;
سلامتدرمان خانگی

برای کنترل فشار خون بالا از این ۱۰ مواد خوراکی استفاده کنید

فشار خون بالا مرحله اولیه مشکلات عروقی و حمله قلبی است. اما ما نمی توانیم از دوزهای بالای دارو در فشار خون بالا استفاده کنیم. زیرا استفاده مداوم از داروهای شیمیایی عوارض جانبی زیادی دارد. به همین دلیل بهترین راه برای مقابله با مشکلات فشار خون بالا، استفاده از روش های طبیعی است. داشتن چند داروی گیاهی طبیعی برای فشار خون یا استفاده از یک رژیم غذایی کاهش فشار خون بالا گزینه عالی است. در این صورت مجبور نیستیم با عوارض جانبی احتمالی داروها مواجه شویم. در این مطلب از سری مطالب سلامت به کنترل فشار خون بالا با رژیم غذایی می پردازیم. با استفاده از این ۱۰ مواد خوراکی می توانید بدون استفاده از دارو فشار خون تان را کنترل و درمان کنید.

بیشتر بخوانید: این ۵ دمنوش قاتل فشار خون بالا است!

۱۰ بهترین مواد غذایی برای کنترل فشار خون بالا

۱.زنجبیل

استفاده از زنجبیل برای کنترل فشار خون بالا مطمئنا در صدر فهرست قرار دارد. زیرا به راحتی در دسترس است و در هر خانه ای یافت می شود. همه ما از زنجبیل در پختن سبزیجات، گوشت و غلات استفاده می کنیم. یک مطالعه نشان می دهد که چندین آزمایش فواید سلامتی همه کاره آن را در مقابله با حالت تهوع، استفراغ، التهاب، سندرم های متابولیک و عملکردهای گوارشی نشان داده است. شما می توانید از آن به عنوان یک درمان خانگی گیاهی مناسب برای حفظ سطح کلسترول و فشار خون بالا استفاده کنید. برای این که بتوانید سریع فشار خون بالا را کنترل کنید بهتر است مقداری زنجبیل تازه را برش بزنید و دمنوش درست کنید. از این دمنوش یک تا دو لیوان بنوشید. باعث کاهش فشار خون می شود.

۲.کنترل فشار خون بالا با رژیم غذایی، سیر

سیر نیز به دلیل فواید متعددی که برای سلامتی دارد از گیاهان دارویی معروفی است که در آشپزی استفاده می شود. به علاوه فواید سلامتی آن، به إذا طعم بسیار فوق العاده ای می دهد. سیر با ترکیبات طبیعی مانند گوگرد غنی شده است که جریان خون را بهبود می بخشد و قلب نیازی به فشار زیاد در هنگام پمپاژ خون به شریان ها ندارد. از این رو در کاهش فشار خون بالا بسیار موثر است.

کنترل فشار خون بالا با رژیم غذایی

۳.دارچین

دارچین یکی دیگر از گیاهان معروف است که تقریبا در هر خانه ای یافت می شود. در درمان های قدیمی برای مقابله با بسیاری از مشکلات قلبی استفاده می شد. برای دهه ها به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. به علاوه دارچین به آرامش رگ های خونی کمک می کند. بنابراین باعث کاهش فشار خون می شود.

۴.چای زیتون

چای زیتون یکی دیگر از گیاهان طبیعی برای کنترل فشار خون بالا است. زیرا زیتون دارای پلی فنول هایی است که به تنظیم فشار خون کمک می کند. شما می توانید چای زیتون را حتی دو بار در روز مصرف کنید. برگ‌های زیتون را در آب بجوشانید تا یک چای آرامش‌بخش برای خلاص شدن از فشار خون بالا و اضطراب درست کنید.

۵.کنترل فشار خون بالا با رژیم غذایی، آب زغال اخته

زغال اخته همچنین میوه ای جذاب و شگفت انگیز است که دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. این خاصیت آن به شما کمک می کند با چندین بیماری مزمن شدید مانند سرطان و فشار خون بالا مبارزه کنید. حتی اگر سندرم متابولیک دارید، باز هم می توانید با مصرف روزانه آب زغال اخته از شر فشار خون یا سطح کلسترول بالا خلاص شوید.

بیشتر بخوانید: 8 مهمترین خاصیت روغن سیاه دانه از کنترل فشار خون تا سلامت پوست و مو

کنترل فشار خون بالا با رژیم غذایی

۶.دانه های آفتابگردان

تخمه آفتابگردان دارای مقادیر زیادی مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است که به شما کمک می کند گردش خون سالم داشته باشید. در نهایت باعث ایجاد تعادل در فشار خون می شود. شما می توانید یک چهارم فنجان تخمه آفتابگردان را به عنوان میان وعده بین دو وعده غذایی مصرف کنید.

۷.روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی بالا و چربی سالمی است که به کاهش فشار خون کمک می کند. برای مبارزه با فشار خون بالا می توانید ۲ تا ۳ برابر مقدار مشخصی روغن زیتون مصرف کنید.

۸.کنترل فشار خون بالا با رژیم غذایی، پسته

پسته به عنوان یک درمان خانگی طبیعی برای فشار خون بالا عالی است. زیرا پسته توانایی شگفت انگیزی در کاهش مقاومت عروق محیطی دارند که در نهایت منجر به جریان خون سالم بین قلب و بدن از طریق عروق سالم می شود. می توانید مقداری پسته را به عنوان میان وعده میل کنید یا آن را به غذاهای معمولی خود اضافه کنید.

کنترل فشار خون بالا با رژیم غذایی

۹.بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یکی دیگر از گیاهان شگفت انگیز است که دارای مقدار زیادی فیبر با چربی کم است. فیبر و چربی کم آن باعث می شود تا گردش خون سالم را در بدن ایجاد کند. شما می توانید بلغور جو دوسر خیس شده با شیر را به عنوان یک درمان خانگی طبیعی سالم مصرف کنید.

۱۰.چغندر قرمز

چغندر نیز به عنوان یک درمان خانگی طبیعی برای فشار خون بالا استفاده می شود. زیرا چغندر توانایی شگفت انگیزی در باز نگه داشتن رگ های خونی دارد. به علاوه دارای مقادیر زیادی اکسید نیتریک است. این خواص چغندر قرمز می تواند فشار خون بالا را در عرض یک روز متعادل کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نوشابه شلغم به سبک ترکیه ای برای کسانی که بدنبال سلامتی هستند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا