;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن: مراقب باشید! قبل و بعد از تمرین چه بخوریم؟

رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن:  یکی از بزرگترین عوامل برای داشتن یک زندگی سالم و فعال، تغذیه است. شما می توانید با خوردن وعده های غذایی مناسب قبل و بعد از تمرین برای کاهش وزن، به نتیجه دلخواه خود برسید. بدن شما برای انرژی سریع کربوهیدرات ها را می سوزاند.

کربوهیدرات ها انرژی لازم برای اتمام تمرین را فراهم می کنند. هنگامی که تمرین خود را تمام کردید، می توانید با ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات عضله را بازیابی کنید. در واقع آنچه بعد از یک جلسه تمرین می خورید بر میزان آمادگی شما برای تمرین بعدی تاثیر می گذارد. با در نظر گرفتن این موارد، مهم است که تصمیم بگیرید کدام غذاها را قبل و بعد از تمرین مصرف کنید.

رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن، به طور کلی توصیه می شود قبل از ورزش مقدار متعادلی از پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنید تا انرژی و عضله سازی حفظ شود. برعکس، غذاهای غنی از چربی یا فیبر، مانند سبزیجات چلیپایی یا ساندویچ های پنیر، باید اجتناب شود. زیرا می توانند معده را ناراحت کرده و باعث گرفتگی عضلات شوند.

زمان مصرف غذا نیز مهم است. سعی کنید یک تا سه ساعت قبل از تمرین یک میان وعده یا یک وعده غذایی کوچک میل کنید. اگر آن را درست قبل از غذا مصرف کنید، ممکن است دچار مشکلات معده شوید. این به این دلیل است که خون بیشتری در طول تمرین به عضلات شما فرستاده می شود و کمتر برای هضم در دسترس است. بدن شما آماده بازسازی و ترمیم بافت عضلانی پس از ورزش است. ظرف یک ساعت پس از إتمام ورزش غذا بخورید یا بنوشید. در بخش تناسب اندام و تغذیه بهترین غذاهایی که قبل و بعد از تمرین باید بخورید آورده شده است.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن آسان: بدون رژیم های سخت با خوردن این ۱۵ میوه لاغر شوید!

غذاهایی که باید قبل از تمرین مصرف کنید

۱.بلغور جو دوسر

رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن، وقتی صبح ها با معده خالی ورزش می کنید و چند ساعت قبل از تمرین نمی توانید غذا بخورید، بلغور جو دوسر انتخاب بسیار خوبی است. بلغور جو دوسر برای کمک به آرامش افراد و تامین انرژی فراوان شناخته شده است. اگر روی جو دوسر خود مقداری میوه بپاشید طعم بهتری دارد.

رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن

۲.موز

کربوهیدرات های ساده بدون این که شما را سنگین کنند انرژی را تامین می کنند. همچنین منبع عالی پتاسیم است، ماده مغذی که می تواند به کاهش گرفتگی عضلات و آنتی اکسیدان ها کمک کند. یکی از آنها را به عنوان یک میان وعده سریع در کیف ورزشی خود قرار دهید.

۳.ساندویچ

رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن، کربوهیدرات های موجود در این جعبه ناهار کلاسیک از نان و ژله تامین می شود. آنها سوخت مورد نیاز عضلات شما را برای ورزش فراهم می کنند. مکمل پروتئین کره بادام زمینی باعث می شود احساس سیری بیشتری داشته باشید و می تواند پس از تمرین از خوردن غذاهای ناسالم و هوس های غذایی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری چینی: ۱۰ غذای برتر راز کاهش وزن چینی ها

۴.ماست

رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن، ماست حاوی کلسیم، پروتئین و قند طبیعی است. این یک انتخاب عالی برای قبل از یک تمرین شدید است زیرا برای معده و سیستم گوارشی ملایم است. می توان با افزودن ماست، غلات کامل، میوه یا عسل انرژی خود را افزایش دهید.

۵.قهوه و میوه

اگر از قهوه لذت می برید، صبح یا قبل از کلاس تمرین بعدازظهر، یک لیوان قهوه بخورید. شیر پروتئین را تامین می کند و کافئین می تواند به رفع ناراحتی عضلانی کمک کند. برای داشتن کربوهیدرات برتر، با یک میوه فیبری سرو کنید. از مصرف کافئین در بعدازظهر خودداری کنید زیرا می تواند خواب شما را مختل کند.

رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن

غذاهایی که باید بعد از تمرین بخورید

شما باید ظرف دو ساعت پس از تمرین یک وعده غذایی متعادل بخورید. مراقب آنچه می خورید باشید و از غذاهای ناسالم یا چاق کننده پرهیز کنید. این غذاها شامل موارد زیر می شود.

رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن،  سیب زمینی شیرین، شیر کاکائو، محصولات غلات مانند کینوا و برنج قهوه ای، بلغور، پاستا، نان غلات کامل، میوه های تازه، جو دوسر نورد شده، سیب زمینی، تخم مرغ، ماست، پنیر کوتاژ، گوشت قرمز بدون چربی، مرغ، بوقلمون، ماهی، آووکادو، دانه های روغنی مانند فندق، گردو، بادام، آجیل برزیلی، بادام زمینی، بادام زمینی، کره فندق، کره بادام زمینی می شود.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن: ۵ عادت غذایی که ناخودآگاه از کاهش وزن جلوگیری می کند

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 5 =

دکمه بازگشت به بالا