;
آرایش و زیباییدنیای مد

درمان قطعی خط اخم با ۱۸ روش طبیعی و طب سنتی شگفت انگیز + ماسک

درمان قطعی خط اخم: این اتفاق برای همه ما پیش می آید؛ نگاهی سریع به آینه می اندازید تا موها یا آرایش خود را چک کنید، و چین و چروک و خطوطی را می بینید که تازه شکل گرفتند. شاید یکی از این زشت ترین چروک های عمودی است که بین ابروهای شما قرار دارد این مزاحمان کوچک اغلب به صورت خطوط خفیف یا خطوط عمیق ظاهر می شوند. یکی از انواع خاصی از این خط اخم ، ۱۱ نام دارد. دو خط خفیف عمودی بین ابروها که شباهت به عدد یازده دارد.

مهم نیست که چه نامی را به آنها بدهیم، همه یک جور فکر می کنیم؛ و انهم این است که این خطوط اخم از کجا آمده اند و مهمتر از همه، بهترین راه برای خلاص شدن از آنها چیست؟ در این بخش از دنیای مد  راهکارهایی برای رفع این چین وچروک به شما معرفی خواهیم کرد، ولی پیش از معرفی این درمان های خانگی، به علل خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: رفع چین و چروک پوست با روش های خانگی و طبیعی

علل بوجود امدن خطوط اخم

هر تغییری دلیل و علتی دارد و دلیل و علت خطوط اخم پیشانی شما شامل:

۱.سن

درمان قطعی خط اخم، سن علت شماره یک خطوط اخم است. همانطور که پیرتر میشوید، پوست شما انعطاف پذیری اش را از دست می دهد و این بدان معنی است که پوست شما سخت تر می تواند به وضعیت اصلی خود بازگردد در نتیجه، خطوط و چین و چروک بیشتری احتمال دارد که باقی بمانند.

احتمالاً بپسندید: اعتراف جنجالی جنیفر درباره فرزندانش؛ جنیفر لوپز خود را گناهکار می داند!!

۲.ژن ها

یکی دیگر از علل رایج خطوط اخم، DNA است، ژنتیک نقش مهمی در نوع پوست شما ایفا می کند. برخی از انواع پوست ها زودتر چروک می شوند و انعطاف خود را از دست می دهند، در حالی که بعضی دیگر انعطاف پذیرتر هستند و برای مدت طولانی در برابر چین و چروک مقاومت می کنند.

۳.انجام مکرر شکل هایی با صورت

درمان قطعی خط اخم، خطوط اخم ناشی از ایجاد مکرر اخم است و این می تواند شامل تنگ کردن چشم، لبخند و حتی خندیدن باشد. هر صورتی منحصر به فرد است و صاحب آن صورت عادت به حرکات خاص خود دارد، بنابراین چین و چروک های مختلف در افراد به صورت مختلفی شکل می گیرند.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

درمان قطعی خط اخم

۴.نور خورشید

همه ما می دانیم که خورشید می تواند به پوست آسیب برساند. اشعه مضر ماوراء بنفش خورشید کلاژن و الاستین را تجزیه می کند، یعنی همان دو پروتئین مهمی که پوست شما را جوان و زیبا نگه می دارد. بدون این پروتئین های حیاتی، ایجاد چین و چروک ها سریع اتفاق می افتد.

۵.استرس و فشار

استرس برای سلامتی شما هرگز خوب نیست و می تواند برای پوست شما نیز بسیار مضر باشد. در معرض استرس بودن زیاد می تواند به طور مرتب صورت شما را به نوعی نابود کند و همانطور که قبلا ذکر شد، این بروز احساسات مکرر با صورت اغلب منجر به خطوط و چین و چروک می شود.

شاید بپسندید: از بین بردن لک صورت با 7 روش خانگی شگفت انگیز!

۶.سیگار کشیدن

درمان قطعی خط اخم، می دانیم که این خبر جدیدی نیست اما تکرار می کنیم که سیگار کشیدن برای پوست شما بسیار مضر است؛ سیگار کشیدن می تواند باعث ایجاد انواع چین و چروک های پوستی شدید، از جمله خطوط اخم شود.

توصیه هایی کلی برای رفع و درمان خط اخم

۱.مصرف غذاهای سالم و نوشیدن مقدار زیادی آب

رژیم غذایی سالم و نوشیدن مقدار زیادی آب نه تنها مفید برای شکل بدن خوب است، بلکه راهی ایده آل برای صاف و زیبا نگه داشتت پوست هم است. چین و چروک، مانند خطوط اخم، به راحتی زمانی که شما به خوبی هیدراته نیستید تشکیل می شوند.

۲.خواب کافی

استراحت کافی به ذهن، بدن و پوست شما اجازه می دهد تا شارژ شود. حتما حداقل شش ساعت در شب بخپابید. اگر می توانید هفت یا هشت را هدف بگیرید!

شاید بپسندید: از شایعه تا واقعیت: تصاویر ازدواج ایلان ماسک با رباتی به نام کاتانلا

درمان قطعی خط اخم

۳.تعویض روبالشتی

درمان قطعی خط اخم، چرخیدن و تکان خوردن در خواب باعث ایجاد اصطکاک بر روی پوست شما می شود. این اصطکاک می تواند پوست شما را خشک کند و به آن آسیب برساند و در نهایت منجر به چین و چروک می شود. پارچه های نرم تر، مانند ساتن، باعث اصطکاک کمتری می شوند و زیرا برای پوست شما ملایم تر هستند.

۴.به پشت خوابیدن

خوابیدن به پشت یک راه آسان برای به حداقل رساندن خطوط اخم و چین و چروک صورت است. اگر شما به طرفین می خوابید، پس رفع چین و چروک برایتان دشوار خواهد شد اما زمانی که به مدل به پشت خوابیدن عادت کنید، به نظر می رسد تفاوت های قابل توجهی در پوست شما ایجاد می شود و حتی در صبح پوستتان درخشان تر می شود.

۵.مرطوب کردن، مرطوب کردن، مرطوب کردن

همه ما اهمیت مرطوب نگه داشتن پوست را می دانیم. هنگامی که بحث مبارزه با خطوط اخم پیش می آید، مرطوب سازی پوست مهم تر هم می شود. در روز حداقل سه مرتبه از مرطوب کننده سالم و البته تایید شده توسط متخصص پوست خود استفاده کنید.

درمان قطعی خط اخم

۶.استفاده از کرم ضد آفتاب

همیشه قبل از خروج از خانه، کرم ضد آفتاب بزنید. این را بدانید که حتی اگر به نظر یک روز بارانی باشد، اما اشعه ماوراء بنفش خورشید قدرتمند می تواند به طور جدی به پوست شما آسیب برساند. برای کمک به جلوگیری از شکل گیری خطوط اخم و چروک جدید، حداقل یکبار در روز از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

۷.ماساژ صورت

ماساژ صورت راهی ایده آل برای آرامش بخشی و خلاص شدن از خطوط اخم در یک زمان است. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که انگشتان دست خود را روی پیشانی قرار دهید و آنها را با حرکات حلقه ای روی صورت بمالید.

این کار پوست اطراف چشمان و پیشانی را تکان می دهد، و کمک می کند آنها قوی تر شوند اما فقط یک نقطه را ماساژ ندهید، انگشت های سبابه خود را به نقطه های مختلف در پیشانی خود حرکت دهید.

درمان قطعی خط اخم، شما همچنین می توانید ماساژ نیشگونی را امتحان کنید به این روش که با انگشتان شست و انگشتان اشاره خود بین ابروهایتان را نیشگون بگیرید، پوست خود را از صورت خود بکشید و 10 ثانیه نگه دارید این کار را در طول ابروها تکرار کنید.

۸.چشمانتان را معاینه کنید

تنگ کردن چشم ها می تواند یک علت عمده برای خطوط اخم و چروک چشم باشد زیرا باعث می شود که پوست در اطراف چشم شما به هم نزدیک شود پس بهتر است چشمانتان را معاینه کنید.

۹.از عینک آفتابی استفاده کنید

راه دیگری برای پیشگیری و درمان خطوط اخم استفاده از عینک آفتابی است؛ این نیز یک راه عالی برای بهتر شدن ظاهر افراد است. عینک آفتابی از برخورد اشعه ایکس به پوست اطراف چشم های شما جلوگیری و در نتیجه مانع از چروک شدن آن می کند.

بیشتر بخوانید: ۴۰ کاربرد شگفت انگیز و باورنکردنی آلوئه ورا!

۱۰.لایه بردار

یک بار یا دو بار در هفته استفاده از اسکراب و لایه بردار پوست مفید است. لایه برداری سالم و ملایم، سلول های مرده را از سطح پوست شما پاک می کند. اینکار اجازه می دهد که پوستی سالمتر و قویتر داشته باشید و پوست سالمتر و نرمتر، خطوط اخم و چروک را کم میکند.

 

درمان قطعی خط اخم

۱۱.مصرف مولتی ویتامین

خوردن مولتی ویتامین با کیفیت بالا به از بین بردن خطوط اخم و چروک ها کمک می کند. سعی کنید مولتی ویتامین هایی با اسیدهای چرب امگا 3 پیدا کنید. این اسیدهای چرب پوست شما را هیدراته و جوان نگه داشته و در نهایت کمک می کند خطوط اخم از بین بروند.

۱۲.با پوست خود مهربان باشید

هر زمان که صورتتان را لمس می کنید آرام این کار را انجام دهید این امر برای استفاده از لوسیون ها و سرم ها و برای شستشو و خشک کردن صورت نیز به کار می رود. اسکراب پوست نیز به شدت می تواند آسیب برساند و پوست شما را از بین ببرد، که در نهایت منجر به خطوط اخم و چروک های مزاحم می شود.

۱۳.سیگار را ترک کنید

درمان قطعی خط اخم، اگر شما هم یک فرد سیگاری هستید، سعی کنید زود ترکش کنید. سیگار کشیدن دلیل اصلی چین و چروک ها و خطوط اخم است. می دانیم که سخت است، اما همه چیز را می توانید متوقفش کنید.

۱۴.از کرم های ضد چروک معتبر استفاده کنید

در نهایت، یک راه عالی برای صاف کردن خطوط اخم است. خودتان را درمان کنید، شما می توانید این کار را بسیار عالی انجام دهید قطعا شما سزاوارش هستید. در حالی که خطهای صورت اصلا بامزه نیستند، هیچ دلیلی برای ناراحت شدن وجود ندارد، از کرم های درمانی چین و چروک شبانه استفاده کنید تا در صبح هم پوستی درخشان و پر زرق و برق داشته باشید.

درمان های خانگی برای رفع خط اخم

درمان قطعی خط اخم، از ماسک های گیاهی تا روش های طب سنتی میتواند در لیست درمان های طبیعی خط اخم قرار بگیرند. راه های ساده برای خلاص شدن از خطوط اخم در منزل شامل :

۱۵.ژله

این خوردنی خوشمزه که تقریبا در هر خانه ای یافت می شود یکی از درمان های پیشنهادی ماست. ژله می تواند از طریق آبرسانی پوست از خطوط اخم جلوگیری کند؛ کمی از ژله را بر روی پیشانی و بین ابروهای خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید، با حرکات دایره ای به مدت 5 دقیقه، می توانید تفاوت را در چند هفته ببینید. با این حال، این دارو برای پوستی که مبتلا به آکنه نیست توصیه می شود، زیرا ژله می تواند تولید سلول های آکنه را افزایش دهد.

۱۶.ماسک سفیده تخم مرغ

کلاژن و پروتئین موجود در تخم مرغ می تواند باعث سفتی پوست و کاهش خطوط چین و چروک شود. سفیده را از زرده تخم مرغ جدا کنید و لایه ای را روی پیشانی خود قرار دهید. این ماسک پس از 10 دقیقه خشک می شود و می توانید آن را با آب ولرم شستشو دهید. هر روز این کار را تکرار کنید تا سریعتر خط اخم خود را رفع کنید.

درمان قطعی خط اخم

۱۷.آلوئه ورا

مواد موجود در آلوئه ورا می توانند پوست را بازسازی و بهبود ببخشد، در نتیجه پوست را صاف و هیدراته نگه می دارد. قبل از رفتن به رختخواب و قبل از شستن صورت خود، صبح زود، کمی آلوئه ورا در پیشانی خود ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند تا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشورید. هر روز این کار را برای از بین بردن چین و چروک و خطوط اخم خود تکرار کنید.

۱۸.دستور تهیه چند ماسک صورت مخصوص رفع خط اخم بین دو ابرو

درمان قطعی خط اخم، ویتامین های C و E را می توان در میوه های مرکبات و لیمو پیدا کرد که به حفظ نرمی پوست کمک می کند. شما می توانید به طور مستقیم از مرکبات، مانند لیمو و نارنجی در پیشانی و بین ابروهای خود استفاده کنید و پس از خشک شدن آن را شستشو دهید.

راه دیگر این است که ماسکی را با مخلوط کردن 1/4 فنجان پالپ پرتقال با آرد برنج تهیه کنید و آن را بر روی پیشانی خود قرار دهید. پس از 25 دقیقه، صورتتان را با آب گرم بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: پیری پوست: ۵ عادت بد که باعث چین و چروک و پیری پوست می شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا