;
دنیای مدگوناگون

۷ ماسک موی خانگی با اثر جادویی برای جلوگیری از ریزش مو و پرپشت شدن مو!

ماسک موی خانگی برای تقویت موها: وقتی نوبت به مدل موی رویایی تان می رسد، هیچ چیز ضروری تر از حفظ سلامت موهای تان نیست. اگر به شما بگوییم که برای مراقبت از موهای خود نیازی به هزینه گزافی ندارید چه؟ در واقع، ماسک های خانگی مو با استفاده از مواد ساده می توانند به طور موثری موخوره را کاهش دهند، آسیب را ترمیم کنند، از ریزش مو جلوگیری کنند و رشد مو را تحریک کنند. این ۷ دستور العمل شگفت‌انگیز و ساده برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو را می‌توانید همین الان در خانه انجام دهید. با بخش دنیای مد چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

۱.ماسک موز برای جلوگیری از ریزش مو و رشد آن

برای آن دسته از شما که در مرحله “رشد” موهای خود هستید، ماسک های موز را امتحان کنید. موز با داشتن خواص مغذی مانند ویتامین B، منیزیم، پتاسیم و بیوتین، می‌تواند موهای آسیب‌دیده را ترمیم کرده و به طور طبیعی درخشش آنها را افزایش دهد. همچنین مو و پوست سر را مرطوب می کند و از ریزش مو و شوره سر جلوگیری می کند.

ماسک موی خانگی برای تقویت موها، اگرچه انواع مختلفی از ماسک‌های مو بر پایه موز وجود دارد، اما به نظر می‌رسد ماسک زیر برای رشد موهای شما بهترین است و فقط چهار ماده ساده دارد که مطمئناً در خانه پیدا خواهید کرد:

۱ عدد موز

تخم مرغ کامل ۱ عدد

۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

۴ قطره روغن اسطوخودوس (یا اسانس دیگر) برای خوشبو کردن

ماسک موی خانگی برای تقویت موها، وقتی آماده شدید، همه مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و روی موهای خیس بمالید و بگذارید حدود 10 تا 15 دقیقه روی موهایتان بماند. با آب سرد بشویید. موز موهای شما را مرطوب می کند، تخم مرغ به موهای شما پروتئین می دهد و روغن به مبارزه با موخوره کمک می کند.

شاید بپسندید: زندگی خصوصی هانده ارچل: ۱۵ نکته خصوصی در مورد هانده ارچل زیباترین بازیگر ترک که نمی دانستید!

۲.ماسک روغن نارگیل برای موهای نرم و درخشان

استفاده از روغن نارگیل برای مو یک نجات نهایی برای موهای آسیب دیده است، به خصوص اگر موهای شما خشک و وز شوند. روغن نارگیل یک پاک کننده طبیعی است و به طور موثری از مو و پوست سر در برابر آسیب محافظت می کند. به همین دلیل است که روغن نارگیل اغلب به عنوان یک درمان قبل از پوسیدگی و قبل از جلسات رنگ مو استفاده می شود. این روغن با تغذیه پوست سر و کاهش شکستگی، به طور طبیعی با ریزش مو مبارزه می کند و موها را نرم و براق می کند.

ماسک موی خانگی برای تقویت موها، در حالی که روغن نارگیل می تواند به تنهایی به عنوان ماسک مو استفاده شود، مخلوط کردن آن با مواد مکمل می تواند مزایای درمان را افزایش دهد. اگر به دنبال موهای فوق العاده براق هستید، این ماسک موی برای شما مناسب است. این فقط از سه ماده استفاده می کند که به احتمال زیاد در حال حاضر در کمد خود دارید:

۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۲ قاشق غذاخوری عسل

۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب

فقط روغن نارگیل و عسل را با هم در یک کاسه در مایکروویو یا روی اجاق گاز ذوب کنید. سرکه را اضافه کنید و هم بزنید، مطمئن شوید که خنک شود تا در لمس گرم شود. سپس با برس روی موهای خود بمالید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند و آبکشی کنید. قبل از استفاده از ماسک نیازی به خیس کردن موهایتان نیست. برای از بین بردن روغن نارگیل از روی مو، آن را کاملا با شامپو بشویید و با آب گرم بشویید.

ماسک موی خانگی برای تقویت موها، توجه داشته باشید که نباید زیاد از روغن نارگیل استفاده کنید، زیرا می تواند به اضافه بار پروتئین کمک کند. همچنین اگر بیش از حد از آن استفاده کنید یا به طور طبیعی مستعد داشتن موهای چرب هستید، می تواند موهای شما را چرب کند.

شاید بپسندید: بهترین پاک کننده آرایش صورت: ۶ پاک کننده آرایش خانگی عالی برای پاکسازی و جوانسازی پوست!

ماسک موی خانگی برای تقویت موها

۳.ماسک موی آلوئه ورا برای پوست سر خشک

ماسک موی خانگی برای تقویت موها، آیا می دانستید آلوئه ورا یک عامل ضد قارچ طبیعی است؟ می تواند به تسکین خارش پوست سر شما که منجر به شوره سر می شود کمک کند. برخی دوست دارند ژل گیاه را با روغن نارگیل یا روغن زیتون ترکیب کنند. با این حال، اگر از پوست سر خشک و پوسته پوسته رنج می برید، می توانید آلوئه ورا را با زردچوبه، روغن رزماری و روغن درخت چای ترکیب کنید.

زردچوبه به استحکام موهای شما کمک می کند و می تواند گردش خون را در پوست سر شما تحریک کند و به فولیکول های مو کمک کند سالم بمانند. روغن های رزماری و درخت چای خواص بازسازی کننده و ضد التهابی دارند که برای پوست سر خشک عالی هستند.

در اینجا مواد مورد نیاز شما وجود دارد:

۱۰۰ میلی لیتر ژل آلوئه ورا

۱ قاشق غذاخوری زردچوبه

۴ قطره اسانس رزماری

۷ قطره روغن درخت چای

ماسک موی خانگی برای تقویت موها، با استفاده از نوک انگشتان یا ماساژورهای پوست سر، مخلوط را روی ریشه های خود ماساژ دهید. چنین ماساژی به خودی خود فواید زیادی دارد، بنابراین از این روش آرامش بخش لذت ببرید. برای نتیجه بهتر، می توانید ماسک را یک شب نگه دارید و صبح آن را بشویید.

بیشتر بخوانید: ۴۰ کاربرد شگفت انگیز و باورنکردنی آلوئه ورا!

۴.بلغور جو دوسر، برای موهای چرب

آیا بعد از یک صبحانه سالم مقداری بلغور جو دوسر باقی مانده است؟ عالی! این بدان معنی است که می توانید موهای خود را با برخی از بهترین مواد مغذی نیز تغذیه کنید. بلغور جو دوسر به طور موثری منافذ پوست سر را باز می کند، رشد مو را تسهیل می کند، شوره سر را درمان می کند و لکه های خارش دار را تسکین می دهد. ماسک‌های موی با استفاده از این ماده ساده به جلوگیری از شکافتن انتهای مو و آسیب‌دیدگی مو کمک می‌کنند. با این ماسک جو دو سر کاملاً طبیعی برای موهایتان، هیچ چیز بهتر از خود نوازش کردن نیست.

برای تهیه یک درمان، باید ترکیب کنید:

یک سوم فنجان شیر

۱ قاشق چایخوری روغن بادام

یک چهارم فنجان جو دوسر

ماسک موی خانگی برای تقویت موها، مواد را با هم در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآیند. این مخلوط را روی موهای تان قرار دهید.

پوست سر و موهایتان را به مدت 15 تا 30 دقیقه بگذارید تا چربی طبیعی خود را آزاد کند. سپس با آب گرم بشویید تا احساس تازگی و تمیزی داشته باشید.

شاید بپسندید: روش های زدن لاک دو رنگ: ۳ روش ساده برای زدن لاک دو رنگ زیبا و شیک + آموزش تصویری

۵. ماسک آووکادو

اگر آووکادو یکی از غذاهای مورد علاقه شما برای خوردن است، حالا دلیل دیگری برای دوست داشتن آن دارید. این ماسک موی فوق العاده ساده از این غذای فوق العاده برای یک هدف کاملا جدید استفاده می کند، زیرا این محصول دارای روغن های طبیعی و اسیدهای چرب با فواید زیادی برای مو است. همچنین منبع عالی بیوتین است که برای رسیدن به اهداف بلندی مو حیاتی است.

آووکادو ۱ عدد

۱ فنجان ماست

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

می‌خواهید آووکادو را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید تا جایی که گلوله‌ای نداشته باشد، سپس ماست و روغن را اضافه کنید تا ماسک شکل بگیرد. مخلوط را روی موها و پوست سر خود صاف کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند تا از فواید کامل آن بهره مند شوید. سپس، می توانید موهای خود را با شامپو بشویید و آبکشی کنید تا همه باقی مانده ها از بین بروند. موهای شما آن را دوست خواهند داشت.

شاید بپسندید: دلایل گودی زیر چشم + درمان گودی زیر چشم بدون جراحی و تزریق ژل با ۸ درمان خانگی بی نظیر!

ماسک موی خانگی برای تقویت موها

بیشتر بخوانید: درمان قطعی خط اخم با ۱۸ روش طبیعی و طب سنتی شگفت انگیز + ماسک

۶.ماسک موی مایونز برای موهای خشک و وز

همه ما طرفدار سادگی هستیم و ساده‌تر از این معجزه یک ماسک مو که شامل موارد زیر است، نیست:

۱ فنجان سس مایونز

چگونه می تواند به موهای شما کمک کند؟ سس مایونز به عنوان یک ماسک مو روغن طبقه بندی می شود، زیرا کانولا یا روغن سویا اجزای اصلی هستند. سایر مواد مانند زرده تخم مرغ، سرکه و آب لیمو نیز به فواید ماسک برای مو کمک می کند: به مرطوب کردن موهای خشک و مبارزه با موهای وز کمک می کند. در حالی که ممکن است رطوبت اضافی برای موهای صاف بیش از حد باشد، زنانی که انواع موهای مجعد و پیچ‌دار دارند، مطمئناً از ماسک‌های موی سس مایونز استفاده می‌کنند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک فنجان (یا کمتر اگر موهای کوتاه دارید) مایونز انتخابی خود را به موهای مرطوب خود که از پوست سرتان شروع می شود بمالید و آن را تا انتهای آن بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند، سپس به خوبی بشویید تا موهایی براق و سالم داشته باشید.

ماسک موی خانگی برای تقویت موها، استفاده از این ماسک مو یک بار در هفته می تواند دنیایی از تفاوت را برای موهای خشک و آسیب دیده ایجاد کند. اگر می خواهید نرم کننده عمیقی داشته باشید، می توانید مایونز را روی موهای خشک خود بمالید، آن را با یک حوله گرم بپیچید و کلاه دوش بگذارید. آن را به مدت 20 دقیقه نگه دارید و بشویید.

شاید بپسندید: روتین مراقبت از پوست نوجوانان: با این روتین نوجوانان از شر جوش و خارش پوست نجات پیدا می کنند!

۷. ماست برای ترمیم موهای آسیب دیده

ماست در اصل شیر تخمیر شده با مقدار زیادی ویتامین برای تغذیه و ترمیم موهای آسیب دیده است. می توانید آن را با ماسک تخم مرغ مخلوط کنید تا موهای آسیب دیده از سفید کننده را با ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز پر کنید، با موز له شده برای حجم دادن و آبرسانی بیشتر، یا با روغن نارگیل برای مرطوب کردن و رام کردن موهای وز متخلخل. در اینجا نوع مورد علاقه و آزمایش شده ما است.

۴ قاشق غذاخوری کشک یا ماست ساده

۱ عدد تخم مرغ

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

تمام مواد را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید تا یکدست و کرم رنگ شود. ماسک را روی موهای خود بمالید، از پوست سرتان شروع کنید و حدود پنج دقیقه تا انتهای آن ماساژ دهید. اگر موهایتان بلند است، آن‌ها را به صورت موی جمع کنید، زیر کلاه دوش بگذارید و اجازه دهید حدود یک ساعت روی موهایتان بماند تا خوب خیس بخورد. سپس، آبکشی کرده و شامپو بزنید.

ماسک موی خانگی برای تقویت موها، این ماسک صاف و مجلل و ابریشمی، راهی عالی برای زیبایی موهای رنگ شده یا آسیب دیده شیمیایی شماست. تنها پس از یک بار درمان، موهای شما باید نرم و لطیف شوند.

بیشتر بخوانید: معجزه ای برای موهای خشک: ۸ ماسک موی خانگی با اثر فوری برای موهای خشک، آسیب دیده و رنگ شده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا