;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

رژیم لاغری چینی: ۱۰ غذای برتر راز کاهش وزن چینی ها

رژیم لاغری چینی: بهترین راه برای کاهش وزن، انتخاب یک سبک زندگی سالم است. سبک زندگی سالم شامل رژیم غذایی سالم، کیفیت خواب و فعالیت بدنی می شود. به علاوه صبحانه را حذف نکنید ، وعده های غذایی سبک، ورزش، استفاده از یک بشقاب کوچکتر و مصرف مقدار زیادی آب راز کاهش وزن چینی ها است. در واقع با انتخاب سبک زندگی سالم و گنجاندن برخی غذاها در رژیم غذایی خود می توانید به راحتی وزن کم کنید و به هیکل دلخواه خود دست یابید. در بخش تناسب اندام و تغذیه، ۱۰ مواد غذایی برتر برای کاهش وزن معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن سریع: ۵ نکته کلیدی برای لاغری قطعی

۱۰ غذای برتر راز کاهش وزن چینی ها

۱.دانه چیا

رژیم لاغری چینی، میزان مصرف فیبر در کاهش وزن بسیار مهم است زیرا هضم را کند می کند و سیری را افزایش می دهد. دو قاشق چایخوری دانه چیا ۴۰ درصد از نیازهای فیبر روزانه را برآورده می کند.

بهتر است چیا را در زمان صبحانه مصرف کنید. زیرا مصرف چیا برای صبحانه به شما امکان می دهد تا مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید و کالری کمتری دریافت کنید.

۲.ماهی روغنی

کارشناسان توصیه می کنند که حداقل دو بار در هفته باید ماهی خورده شود. ماهی به علت این که حاوی اسیدهای چرب سالم است، برای سلامت قلب و مغز مفید است ، به خصوص مصرف ماهی های دریایی چرب بسیار مهم است.

اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی هایی مانند ماهی قزل آلا ، ساردین ، ​​ماهی خال مخالی و ماهی تن یافت می شوند و در روند کاهش وزن کمک می کنند. چنین ماهی هایی نیز پر از پروتئین هستند، بنابراین به شما کمک می کنند احساس سیری طولانی تری داشته باشید.

رژیم لاغری چینی

۳.سبزیجات سبز تیره

رژیم لاغری چینی، سبزیجات برگ سبز تیره مانند کلم قطعا غذاهایی هستند که باید در این فهرست قرار بگیرند. کلم بروکلی، گل کلم ، جوانه بروکسل ، آروگلا و سایر سبزیجات برگ سبز تیره منبع عالی مواد معدنی و ویتامین ها هستند و خطر ابتلا به سرطان و التهاب در بدن را کاهش می دهند. کالری و محتوای کربوهیدرات آن کم است و همین امر باعث می شود این سبزیجات غذای مناسب برای کاهش وزن باشند.

بیشتر بخوانید:  6 بهترین سبزیجات برای سلامت پوست که باید در رژیم غذایی گنجاند!

۴.غلات کامل

بسیاری از مردم فکر می کنند وقتی می خواهند وزن کم کنند ، باید ماکارونی ، نان و برنج را رها کنند. با این حال ، به ویژه غلات کامل منابع کربوهیدرات هستند که نباید در رژیم غذایی حذف شوند.

این نوع غلات حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی هستند.  بنابراین مهم است که دانه های کامل را در رژیم غذایی خود نگه دارید. غلات کامل مانند ماکارونی کامل دانه ، برنج قهوه ای و کینوا حاوی فیبر زیادی هستند که باعث می شود وعده های غذایی رضایت بخش تر شوند. علاوه بر این ، بدن و مغز عاشق انرژی دریافتی از کربوهیدرات ها هستند و در درجه اول از آنها استفاده می کنند.

۵.سیب

رژیم لاغری چینی، میوه ها مانند سبزیجات در تغذیه سالم جایگاه بسیار مهمی دارند. با این حال ، انواع خاصی از میوه ها در فرآیند کاهش وزن بسیار مهم هستند .سیب ها همیشه باید خورده شوند. زیرا هر دو یک میان وعده بسیار سالم هستند. از آنجا که سیب حاوی مقادیر زیادی آب و فیبر است ، کالری کم  دارد. کارشناسان سیب را به عنوان بخشی اجباری از یک رژیم غذایی سالم توصیه می کنند.

۶.غذاهای تخمیر

غذاهای تخمیر شده  که در سلامت روده بسیار مهم هستند، باید به طور مرتب مصرف شوند. برای هضم ایمنی خوب و تعادل باکتریایی خوب سالم در دستگاه گوارش به سوزاندن چربی کمک می کند. بنابراین ، مصرف غذاهایی که از سلامت روده پشتیبانی می کنند، یعنی پروبیوتیک ها لازم است. پروبیوتیک ها شامل ماست ، کفیر ، کامبوچا ، ترشی و کلم هستند.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج کاهش وزن: این ۴ اشتباه دلیل پنهان اضافه وزن است

رژیم لاغری چینی

۷.پسته

رژیم لاغری چینی، تمام میوه های خشک برای سلامتی مفید هستند و همچنین به کاهش وزن سالم کمک می کنند. این میوه های خشک بسیار رضایت بخش هستند و حاوی چربی های سالم ، فیبر و پروتئین هستند. پسته یکی از میوه های خشک است که کم ترین کالری را دارد.  ۳۰ گرم پسته تقریبا ۱۷۰ کالری را تأمین می کند.

علاوه بر این که پسته بسیار خوشمزه است، بسیار سالم هم است. تحقیقات نشان می دهد که به کاهش دیابت نوع ۲ ، بهبود سلامت روده و بهبود سطح کلسترول کمک می کند. خوردن پسته چند بار در هفته خطر افزایش وزن را کاهش می دهد.

۸.تخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی پروتئین است و به کاهش وزن کمک می کند. خوردن تخم مرغ برای صبحانه به شما کمک می کند پروتئین کافی دریافت کنید. اما همچنین به شما امکان می دهد احساس سیری را افزایش دهید. تخم مرغ یک غذای همه کاره است ، می تواند به روش های مختلف تهیه شود ، می توان آن را در صبحانه ، ناهار یا شام مصرف کرد.

بیشتر بخوانید: نمی توانید وزن کم کنید؟ دلیل آن، این ۸ غذای به ظاهر مفید است!

۹.اووکادو

آووکادو یک ماده مغذی فوق العاده محبوب است و در عین حال برای کاهش وزن عالی است. آووکادو حاوی چربی ها و الیاف سالم است و ساختار حساس دارد که می تواند به راحتی با سایر غذاها ترکیب شود. میانگین کالری یک عدد آووکادو حاوی تقریبا ۳۲۰  کالری است.

۱۰.شکلات تیره

رژیم لاغری چینی، شکلات تیره برای کاهش وزن مناسب است. از این رو شکلات باید در رژیم غذایی گنجانده شود. با این حال ، شکلات های تیره حاوی حداقل ۷۰ درصد کاکائو باید ترجیح داده شوند. شکلات تیره حاوی آنتی اکسیدان هایی است که تأثیر مثبتی بر سلامتی دارند.

بیشتر بخوانید: برای کاهش وزن صبحانه را حذف نکنید + ۷ غذایی که باید در صبحانه بخورید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا