;
آرایش و زیباییدنیای مد

فواید آب پیاز برای مو: ۷ فایده باورنکردنی پیاز برای موهای نازک که نمی دانستید

فواید آب پیاز برای مو: مشکلات مو همه را تحت تاثیر قرار می دهد. حفظ سلامت مو به تلاش و پشتکار زیادی نیاز دارد. اگر از ریزش مو و شوره سر رنج می برید و به دنبال درمان طبیعی خانگی هستید، دیگر دنبال آن نباشید. شما می توانید با موفقیت در خانه مشکلات موهای خود را با یک پیاز درمان کنید. فواید پیاز برای مو بیشتر از رایحه تند و گاهی بد آن است. این مطلب همه چیزهایی را که باید در مورد فواید پیاز برای مو بدانید، توضیح داده است.

بیشتر بخوانید: رشد مو در مردان: ۸ درمان خانگی آسان که برای رشد مو معجزه می کند

آیا پیاز برای مو مفید است؟

فواید آب پیاز برای مو، رشد مو نیاز به تغذیه مکرر و یک رژیم غذایی مغذی دارد. اگر تعجب می کنید که “آیا پیاز برای مو مفید است؟”، بله، می توانید با استفاده از پیاز موهای خود را سالم و درخشان حفظ کنید. آب پیاز حاوی گوگرد است که از ریزش و شکستگی مو جلوگیری می کند. علاوه بر این، خواص ضد میکروبی آن به جلوگیری از عفونت در پوست سر کمک می کند و باعث رشد موهای سالم می شود.

فواید پیاز برای مو

۱.باعث رشد مو می شود

فواید آب پیاز برای مو، محققان دریافتند که پیاز با تامین تغذیه بیشتر فولیکول‌های مو، آبرسانی به موهای خشک و پوست سر، رشد مو را تقویت می‌کند. گوگرد موجود در آب پیاز از ریزش و شکستگی مو جلوگیری می کند.

۲.به معکوس شدن موهای خاکستری کمک می کند

عصاره پیاز حاوی کاتالاز، آنتی اکسیدانی است که سطح پراکسید هیدروژن را در ریشه مو کاهش می دهد، به همین دلیل است که بسیاری از درمان های خانگی می تواند سفیدی مو را کاهش دهد.

فواید آب پیاز برای مو

۳.شوره سر را از بین می برد

فواید آب پیاز برای مو، خلاص شدن از شر شوره سر یکی از فواید اولیه پیاز برای مو است. قارچ ها و باکتری هایی که باعث شوره سر می شوند به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد قارچی آن نمی توانند با استفاده از آب پیاز رشد کنند.

۴.از ریزش مو جلوگیری می کند

آب پیاز دارای سطح سولفور بالایی است که باعث جلوگیری از ریزش مو می شود. گوگرد به تولید کلاژن کمک می کند که باعث رشد فولیکول های جدید مو می شود.

بیشتر بخوانید: راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان + ۲۰ روش ساده و معجزه گر

۵.راه حل آلوپسی

فواید آب پیاز برای مو، آلوپسی اختلالی است که منجر به ریزش موی تکه‌ای می‌شود. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۴ اثربخشی استفاده از آب پیاز را برای درمان آلوپسی نشان داد. این تحقیق ادعا کرد که آب پیاز می تواند به طور موثر آلوپسی را درمان کند.

۶.از خارش پوست سر جلوگیری می کند

خواص ضد التهابی پیاز به تسکین خارش پوست سر کمک می کند. علاوه بر این، جریان خون به اپیدرم را بهبود می بخشد و به رطوبت پوست سر کمک می کند.

فواید آب پیاز برای مو

۷.موهای خشک را تغذیه و مرطوب می کند

ریزمغذی های مختلف موجود در آب پیاز موهای شکننده و آسیب دیده را تقویت می کند. علاوه بر این، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به افزایش جریان خون در ریشه مو کمک می کند.

ماسک پیاز برای رشد مو

۱.ماسک روغن نارگیل و آب پیاز

فواید آب پیاز برای مو، شما به پنج قطره یا دو قاشق غذاخوری آب پیاز، روغن نارگیل و روغن درخت چای نیاز دارید. همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید حدود ۳۰ دقیقه روی پوست سر بماند و موهای خود را با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید.

۲.روغن زیتون و آب پیاز

فواید آب پیاز برای مو، برای تهیه این روغن مو، آب پیاز و روغن زیتون را کاملاً مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و با حرکات دایره ای آن را به آرامی ماساژ دهید. بعد از حدود دو ساعت موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید. این درمان را هر روز امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: رشد سریع مو: ۱۰ روغن گیاهی که برای رشد مو جادو می کند

فواید آب پیاز برای مو

۳.ماسک مو تخم مرغ و پیاز

فواید آب پیاز برای مو، برای تهیه این ماسک به آب پیاز، ۲ تا ۳ قطره اسانس رزماری/ اسطوخودوس و یک تخم مرغ نیاز دارید. تخم‌مرغ و آب پیاز را با هم مخلوط کرده و مخلوط را در طول مو و پوست سر خود ماساژ دهید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نگه دارید. هنگام شستن موهایتان از شامپوی ملایم و بدون سولفات استفاده کنید. این روال را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

۴.ماسک آب پیاز با سیب زمینی

فواید آب پیاز برای مو، ۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی و آب پیاز را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و حدود ۱۰دقیقه به آرامی ماساژ دهید. سپس، موهای خود را با یک شامپوی نرم آبکشی کنید.

۵.آب لیمو و پیاز را مخلوط کنید

فواید آب پیاز برای مو، یک قاشق غذاخوری آب پیاز و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این روغن را حدود ۳۰ دقیقه نگه دارید و سپس از یک شامپوی نرم برای شستن موهای خود استفاده کنید. می توانید این کار را دو بار در هفته امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ جالب ترین کاربرد آب لیمو برای تمیز کردن آشپزخانه و از بین بردن بوی بد

فواید آب پیاز برای مو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا