;
سلامت

عوارض سرکه سیب: ۵ خطر جدی سرکه سیب که نمی دانستید!

عوارض سرکه سیب: سرکه سیب حاوی مواد مغذی سیب است که از آن تهیه می شود. سرکه سیب دارای محتوای خوبی از آنتی اکسیدان ها، اسید استیک و پکتین است. این سرکه به شما امکان می دهد قند خون و تولید انسولین را تنظیم کنید، ذخیره قند به شکل تری گلیسیرید در بافت چربی را کاهش دهید، چربی سوزی را افزایش دهید، سیستم گوارشی را تحریک کنید و سطح کلسترول را تنظیم کنید.

علاوه بر این، سرکه سیب یک اشتها آور خوب است و از سلول ها در برابر پیری زودرس محافظت می کند. با این حال در صورت مصرف روزانه و ناخودآگاه می تواند برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک باشد. در بخش سلامت چشمک به بررسی عوارض سرکه سیب و خطرات جدی آن برای سلامتی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی دیابت: این ۳ ادویه در درمان دیابت معجزه می کند!

۵ خطر احتمالی سرکه سیب

۱.باعث اختلالات گوارشی می شود

عوارض سرکه سیب، سرکه سیب یک مایع طبیعی اسیدی است. بنابراین، اگر بیش از حد نوشیدنی مصرف کنید، باعث درد معده و ناراحتی های گوارشی می شود. سرکه سیب حرکات روده را کند می کند و غذایی که می خورید ساعت ها در معده شما باقی می ماند. این باعث مشکلات گاز و نفخ می شود. در موارد شدیدتر، می تواند باعث سوء هاضمه، حالت تهوع و استفراغ شود.

۲.تعادل قند خون را مختل می کند

در صورت ابتلا به دیابت، بهتر است قبل از مصرف سرکه سیب با پزشک خود مشورت کنید. به گفته متخصصان، مبتلایان به دیابت باید به سرکه سیب توجه کنند. سرکه سیب سطح قند خون را تغییر می دهد. مصرف زیاد آن می تواند تعادل قند خون را مختل کند.

عوارض سرکه سیب

۳.مینای دندان را فرسایش می دهد

عوارض سرکه سیب، تمام سرکه ها حاوی اسید استیک هستند. این ماده به دلیل اثرات مخرب خود بر مینای دندان شناخته شده است. به گفته متخصصان، نوشیدن طولانی مدت سرکه سیب، فرسایش مینای دندان را تسریع می کند. برای محافظت از دندان های خود، متخصصان توصیه می کنند همیشه قبل از نوشیدن آن را با آب رقیق کنید.

بیشتر بخوانید: عوارض گوجه فرنگی: ۶ عوارض جدی گوجه فرنگی که نمی دانستید!

۴.باعث سوختگی گلو و مری می شود

PHسرکه سیب بسیار پایین و بین ۲ تا ۳ است. بنابراین، به طور بالقوه می تواند باعث سوختگی و تحریک در گلو شود. این می تواند به خصوص اگر آن را خالص بنوشید، یعنی بدون رقیق کردن آن با آب. گاهی اوقات نیز می تواند باعث درد و ناراحتی در گلو و مری شود.

۵.سطح پتاسیم را کاهش می دهد

عوارض سرکه سیب، اگر بیش از حد سرکه سیب بنوشید، می تواند باعث هیپوکالمی شود. هیپوکالمی سطح پایین پتاسیم خون است. باید احتیاط کرد زیرا هیپوکالمی می تواند تراکم و استحکام استخوان را کاهش دهد. در مورد هیپوکالمی، استخوان ها شکننده تر می شوند و بنابراین خطر شکستگی افزایش می یابد.

چگونه برای کاهش وزن سرکه سیب مصرف کنیم؟

سرکه سیب به تنهایی تاثیری در کاهش وزن ندارد. لزوماً باید با عادات سبک زندگی سالم ترکیب شود. برای تاثیر مثبت، ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب رقیق شده با آب را می توان صبح ناشتا و سپس چند دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف کرد. در ساعات خاصی از روز، سرکه سیب بیشترین تاثیر را بر بدن و به خصوص سیستم گوارشی خواهد داشت. با این حال مراقب باشید، اگر معده ضعیفی دارید، سرکه را بیشتر رقیق کنید. درمان سرکه سیب باید ۳ تا ۶ ماه ادامه یابد. ایده آل این است که یک سیکل ۳ ماهه را دو بار در سال انجام دهید.

مصرف سرکه سیب ممکن است به کاهش وزن کمک کند، اما غذای معجزه آسایی نیست و این مصرف تنها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل عمل می کند. برای موثر بودن، باید با فعالیت بدنی منظم، مصرف مایعات کافی و رژیم غذایی مناسب ترکیب شود.

بیشتر بخوانید: افزایش طول عمر: راز عمر بالای ۱۰۰ سال این ۱۵ غذا است!

عوارض سرکه سیب

دستور العمل نوشیدنی سرکه سیب لاغری

عوارض سرکه سیب، اگر در مصرف سرکه سیب با معده خالی مشکل دارید، می توانید این دستور نوشیدنی آسان را امتحان کنید:

مواد لازم برای ۱ لیوان

۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب

آب نصف لیموترش

عسل

۲۰۰ میلی لیتر آب

برای تهیه این نوشیدنی ابتدا آب را در یک قابلمه گرم کنید. مراقب باشید، آب نباید بجوشد.

عسل مایع را با آب لیمو و سرکه سیب در یک لیوان مخلوط کنید. سپس آب داغ را به آن اضافه کنید و آن را مخلوط کنید تا همه مواد خوب حل شوند. این ترکیب فواید لیمو را با سرکه سیب ترکیب می کند. افزودن عسل اسیدیته مخلوط را کاهش می دهد و نوشیدن آن را لذت بخش تر می کند.

بیشتر بخوانید: غذاهای مضر برای کلیه: این ۵ غذا کشنده کلیه هستند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا