;
سلامتبیماری ها

۸ روش خانگی موثر برای درمان فوری عفونت های قارچی واژن

اکثر زنان در طول زندگی خود عفونت های قارچی واژن را تجربه می کنند. این قارچ توسط Candida Albicans ایجاد می شود. قارچی که به طور طبیعی در واژن قرار دارد. هنگامی که رشد بیش از حد این قارچ اتفاق می افتد، اکثر زنان دچار التهاب، تحریک، خارش و ترشحات دردناک می شوند. ممکن است برای درمان این نوع عفونت ها، روش های مختلفی را امتحان کنید. یکی از روش های بدون عوارض جانبی روش های طبیعی است. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سلامت چشمک به روش های خانگی درمان عفونت های قارچی واژن می پردازیم. با این روش های ساده می توانید عفونت های قارچی واژن را کنترل و درمان کنید.

۸ روش خانگی موثر برای درمان عفونت های قارچی واژن

۱.ماست

ماست دارای بسیاری از باکتری ها یا پروبیوتیک های خوب است. این باکتری ها به ایجاد یک خط دفاعی موثر در برابر سایر موجودات مضر کمک می کند. ماست فلور بدن را به حالت طبیعی باز می‌گرداند و در نتیجه رشد بیش از حد قارچ را متعادل و متوقف می‌کند.

۲.روش های خانگی درمان عفونت های قارچی واژن، اسید بوریک

اکثر زنان آن را یک ضد عفونی کننده قوی برای درمان حتی مقاوم ترین عفونت های قارچی می دانند. شیاف های اسید بوریک برای این منظور در بازار موجود است. با این حال، دوزهای بالای اسید بوریک می تواند منجر به آسیب اندام و حتی مرگ در موارد شدید شود.

بیشتر بخوانید: ۱۱ نشانه دیابت نوع یک در کودکان که نباید آنها را نادیده بگیرید

۳.روغن نارگیل

روغن نارگیل ماهیت ضد قارچی دارد. به طور موثر در برابر قارچی که باعث عفونت قارچی می شود عمل می کند. مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید. فقط مطمئن شوید که از بالاترین درجه خلوص برخوردار است.

۴.روش های خانگی درمان عفونت های قارچی واژن، روغن درخت چای

روغن درخت چای ماهیتی ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد ویروسی دارد. همچنین به حفظ فلور طبیعی بدن کمک می کند. از آن جایی که بسیار قوی است، آن را با روغن دیگری مانند روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. شیاف های روغن درخت چای در دسترس است. لطفا توجه داشته باشید که بسیاری از افراد به این روغن آلرژی دارند. پس قبل از استفاده از آن تست آلرژی انجام دهید.

۵.سرکه سیب

بسیاری از زنان حمام سرکه سیب را بسیار موثر می دانند. حدود بیست دقیقه در یک حمام آب گرم بمانید که حداقل نصف فنجان سرکه سیب به آن اضافه شده باشد. البته اکثر پزشکان توصیه می کنند که در عفونت های مخمری از دوش سرکه استفاده نکنید. زیرا واژن را مستعد ابتلا به عفونت های شدیدتر می کند.

۶.روش های خانگی درمان عفونت های قارچی واژن، ویتامین C

علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، ویتامین C به بدن کمک می کند تا تعادل طبیعی خود را بازگرداند. زیرا ضد میکروبی است. بنابراین رشد قارچ های ایجاد کننده مخمر را متوقف می کند.

۷.مکمل های پروبیوتیک

خوردن ماست به همان سرعتی که می خواهید نتیجه نمی دهد، می توانید مکمل های پروبیوتیک را امتحان کنید. این ها را می توان به صورت خوراکی مصرف کرد یا داخل واژن قرار داد. اکثر زنانی که از عفونت‌های مکرر قارچی رنج می‌برند، ادعا می‌کنند که از این مکمل‌ها بسیار سود برده‌اند.

۸.روش های خانگی درمان عفونت های قارچی واژن، روغن پونه کوهی

این یک اسانس است که دارای دو ترکیب قوی ضد قارچی تیمول و کارواکرول است. آنها به مهار رشد قارچ ها کمک می کنند. شیاف ها را می توان قبل از استفاده در واژن قرار داد یا روی تامپون قرار داد. لطفا مراقب باشید که روغن های حامل برای همه اسانس ها مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: ۸ ماده غذایی موثر برای پیشگیری و درمان تیروئید

چگونه می توان از عفونت قارچی واژن جلوگیری کرد؟

 

۱.مصرف قند و مواد غذایی فرآوری شده را کاهش دهید. زیرا شکر رشد مخمر را افزایش می دهد.

۲.از لباس زیر نخی گشاد استفاده کنید.

۳.لباس های خیس یا مایو را نباید برای مدت طولانی پوشید. محیط های گرم و مرطوب برای رشد مخمر ایده آل هستند.

۴.از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری کنید مگر اینکه کاملا ضروری باشد.

۵.از استفاده از دوش ها خودداری کنید مگر این که پزشک به شما توصیه کرده باشد و از اسپری دئودورانت واژینال و سایر محصولات معطر واژینال خودداری کنید. این می تواند تعادل باکتری های خوب و مخمر را در واژن شما تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: سردردها از بیماری های احتمالی شما خبر می دهند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا