین می دهند. اصطلاح “تسکین دهنده درد” مواد مختلفی را توصیف می کند که می توانند از طریق مکانیسم های مختلف عمل کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند به گیرنده هایی متصل شوند که درک درد را مسدود می کنند، فعالیت آنزیم های خاصی را که باعث درد می شوند غیرفعال می کنند یا تولید التهاب را کاهش می دهند.

در دنیای طبیعت، گیاهان مختلفی برای درمان درد وجود دارد. مطالعات زیادی بر روی گونه های مختلف گیاه شناسی وجود دارد. اگرچه برخی شواهد نیاز به تایید یا تقویت با تحقیقات بیشتر دارند، گیاهان بسیاری با اثرات تسکین درد ثابت شده، وجود دارد

این گیاهان بدون عوارض جانبی هستند و فورا درد را درمان می کنند. در بخش سلامت چشمک به بررسی بهترین مسکن های طبیعی برای درد پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین گیاهان دارویی برای بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز و حافظه!

۱.زیره

بهترین مسکن های طبیعی برای درد، زیره یک گیاه علفی است که از نظر گیاه شناسی با نام زیره سبز شناخته می شود. دانه زیره هم برای اهداف آشپزی و هم برای اهداف درمانی استفاده می شود. زیره مخصوصا در درمان دیابت، صرع و درد استفاده شده است.

تحقیقات خاصیت ضددردی زیره را به مواد فعال زیستی موجود در دانه های آن و به ویژه فراوان ترین ماده یعنی کومینالدئید نسبت می دهند. مشخص شده است که کومینالدئید ممکن است در سطح گیرنده های درگیر در درک درد عمل کند.

علاوه بر این، اسانس های به دست آمده از دانه های زیره در درمان دردهای اسکلتی عضلانی و گرفتگی های شکمی استفاده می شود. گیاه زیره باید ۱۰۰ درصد طبیعی بوده و حاوی مواد افزودنی حاوی الکل نباشند. همچنین باید در ظروف شیشه ای تیره کوچک نگهداری شود.

۲.آویشن

بهترین مسکن های طبیعی برای درد، آویشن، گیاهی چند ساله و معطر که به طور گسترده در میان مسکن‌های طبیعی استفاده می‌شود، نیز بسیار مؤثر است.

ترکیبات فعال بیولوژیکی مانند تیمول و کارواکرول در آویشن اثرات درمانی دارند. اثر ضد اسپاسم روی عضلات دارد. مطالعات نشان می دهد که اسانس آویشن به درمان درد قاعدگی بدون ایجاد عوارض جانبی کمک می کند.

۳.میخک

میخک علاوه بر مصارف آشپزی و آرایشی، به دلیل خواص درمانی مختلف در طب گیاهی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از قوی ترین مسکن های طبیعی است.

این خواص به دلیل اوژنول، یک مولکول معطر است که از اسانس میخک به دست می آید. این جزء زیست فعال در سطح گیرنده های درد موثر است.

چند قطره اسانس را با مقدار کمی روغن گیاهی (مثلاً روغن بادام) مخلوط کرده و سپس روی ناحیه ای که قرار است ماساژ دهید بمالید. به طور معمول، میخک برای درمان دردهای قاعدگی، گرفتگی های شکمی و گردن درد توصیه می شود. علاوه بر این، این ادویه در برابر دندان درد نیز موثر است.

بیشتر بخوانید: گیاهانی که خوش شانسی می آورند: ۱۰ گیاهی که ثروت، سلامتی و عشق را به خانه می آورد

بهترین مسکن های طبیعی برای درد

۴.بید سفید

بهترین مسکن های طبیعی برای درد، بید سفید درختی است که به طور گسترده در محیط های مرطوب رشد می کند. در دنیای گیاه شناسی با نام Salix alba شناخته می شود و به عنوان یکی از گونه های متعلق به Salicaceae طبقه بندی می شود.

سرشار از اجزای فعال بیولوژیکی است که عمدتا در پوست درخت یافت می شود و بیشتر سالیسین است. خواص درمانی بید سفید به لطف این ماده و پلی فنول ها و فلاونوئیدهای آن است که به عنوان یک مسکن طبیعی قوی و ضد التهاب طبقه بندی می شوند. پوست درخت بید سفید از طریق مکانیسم های مختلفی بر درد اثر می گذارد.

مکمل‌های بید سفید که به صورت کپسول یا محلول مایع فروخته می‌شوند، برای انواع دردها مانند کمردرد، سردرد، روماتیسم و ​​آرتروز موثر هستند. ممکن است محصولات از نظر درصد ماده موثره با یکدیگر متفاوت باشند، لازم است دوزهای توصیه شده توسط سازنده را رعایت کنید. مکمل های بید باید بعد از غذا مصرف شود.

۵.نعناع

نعناع در سرتاسر دنیا کشت می شود و برگ های آن دارای اثرات دارویی مختلفی است. نعناع به ویژه برای اثر ضد درد آن بسیار شناخته شده است. اثر ضد دردی آن به دلیل مواد موجود در گیاه مانند رزین ها، اسانس ها و فلاونوئیدها است و به صورت مرکزی و محیطی در سطح گیرنده های درد عمل می کند.

محصولاتی که باید خریداری شوند باید عمدتاً از اسانس ۱۰۰ درصد خالص و ارگانیک تشکیل شوند. چنین محصولاتی برای استفاده خارجی می تواند برای استفاده در نورالژی، میالژی، درد مفاصل و میگرن استفاده شود. برای تسکین سردرد می توانید اسانس نعناع را به شقیقه ها و پیشانی بمالید، اما مراقب باشید خیلی به ناحیه چشم نزدیک نشوید.

۶.گشنیز

بهترین مسکن های طبیعی برای درد، گشنیز گیاهی علفی یکساله است. هم از برگ های تازه و هم دانه های خشک این گیاه در آشپزخانه استفاده می شود. همچنین گشنیز یک داروی شناخته شده است که در طب جایگزین استفاده می شود. مطالعات نشان داده اند که یک مسکن بسیار عالی است

این خاصیت به لطف اجزای زیست فعال موجود در گیاه از جمله فلاونوئیدهایی مانند کورستین است. این مواد در سطح گیرنده های خاصی عمل می کنند و درک درد را از بین می برند.

این محصول برای تسکین درد بیشتر شامل اسانس ۱۰۰ درصد خالص است که از تقطیر گشنیز به دست می آید و در ظروف شیشه ای تیره کوچک قرار می گیرد. چند قطره از محصول را باید با هر روغن گیاهی مخلوط کرده و روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا کاملا جذب شود. به طور کلی این محصولات برای درمان روماتیسم و ​​دردهای عضلانی مناسب هستند.

۷.پلین

بهترین مسکن های طبیعی برای درد، افسنطین گیاهی علفی است که از نظر گیاه شناسی با نام Artemisia absinthium شناخته می شود و در نقاط مختلف جهان مانند آسیا و اروپا رایج است. این گیاه دارای اثرات درمانی بی شماری است و یکی از داروهای گیاهی درمانی جایگزین است.

به طور کلی، قدرت درمانی مرتبط با افسنطین به دلیل ترکیبات فیتوشیمیایی متعدد آن است که از جمله آنها می توان به ترپنوئیدها، اسیدهای آلی و فلاونوئیدها اشاره کرد.

اسانس های این گیاه نیز خواص درمانی دارند، به خصوص اسانس های صد در صد طبیعی و خالص برای درمان دردهای قاعدگی، مفاصل و عضلانی مناسب بوده و به طور کلی اثر تسکین دهنده و آرامش بخش دارند.

بیشتر بخوانید: تقویت حافظه با گیاهان دارویی: ۱۱  گیاه برای تقویت حافظه و تمرکز

بهترین مسکن های طبیعی برای درد

۸.هیبیسکوس

هیبیسکوس به دلیل خواص تسکین دهنده درد و ضد التهابی آن شناخته شده است. این خواص به دلیل فلاونوئیدهای موجود در گیاه است و این مواد در برگ ها و گل ها متمرکز شده اند. این مواد به عنوان آرام بخش عمل می کنند و به درمان التهاب و درد کمک می کنند.

هیبیسکوس عمدتاً برای تولید مکمل های غذایی استفاده می شود، محلول های مایع باید حاوی مواد فعال برگ و گل باشد. همچنین به عنوان یک دمنوش گیاهی علاوه بر مکمل های مایع توصیه می شود.

۹.شبدر سیاه

بهترین مسکن های طبیعی برای درد، شبدر سیاه به دلیل خواص درمانی مختلف شناخته شده است و کاربردهای درمانی برای درمان گرفتگی عضلات، روماتیسم و ​​آرتریت دارد. به نظر می رسد خواص درمانی یونجه مربوط به اجزای فعال بیولوژیکی آن مانند فلاونوئیدها، آلکالوئیدها و تری ترپن ها باشد.

مکمل های یونجه هم به صورت کپسول و قرص و هم به صورت عصاره در دسترس هستند. توصیه می شود محصولات تهیه شده از گیاهان تازه را خریداری کنید.

۱۰.زنجبیل

ریشه زنجبیل شاید یکی از قوی ترین مسکن های موجود در طبیعت باشد. تحقیقات نشان می دهد که عصاره زنجبیل تاثیر بسزایی در کاهش تولید سیتوکین ها دارد که مولکول هایی هستند که باعث التهاب در بدن می شوند. زنجبیل درد را درمان می کند و فرآیندهای التهابی داخلی بدن را بدون ایجاد عوارض منفی کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی استرس: معجزه این ۵ دمنوش برای استرس و اضطراب شدید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا