;
آرایش و زیباییدنیای مد

دلایل گودی زیر چشم + درمان گودی زیر چشم بدون جراحی و تزریق ژل با ۸ درمان خانگی بی نظیر!

رفع گودی چشم با روش های خانگی: گودی زیر چشم، یکی از مشکلاتی است که معمولا با بالا رفتن سن یا در اثر بعضی بیماری‌ها ایجاد می‌شود. برخی برای درمان این مشکل از جراحی یا تزریق ژل استفاده می‌کنند. اما در مواردی می‌توانید این مشکل را با اصلاح سبک زندگی و تغییر شیوه تغذیه خود برطرف کنید. برای آگاهی از چگونگی رفع گودی چشم با روش های طبیعی با این مطلب دنیای مد همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ماسک ترمیم کننده مو: ۵ بهترین ماسک مو طبیعی برای موهای آسیب دیده و خشک + طرز تهیه

آیا گودی زیر چشم نشانه بیماری است؟

چشم‌های گود افتاده معمولاً نتیجه بالا رفتن سن یا بیماری‌هایی است که کمتر باعث نگرانی می‌شوند. در واقع، پوست زیر چشم ظریف است، به همین دلیل بعضی اوقات گود به نظر می‌رسد و نسبت به قسمت‌های دیگر صورت، رنگ تیره‌تری دارد. معمولاً این مشکل با دارو درمانی و درمان‌های خانگی برطرف می‌شود. البته اگر این گودی همراه با التهاب باشد، می‌تواند نشانه وجود مشکلی در سایر نقاط بدن باشد.

رفع گودی چشم با روش های خانگی، البته بالا رفتن سن تنها دلیل تیرگی زیر چشم نیست، عوامل دیگری هم ممکن است در بروز آن نقش داشته باشند (در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت)، بنابراین، گاهی اوقات این مشکل در افراد جوان نیز دیده می‌شود. بیشتر افراد وقتی به آینه نگاه می‌کنند، متوجه گودی زیر چشم‌هایشان می‌شوند. هرچند ظاهر این مشکل در همه یکسان نیست.

شاید بپسندید: روتین مراقبت از پوست نوجوانان: با این روتین نوجوانان از شر جوش و خارش پوست نجات پیدا می کنند!

چند نکته در مورد گودی زیر چشم

اصطلاح پزشکی گودی زیر چشم، گودی ناودان اشکی است.

این مشکل در افراد مسن رایج‌تر است.

جراحی زیبایی و تزریق ژل (فیلر) شیوه‌های رایج برای رفع گودی چشم ناشی از پیری یا عوامل ژنتیکی است.

معمولا پزشک برای درمان این مشکل، سابقه پزشکی شما را بررسی و صورت و چشم را معاینه می‌کند تا در صورت لزوم برای رفع آن از جراحی یا تزریق ژل استفاده کند.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

علت گودی زیر چشم

رفع گودی چشم با روش های خانگی، گودی چشم بیشتر با کیفیت تغذیه و سبک زندگی مرتبط است. وقتی عوامل مربوط به سبک زندگی و تغذیه اصلاح شوند، گودی چشم بدون نیاز به جراحی یا تزریق ژل برطرف می‌شود. این بدان معنی است که در برخی مواقع می‌توانید از بیشتر شدن گودی زیر چشم خود جلوگیری کنید و آن را برطرف سازید. در ادامه به چند نمونه از موارد مربوط به سلامت و شیوه زندگی که بر پوست زیر چشم تأثیر می‌گذارند، اشاره می‌کنیم.

احتمالاً بپسندید: اعتراف جنجالی جنیفر درباره فرزندانش؛ جنیفر لوپز خود را گناهکار می داند!!

رفع گودی چشم با روش های خانگی

۱.کم آبی

شایع‌ترین علت گودی زیر چشم، کم آبی بدن (دهیدراته بودن) است. مصرف زیاد قهوه و نوشابه‌های گازدار سبب اثرات دیورتیک (از جمله افزایش ادرار) می‌شود. به دنبال این مسئله بدن شما کم آب شده و آثار آن به تدریج نمایان می‌شوند.

۲.کمبود ویتامین

رفع گودی چشم با روش های خانگی، در برخی موارد، گودی زیر چشم به دلیل کمبود ویتامین سی، ویتامین K و آهن است. در واقع، طبق مطالعات انجام شده، «گودی» چشم یکی از علائم مشکلات تغذیه‌ای است. ویتامین C به جذب آهن و کاهش کبودی کمک می‌کند، ویتامین K نیز عامل لخته شدن خون است. بر اثر کمبود هریک از این ویتامین‌ها پوست به آسانی کبود شده و چشم گود می‌افتد.

۳.بگودی زیر چشم با بالا رفتن سن

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین بدن انسان است. این پروتئین به پوست استحکام و انعطاف می‌بخشد. بدن با بالا رفتن سن، به مرور کلاژن خود را از دست می‌‎دهد. پوست زیر چشم، اولین قسمتی از بدن شماست که از دست دادن کلاژن در آن محسوس است. بر اثر از بین رفتن کلاژن، چشم‌ها به سمت حدقه چشم باز می‌گردند و گود می‌افتند.

احتمالاً بپسندید: اعتراف جنجالی جنیفر درباره فرزندانش؛ جنیفر لوپز خود را گناهکار می داند!!

۴.مشکلات خواب

گاهی، خواب ناکافی و نامناسب منجر به گودی و تغییر رنگ پوست نازک زیر چشم می‌شود. براساس گزارش بنیاد ملی خواب آمریکا در سال 2017، خواب با کیفیت و خوب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

بیشتر زمانی که در رختخواب هستید را خواب باشید.

بیش از ۳۰ دقیقه طول نکشد تا به خواب بروید.

هر شب بیشتر از یک بار از خواب بیدار نشوید.

بیش از ۲۰ دقیقه در طول شب بیدار نمانید.

بیشتر بخوانید: درمان قطعی خط اخم با ۱۸ روش طبیعی و طب سنتی شگفت انگیز + ماسک

۵.کاهش وزن

رفع گودی چشم با روش های خانگی، در بسیاری مواقع کاهش وزن ابتدا در صورت فرد خود را نشان می‌دهد. گاهی اوقات، کاهش وزن به قدری چشمگیر است که باعث می‌شود رگ‌های خونی زیر چشم برجسته، پوست شفاف و چشم‌ها گود شوند. افزون بر این، ممکن است بر اثر کاهش وزن زیاد، به کمبودهای تغذیه‌ای دچار شوید و چشم‌هایتان گود بروند.

۶.وراثت

رفع گودی چشم با روش های خانگی، گاهی گودی چشم ارثی است. مثلاً ممکن است ژن‌های شما به گونه‌ای باشد که چشم‌هایتان در کاسه قرار داشته باشند و گود به نظر آیند.

شاید بپسندید: از بین بردن لک صورت با 7 روش خانگی شگفت انگیز!

۷.سیگار کشیدن

سیگار کلاژن را تخریب می‌کند و حالت ارتجاعی پوست را از بین می‌برد. به دنبال آن، پوست شل شده و چشم گود می‌افتد. همچنین پوست سلامت خود را از دست می‌دهد و کدر و تیره می‌شود.

۸.آلرژی

رفع گودی چشم با روش های خانگی، گاهی به دلیل آلرژی، چشم‌ها فرو رفته می‌شوند و حلقه‌های تیره‌ای زیر آن‌ها ایجاد می‌شود. این اثرات ناشی از التهاب رگ‌های کوچک خونی زیر چشم یا انسداد مجاری بینی است.

رفع گودی چشم با روش های خانگی

۹.عفونت سینوس

بر اثر التهاب سینوس یا سینوزیت ممکن است زیر چشم شما تیره و گود شود. فشار، درد و گرفتگی بینی از علائم دیگر عفونت سینوس است. اگر فکر می‌کنید عفونت سینوس دارید باید حتماً نزد پزشک بروید.

بیشتر بخوانید: روشن کننده های طبیعی پوست: ۱۲ ماده طبیعی که برای درخشش و روشن شدن پوست عالی عمل می کنند!

۱۰.آسیب‌دیدگی

هرگونه صدمه به صورت یا استخوان‌های اطراف چشم ممکن است به فرو رفتگی چشم منجر شود. بیشتر شکستگی‌های استخوان کاسه چشم طی چند هفته یا چند ماه بهبود می‌یابند. با وجود این، در بسیاری از شکستگی‌های غیر مستقیمِ کف کاسه چشم، لبه استخوانی چشم سالم است، اما کف نازک کاسه چشم شکاف یا ترک خورده است. نتایج یک مطالعه که در سال 2015 چاپ شد، نشان می‌دهد در 29 درصد از شکستگی‌های استخوان کاسه چشم، چشم‌ها و ظاهر اطراف آن‌ها آسیب می‌بینند.

۱۱.قرار گرفتن در معرض  آفتاب

بر اثر تابش خورشید، بدن شما ملانین می‌سازد تا از خود محافظت کند. ملانین پوست را تیره می‌کند. اگر به دلایل ارثی، پوست زیر چشم‌تان تیره باشد، قرار گرفتن در معرض آفتاب، آن را تیره‌تر می‌کند. گاهی حلقه‌های تیره زیر چشم مانند سایه به نظر می‌رسند، به همین دلیل چشم‌هایتان گود به نظر می‌آیند.

درمان پزشکی گودی زیر چشم

اگر گودی زیر چشم به علت مشکلاتی نظیر آلرژی و مشکلات سینوسی ایجاد شده باشد، با مصرف دارو برطرف می‌شود. معمولاً برای عفونت سینوسی آنتی‌بیوتیک و برای آلرژی، آنتی‌هیستامین و قطره‌های چشمی تجویز می‌شود.

اگر این مشکل ناشی از پیری یا وراثت باشد، آن را با جراحی زیبایی و تزریق ژل (فیلر) برطرف می‌کنند. با این حال، جراحی هرگز بدون خطر نیست. تزریق ژل (فیلر) معمولاً شامل تزریق هیالورونیک اسید به بافت حساس زیر چشم است و ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

رفع گودی چشم با روش های خانگی، عمل جراحی بهترین روش درمان شکستگی کاسه چشم، بازگرداندن تقارن چشم‌ها و تنظیم اندازه کاسه چشم آسیب دیده است.

درمان خانگی گودی زیر چشم

تغییر سبک زندگی و درمان‌های خانگی به کاهش این عارضه کمک می‌کنند. در ادامه چند درمان خانگی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱.نوشیدن آب کافی

آب ضروری‌ترین چیزی است که بدن انسان برای سالم ماندن به آن نیاز دارد. این ماده حیاتی بر همه اعضای بدن (که گسترده‌ترین آن‌ها پوست است) تأثیر می‌گذارد. معمولاً گودی چشم با افزایش مصرف آب و محدود کردن نوشیدنی‌های مدر (دیورتیک) درمان می‌شود. نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز به درمان گودی زیر چشم کمک می‌کند.

۲.خواب با کیفیت

رفع گودی چشم با روش های خانگی، گودی چشم، غالباً نشانگر این است که شخص به اندازه کافی نمی‌خوابد و خواب او با کیفیت نیست. متخصصان بنیاد ملی خواب آمریکا می‌گویند بزرگسالان هر روز به 7 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند، در حالی که ممکن است نوزادان، کودکان، نوجوانان و افراد مسن به خواب بیشتری نیاز داشته باشند.

۳.تأثیر روغن بادام بر گودی زیر چشم

این گودی که در زیر چشم شما مشهود است، نشان می‌دهد پوست زیر چشم مواد مغذی خود را از دست داده است. فضای زیر چشم را می‌توانید با روغن بادام تغذیه کنید. روغن بادام سرشار از ویتامین E است. وجود ویتامین ای برای سلامت پوست حیاتی است. یکی دیگر از گزینه‌های تغذیه کننده پوست زیر چشم روغن ویتامین E است. (مراقب باشید روغن وارد چشمتان نشود.)

۴.سیب زمینی خام

سیب زمینی حاوی ویتامین C ، آنزیم و نشاسته است. این ترکیبات، پوست نازک زیر چشم را تغذیه می‌کنند. خنک بودن سیب زمینیِ خام التهاب رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، تورم و تیرگی زیر چشم را به حداقل می‌رساند. یک سیب‌زمینی متوسط را به خوبی شسته و ضد عفونی کرده و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید. سپس 20 دقیقه دراز بکشید و برش‌های خنک سیب‌زمینی را روی چشم‌های خود بگذارید.

۵.چای کیسه‌ای گودی زیر چشم را کاهش می‌دهد

چای حاوی آنتی اکسیدان و فلاونوئید است. استفاده موضعی از چای کیسه‌ای گردش خون شما را بهبود می‌دهد و عضلات و اعصاب چشم‌تان را آرام می‌کند. به همین علت می‌تواند در برطرف کردن تیرگی و گودی چشم موثر باشد. دو چای کیسه‌ای را حداقل 5 دقیقه دم کنید. سپس آن‌ها را فشار دهید تا مایع درون‌شان تخلیه شود و اجازه دهید خنک شوند. هنگامی که مطمئن شدید برای پوست نازک و حساس اطراف چشم خیلی گرم نیستند، آن‌ها را حداقل 10 دقیقه زیر چشم خود قرار دهید.

۶.خیار

رفع گودی چشم با روش های خانگی، خیار درمان خانگی محبوبی برای گودی و تیرگی زیر چشم است. این میوه خنک‌کننده است و تورم و تغییر رنگ پوست را بهبود می‌دهد. می‌توانید برش‌های خیار خنک را برای 20 تا 30 دقیقه روی پوست زیر چشم خود بگذارید.

رفع گودی چشم با روش های خانگی

۷.روغن ماهی

رفع گودی چشم با روش های خانگی، روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب است که خاصیت ضد التهابی دارند و سبب بهبود سلول‌های آسیب‌دیده می‌شوند. می‌توانید یک کپسول روغن ماهی را باز کنید و آن را روی پوست زیر چشم خود استفاده کنید. تا 4 هفته قبل از خوابیدن، این کار را تکرار کنید. البته بسیار دقت کنید که روغن وارد چشم نشود.

۸.آب لیمو

آب لیمو روشن‌کننده‌ای طبیعی است. اگر آن را بر پوست زیر چشم خود بمالید، به حذف سلول‌های مرده پوست و کاهش تغییر رنگ آن کمک می‌کند. البته، حتماً باید آب‌لیمو را با آب رقیق کنید. زیرا ممکن است آب لیموی خالص پوست شما را تحریک کند. همچنین مراقب باشید آب لیمو به چشم‌هایتان وارد نشود.

دقت: از آبلیموهای موجود در بازار استفاده نکنید. ترکیبات مصنوعی و اسیدی موجود در این محصولات، نه تنها هیچ فایده‌ای ندارد، باعث آسیب به پوست شما نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: عادت های اشتباه زنان: ۱۴ عادت اشتباه زنان که زیبایی و جوانی شان را نابود می کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا