;
زندگیتناسب اندام و تغذیه

نمی توانید وزن کم کنید؟ دلیل آن، این ۸ غذای به ظاهر مفید است!

کلید کاهش وزن این است که کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می کنید، بسوزانید. با این حال، برخی از غذاها کالری زیادی دارند اما مواد مغذی بسیار کمتری دارند و می توانند از کاهش وزن جلوگیری کنند. در واقع برخی از غذاها ممکن است در نگاه اول بی ضرر به نظر برسند. شاید هنگام مصرف زیاد به مضر بودن آن فکر نکنید. متأسفانه، آنچه می خورید می تواند منجر به شرایط خطرناکی مانند بیماری قلبی و مشکلات کلسترول شود. داشتن وزن ایده آل فواید زیادی دارد. با داشتن یک زندگی سالم می توانید از بیماری ها پیشگیری کنید و وزن ایده آل اولین قدم برای داشتن یک زندگی سالم است.

آیا مدت زیادی است که می خواهید به وزن ایده آل خود برسید اما نتوانسته اید به این هدف برسید؟ غذاهایی وجود دارند که می توانند شما را از رسیدن به هدف تان یعنی کاهش وزن به روشی سالم باز دارند. در بخش تناسب اندام و تغذیه چشمک به خوراکی های مضر برای کاهش وزن می پردازیم. برای کاهش وزن از این ۸ خوراکی به ظاهر مفید دوری کنید.

بیشتر بخوانید:  کاهش وزن سریع و سوزاندن چربی: با این ۵ نکته طلایی در رژیم غذایی

۱.خوراکی های مضر برای کاهش وزن، پاستا

پاستا ممکن است یکی از غذاهای مورد علاقه شما باشد، اما سرشار از کربوهیدرات است. کربوهیدرات ها به مقدار مشخصی مفید هستند و در صورت مصرف زیاد می توانند مشکلات مختلفی ایجاد کنند. به عنوان مثال، مطالعه ای بر روی ۱۲۰۰۰۰ نفر نشان می دهد که مصرف زیاد کربوهیدرات خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. کربوهیدرات ها همچنین می توانند سطح قند خون را افزایش دهند و کاهش وزن را به طور قابل توجهی سخت تر کنند.

۲.پروتئین های حیوانی

مصرف بیش از حد پروتئین حیوانی نیز می تواند از کاهش وزن جلوگیری کند. این بدان معنا نیست که باید رژیم گیاهخواری را انتخاب کنید. پروتئین های حیوانی مانند تخم مرغ، شیر و گوشت برای هر فردی مهم است، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید. پروتئین حیوانی بیش از حد می تواند مشکلاتی ایجاد کند. زیرا حاوی مقدار زیادی فسفر است که منجر به مشکلات کلیوی و استخوانی می شود. کلیه های ما به مدتی برای استراحت نیاز دارند و اگر آنها را با مقادیر زیادی پروتئین حیوانی بارگیری کنید، باید بیش از حد کار کنند. در حالی که کار زیاد کلیه های شما را خسته می کند و از جذب موثر مواد مغذی نیز جلوگیری کند.

خوراکی های مضر برای کاهش وزن

۳.نوشیدنی های رژیمی

آیا عاشق کوکاکولا هستید و نمی توانید تسلیم شوید؟ فکر می کنید انتخاب یک نوشابه رژیمی ایده خوبی است؟ متأسفانه ممکن است ناامید شوید. بله، نوشابه های رژیمی حاوی قند کمتری هستند، اما برای جایگزینی شکر از شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام و ساخارین استفاده می شود. علاوه بر این، نسخه های رژیمی نوشابه های گازدار با چندین بیماری مرتبط است. مصرف بیش از حد این نوشابه ها منجر به دیابت نوع 2، فشار خون بالا و بیماری های قلبی می شود. همه این نوشیدنی های رژیمی در لیست غذاهایی هستند که باید از رژیم غذایی خود حذف کنید.

۴.خوراکی های مضر برای کاهش وزن، برنج

برنج بخشی از هر رژیم غذایی سالم به نظر می رسد، اما اجازه ندهید که شما را فریب دهد. افزایش کلسترول بد می تواند مشکلات زیادی مانند سطح تری گلیسیرید و فشار خون بالا ایجاد کند. خوردن مقادیر متعادل برنج بی ضرر است اما مقادیر زیاد آن را مصرف نکنید.

بیشتر بخوانید: برنج: با این ۵ روش اگه برنج بخوری، دیگه چاق نمی شی!

۵.غذاهای آماده

خیلی خوب است که به سراغ غذاهایی بروید که به راحتی در اجاق های مایکروویو تهیه می شوند. با این حال، بسیاری از این غذاها کاهش وزن را دشوار می کنند. زیرا این غذاها اغلب حاوی مقدار زیادی سدیم، قند و همچنین مواد شیمیایی هستند که آنها را تازه نگه می دارند.

یکی دیگر از عواملی که شما را از این غذاها دور می کند بسته بندی پلاستیکی است. به این علت این غذاها حاوی افزودنی های پلاستیکی یا فتالات هستند که برای سلامتی تا به شدت مضر است.

خوراکی های مضر برای کاهش وزن

۶.آب میوه های بسته بندی شده

اگر می خواهید وزن کم کنید، از غذاهای بسته بندی شده دوری کنید. آب میوه ها نیز در این دسته قرار می گیرند. در حالی که ممکن است آب میوه ها راهی عالی برای دریافت ویتامین به نظر برسند اما بیشتر آنها بسیار فرآوری شده و حاوی مقدار زیادی قند هستند. از طرف دیگر، اگر نمی توانید روز خود را بدون آب میوه تصور کنید، یک آبمیوه گیری تهیه کنید و خودتان آن را درست کنید.

۷.خوراکی های مضر برای کاهش وزن، هرگز این غذاها را نخورید

اگر می خواهید وزن کم کنید، باید غذاهایی که هرگز نباید بخورید را نیز بدانید:

۱.گوشت های فرآوری شده

۲.فست فود

۳.چیپس و سایر تنقلات نمکی

۴.نان سفید

۵.نوشابه های گازدار و شیرین

بیشتر بخوانید: کاهش اشتها با ۱۵ بهترین میان وعده + کاهش وزن سریع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا