;
بیماری هاسلامت

درمان خانگی دیابت: این ۳ ادویه در درمان دیابت معجزه می کند!

درمان خانگی دیابت: آیا می دانستید ادویه های ارگانیک برای بیماران دیابتی معجزه می کند. افزودن ادویه ها به هر دستور غذایی آسان است و مواد مغذی فراوان و فواید سلامتی خاصی را به همراه دارد. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که فقط نصف قاشق چای خوری دارچین در روز می تواند به میزان قابل توجهی سطح قند خون اضافی را کاهش دهد.

اما قبل از این که برای خرید دارچین به فروشگاه مواد غذایی بروید، فراموش نکنید که دانه های شنبلیله، گشنیز و میخک را در لیست تان اضافه کنید. این ادویه ها به خوبی قند را کنترل می کند و در عین حال برای تثبیت سطح انرژی بدن نیز موثر است. در بخش سلامت چشمک به درمان خانگی دیابت با سه ادویه شگفت انگیز پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۲ غذای سالم و خوشمزه برای دیابتی ها

مطالعات متعددی توانایی شنبلیله را در تنظیم سطح قند خون تایید می کند

درمان خانگی دیابت، دانه های شنبلیله حاوی بسیاری از ترکیبات طبیعی هستند. اما تحقیقات نشان داده است که ماده مغذی گیاهی گالاکتومانان و اسید آمینه ۴، هیدروکسی ایزولوسین مسئول اثر کاهش گلوکز هستند. بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی اثرات مفید شنبلیله را در کاهش قند خون در بیماران دیابتی نوع ۲ تایید کرده اند.

در یک مطالعه بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ خفیف، مصرف عصاره شنبلیله به مدت دو ماه باعث کاهش سطح قند خون و مقاومت کمتری نسبت به گروه دارونما به انسولین شد. در مطالعه دیگری که در مجله اروپایی تغذیه بالینی منتشر شد، مصرف ۵۰ گرم پودر دانه شنبلیله دو بار در روز باعث کاهش سطح قند خون ناشتا، بهبود تحمل گلوکز و کاهش ۵۴ درصدی گلوکز ادراری در بیماران دیابتی نوع ۱ شد.

علاوه بر این، کلسترول تام را نیز کاهش می دهد که نشانه هایی از مفید بودن آن در مدیریت دیابت و درمان عوارض آن است. مقدار توصیه شده ای از شنبلیله وجود ندارد، با این حال، مطالعات بالینی از ۵ گرم دانه یا یک گرم پودر در روز استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید: دیابت در زنان: ۱۲ علائم هشدار دهنده ای که زنان آن را نادیده می گیرند!

درمان خانگی دیابت

ادویه جات برای دیابتی ها می تواند حساسیت به انسولین و هضم را بهبود بخشد

درمان خانگی دیابت، برگ ها و دانه های گشنیز فواید قابل توجهی نسبت به گشنیز دارند. دانه های گشنیز حاوی دو روغن فرار،  لینالول و ژرانیل استات، آنتی اکسیدان های قوی هستند که در سطح سلولی عمل می کنند. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که عصاره دانه گشنیز باعث کاهش گلوکز پلاسما، بهبود حساسیت به انسولین و بهبود سطح لیپیدهای سرم در مدل های حیوانی می شود.

درمان خانگی دیابت، مطالعه دیگری نشان داد که ۲۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم عصاره دانه گشنیز به طور قابل توجهی فعالیت سلول های بتا ترشح کننده انسولین را در مقایسه با حیوانات کنترل دیابتی افزایش می دهد. در یک مطالعه انسانی که در Digestive Diseases and Sciences گزارش شده است، محققان مشاهده کردند که پودر گشنیز (دانه) علائم سندرم روده تحریک پذیر، یک شکایت مزمن گوارشی را کاهش می دهد. شرکت کنندگان در مطالعه عدم وجود بیشتر نفخ، درد و یبوست را در مقایسه با گروه دارونما گزارش کردند.

بیشتر بخوانید: دیابت در مردان: ۸ علائم هشداردهنده که مردان نباید نادیده بگیرند!

درمان خانگی دیابت

کاهش سطح گلوکز و کلسترول خون با میخک

درمان خانگی دیابت، میخک سرشار از آنتی اکسیدان های آنتوسیانین و کورستین به علاوه یک جزء فعال به نام اوژنول است. همچنین منبع عالی منگنز، منبع خوبی از چربی های امگا 3، ویتامین های C، K، فیبر و مواد معدنی کلسیم، منیزیم است. علاوه بر این، این ادویه یک ضد عفونی کننده، ضد التهاب و ضد درد طبیعی است.

در یک مطالعه، به ۳۰ بیمار دیابتی نوع ۲ کپسول های حاوی ۰، ۱، ۲ یا ۳ گرم میخک هر روز به مدت یک ماه  داده شد تا سطح گلوکز سرم را مشاهده کنند. نویسندگان مطالعه دریافتند که گلوکز سرم از ۲۲۵ به ۱۵۰ میلی گرم در دسی لیتر کاهش یافته است که به طور قابل توجهی سطح تری گلیسیرید، کلسترول تام و LDL را کاهش می دهد. بنابراین، محققان پیشنهاد کردند که مصرف ۱ تا ۳ گرم میخک در روز برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ برای مدیریت بهتر سطح گلوکز و کلسترول تام مفید است.

همیشه بهتر است تنها روی یک ادویه تمرکز نکنید. افزودن انواع ادویه ها به غذای شما ارزش دارویی آن را دوچندان می کند. به طور طبیعی، برای بهترین نتایج، همیشه با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی با تجربه یا مربی بهداشت در مورد بهترین توصیه های تغذیه ای، به خصوص اگر دیابت دارید، مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: 10 سالم ترین و مفیدترین سبزیجات که باید در رژیم غذایی گنجاند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا