;
آرایش و زیباییدنیای مد

مراقبت از موهای نازک و کم پشت با ۶ مرحله آسان که نمی دانستید!

مراقبت از موهای نازک و کم پشت: قبل از هر چیز باید عواملی که باعث تضعیف ساختار مو و موهای ضعیف و کم پشت می شوند را بشناسید. شرایطی که به ساختار مو آسیب می رساند عموما تغییرات هورمونی، استرس، اثرات برخی داروها، افزایش سن، اشعه ماوراء بنفش، کلر، رنگ ها، تغییر رنگ، پرم، محصولات زبر، استفاده از سشوار و برس است.

بنابراین اگر می خواهید در هر سنی موهایی قوی، حجیم و سالم داشته باشید، مراقبت از موهای تان نباید کاری باشد که هر چند وقت یکبار انجام دهید، بلکه باید عادتی باشد که هر روز آن را انجام دهید. در بخش آرایش و زیبایی چشمک از کلاژن مو گرفته تا حالت دهی و تغذیه، نکاتی در مورد نحوه مراقبت از موهای نازک و کم پشت آورده شده است.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

۱.کلاژن برای مو

مراقبت از موهای نازک و کم پشت، کلاژن به شما کمک می کند موهای زیباتری داشته باشید. زیرا مو را تقویت و مرطوب می کند، رشد آن را تحریک می کند و رنگ طبیعی آن را حفظ می کند.

کلاژن به دلیل ده ها عملکردی که دارد، عنصر مخفی هر مراقبت از مو و عنصر اصلی نوآورانه ترین مکمل های مو است. در هر سنی، مصرف کلاژن برای بهبود ساختار، درخشان‌تر، حجیم‌تر و قوی‌تر کردن مو ضروری است.

حتی زمانی که مو در یائسگی ضعیف می شود، به لطف ترکیب مواد معدنی و ویتامین های لازم برای مو، می تواند با آمپول های کلاژن، موها را تقویت کند.

افزایش تولید کلاژن از طریق مواد مغذی یک راز زیبایی است که برای موهای مردان و زنان در هر سنی مفید است. ویتامین C که یک آنتی اکسیدان عالی است با استرس اکسیداتیو ناشی از افزایش سن مبارزه می کند، در حالی که ویتامین های B مانند نیاسین و بیوتین به دلیل اثرات پیشگیرانه و تقویت کننده در برابر ریزش مو به رشد مو کمک می کنند. علاوه بر این، مواد معدنی مانند سلنیوم و روی وجود دارد که برای سلامت مو، تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو مهم هستند.

مراقبت از موهای نازک و کم پشت

۲.محصولات طبیعی

مراقبت از موهای نازک و کم پشت، پس از تغذیه داخلی مو با یک رژیم غذایی سالم، تغذیه خارجی آن با ماسک ها، روغن ها، شامپوها و نرم کننده های مناسب ضروری است. اگر به راه حل های سنتی مراقبت از مو علاقه دارید، ممکن است ترجیح دهید قبل از شستشو از سرکه یا عسل استفاده کنید تا به طور طبیعی موهای خود را باز کرده و تغذیه کنید.

برای درمان موهای شکننده می توانید روغن های مغذی مانند روغن نارگیل را حدود ده دقیقه روی موهای خود بگذارید. به عنوان مثال، برای درمان موهای سوخته ناشی از دکلره کردن، می توانیم ماسکی را با تخم مرغ، ماست (۴قاشق غذاخوری) و عسل (۳قاشق غذاخوری) امتحان کنیم که حداقل ۱۰ دقیقه کل موها را بپوشاند. این یک ماسک عالی برای موهای بی روح و خسته است.

به علاوه با تهیه ماسک های مغذی با سایر محصولات طبیعی عالی مانند روغن زیتون، روغن کرچک، بادام شیرین و گیاهانی مانند مریم گلی، ریحان و آرنیکا، می توانید موهایی نرم و طبیعی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: درمان موهای خشک و وز در آشپزخانه شما است + ۱۰ ماسک جادویی خانگی

۳.شستشوی صحیح

مراقبت از موهای نازک و کم پشت، اگرچه ممکن است شستشوی مو یک کار ساده به نظر برسد، اما ممکن است ندانید که چقدر برای سلامت موها اهمیت دارد. مراقبت از مو با شستشوی ویژه شروع می شود. شستشو باید با محصولات حساس و مطابق با PH پوست سر انجام شود.

اگر موهای خود را مرتب نشویید، در معرض خطر سبوم اضافی هستید که می تواند موهای شما را چرب کرده و گردش خون مناسب را مختل کند.

البته تعادل را رعایت کنید. زیرا برای درمان موهای آسیب دیده بهتر است شستن را کاهش دهید، زیرا اگر زیاد انجام شود به ساختار مو آسیب می رساند. موها ممکن است کدر و بدرنگ شوند.

۴.ماساژ برای گردش خون سالم

در میان راه حل های طبیعی برای مراقبت از مو، باید ماساژ پوست سر را در حین شستشو یا در ساعات خاصی از روز انجام دهید. به عنوان مثال، یک ماساژ خوب قبل از خواب می تواند بسیار آرامش بخش باشد.

انجام حرکات دایره ای در سرتاسر سر به افزایش گردش خون کمک می کند و بنابراین به لطف افزایش اکسیژن رسانی، راه حلی عالی برای تحریک رشد مو است.

بیشتر بخوانید:  6 مهمترین روش‌های نگهداری از موهای رنگ شده که اکثراً از آنها غافلند!

مراقبت از موهای نازک و کم پشت

۵.دوری از وسائل حرارتی مو

مراقبت از موهای نازک و کم پشت، اگر می خواهید موهای خود را تقویت کنید، باید از گرمای بیش از حد وسایلی مانند سشوار، اتو مو و اتوی فر که جز آسیب رساندن و خشک کردن کوتیکول مو هیچ کاری انجام نمی دهند، خودداری کنید.

با این حال، اگر واقعا نمی توانید تسلیم شوید، بهتر است موها را با حوله خشک کنید تا آب اضافی آن گرفته شود و برای مدت کوتاه تری زیر سشوار بماند. برای دستگاه های دیگر، سعی کنید دما را بین ۱۴۰تا ۱۶۰ درجه سانتی گراد نگه دارید.

۶.تغذیه سالم

مراقبت از موهای نازک و کم پشت، در نهایت برای درمان طبیعی ریزش مو و برای این که سلامت مو در بالاترین حد قرار گیرد از رژیم غذایی سالم غافل نشوید. با شروع یک رژیم غذایی سالم و متعادل، مطمئن شوید که پوست سر به خوبی اکسیژن دارد.

مصرف غذاهای حاوی آهن برای ریزش مو را فراموش نکنید. به علاوه رژیم تان باید سرشار از روی، مس و امگا 3 و سایر ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای مو باشد.

ماهی هایی مانند سالمون، ماهی خال مخالی، آجیل هایی مانند گردو، بادام و بادام هندی، مرکباتی مانند لیمو و پرتقال و سبزیجات با برگ سبز تیره را از سفره خود حذف نکنید.

به طور کلی محصولاتی را که برای موهای خود استفاده می کنید به خوبی انتخاب کنید. موهای خود را با شستشو و خشک کردن ناکافی آسب نرسانید و با تمام مواد مورد نیاز موهای خود را به بهترین شکل تغذیه کنید.

بیشتر بخوانید: افزایش طول عمر: راز عمر بالای ۱۰۰ سال این ۱۵ غذا است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا