;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

کاهش وزن آسان: بدون رژیم های سخت با خوردن این ۱۵ میوه لاغر شوید!

کاهش وزن آسان: آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بدن ما واقعا به چه مقدار میوه و سبزیجات برای حفظ  سلامت ما نیاز دارد؟ آیا میوه ها می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟ طبق گزارش ژورنال Circulation، افرادی که روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات می‌خوردند در مقایسه با افرادی که فقط دو وعده در روز میوه می‌خوردند، در بدن شان این اتفاقات مثبت رخ می دهد.

کاهش وزن آسان، خطر مرگ به هر دلیلی ۱۳ درصد کاهش می یابد. خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته ۱۲ درصد کمتر می شود. خطر مرگ ناشی از سرطان ۱۰ درصد کمتر می شود. خطر مرگ ناشی از بیماری های تنفسی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه ۳۵ درصد کاهش می یابد. با این حال باید تعادلی بین خوردن سالم و ورزش نیز ایجاد کنید. بنابراین در بخش تناسب اندام و تغذیه، ۱۵ بهترین میوه برای تناسب اندام و کاهش وزن معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری چینی: ۱۰ غذای برتر راز کاهش وزن چینی ها

۱۵ بهترین میوه برای کاهش وزن

۱.آناناس

آناناس یکی از بهترین میوه ها برای کاهش وزن و دوست داشتنی ترین میوه استوایی است. تیامین، منیزیم، ویتامین B6، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین، مس، آهن و مربای فولات را در یک میوه بزرگ، قهوه‌ای و زرد رنگ فراهم می‌کند.

کاهش وزن آسان، مطالعات نشان داده اند که مصرف آناناس مرگ و میر را افزایش می دهد. مو و پوست را بهبود می بخشد، سطح انرژی را افزایش می دهد و خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی و برخی سرطان ها را کاهش می دهد. این میوه استوایی همچنین می تواند باروری را بهبود بخشد، به هضم غذا کمک کرده و التهاب را التیام بخشد.

۲.موز

موز منبع عالی پتاسیم، ویتامین B6، منگنز، منیزیم، ویتامین C، فولات و پروتئین است. با تمام این ویتامین ها و مواد مغذی، موز هم برای سلامت عمومی و هم برای بیماری های خاص، از گرفتگی عضلات گرفته تا سردرد، بسیار مفید است. موز همچنین یک چربی سوز عالی است زیرا سطوح بالایی از فیبر غذایی را ارائه می دهد در حالی که کالری کمی دارد. وقتی صحبت از اسموتی‌های میان وعده و وعده‌های غذایی سالم به میان می‌آید، آن را یکی از مواد اصلی در نظر بگیرید.

۳.هندوانه

وقتی هندوانه به ذهن می رسد، برخی فکر می کنند که حاوی قند طبیعی بسیار زیادی است که به عنوان یک میوه سالم برای کاهش وزن سریع در نظر گرفته می شود. با این حال، این نمی تواند فراتر از واقعیت باشد.

کاهش وزن آسان، هندوانه دارای محتوای آب بسیار بالایی است و به همین دلیل نام آن را تشکیل می دهند و۹۲ درصد محتوای آن آب است. یک فنجان از این میوه با طراوت حاوی ۱۲ گرم کربوهیدرات، ۰.۲۶ میلی گرم ویتامین A، ۱۲میلی گرم ویتامین C، ۱۷۰ میلی گرم پتاسیم، ۰.۱ میلی گرم ویتامین B6 و صفر چربی، کلسترول یا سدیم است.

علاوه بر کاهش وزن، خوردن هندوانه می تواند به هیدراته نگه داشتن بدن، بهبود سلامت قلب، کاهش استرس اکسیداتیو و کاهش التهاب کمک کند.

کاهش وزن آسان

۴.گریپ فروت

گریپ فروت، یک مرکبات نیمه گرمسیری و نیمه تلخ اما شیرین، یکی دیگر از مواد غذایی چربی سوز است. به گفته محققان دانشگاه وندربیلت، شرکت کنندگانی که گریپ فروت مصرف کردند سطوح بالاتری از مواد مغذی کلیدی، افزایش کلسترول و کاهش اشتها را نشان دادند. جدا از چربی سوزی، گریپ فروت سطوح بهینه ای از ویتامین C، لیکوپن، پتاسیم، فیبر و کولین را دارد.

۵.گلابی

گلابی یکی دیگر از میوه های دست کم گرفته شده است، به خصوص در مورد کاهش وزن سریع. گلابی سرشار از پروتئین، فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین K، مقادیر کمی ریبوفلاوین، آهن، کلسیم، منیزیم، فولات، مس، آنتی اکسیدان ها و ویتامین B-6 است. آنها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند، به هضم غذا کمک می کنند، بدن را سم زدایی می کنند و خطر دیابت را کاهش می دهند. گلابی همچنین تقریباً ۸۴ درصد آب است که به نرم نگه داشتن مواد زائد جامد کمک می کند و به دفع سموم مضر بدن کمک می کند.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن سریع: ۵ نکته کلیدی برای لاغری قطعی

۶.لیمو

لیمو احتمالا یکی از همه کاره ترین میوه های کاهش وزن است. این مرکبات ترش سطوح بالایی از ویتامین C و مقادیر کمتری از تیامین، کلسیم، منیزیم، مس، فولات و اسید پانتوتنیک را ارائه می‌کند. لیمو بدن را قلیایی می کند و هضم و سم زدایی را بهبود می بخشد.

کاهش وزن آسان، آنها همچنین می توانند به طور بالقوه از سلامت استخوان ها، افزایش جذب آهن، جلوگیری یا حتی حل کردن سنگ کلیه، تقویت ایمنی و سلامت قلب و پاکسازی پوست کمک کنند. مصرف چیزی به سادگی آب لیمو می تواند برای بدن معجزه کند.

۷.انار

کاهش وزن آسان، از این میوه ها برای درمان بیماری هایی مانند اسهال، خونریزی، اسیدوز و عفونت های میکروبی استفاده می شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که پلی‌فنول‌های موجود در این میوه ممکن است استقامت ورزش را افزایش داده و به ریکاوری عضلات کمک کند، که این تقویت اضافی برای کمک به کاهش وزن است.

کاهش وزن آسان

۸.آووکادو

آووکادو دارای چربی های سالمی است که برای قلب مفید هستند. همین محتوای چربی آن را برای سوزاندن چربی اضافی در بدن عالی می کند. اجازه ندهید این تصور اشتباه که مصرف چربی ها ناسالم هستند شما را فریب دهد. چربی های سالم در کاهش وزن مناسب مهم هستند.

آووکادو از فیبر تشکیل شده است. فولات؛ ویتامین های B1، B2 و B3؛ ویتامین سی؛ ویتامین E؛ و ویتامین K. آنها همچنین حاوی پتاسیم، پروتئین، مس، آهن، منیزیم، روی، و منگنز هستند.

۹.توت فرنگی

توت فرنگی کربوهیدرات و کالری کمی دارد و یکی از میوه های کاهش وزن سریع است. آنها فوق العاده سالم هستند و سطح قند خون را افزایش نمی دهند. در حالی که کاهش وزن یکی از مزایای بالقوه توت فرنگی است، آنها همچنین جریان خون را بهبود می بخشند، به مشکلات مختلف قلبی عروقی کمک می کنند، مزایای ضد پیری را ارائه می دهند، به افزایش رنگدانه و آکنه کمک می کنند و کلسترول را کاهش می دهند.

کاهش وزن آسان، از طریق تحقیقات ثابت شده است که توت فرنگی دارای منبع زیادی از مزایای سلامتی دیگر برای شرایط خاصی مانند چاقی، تخریب عصبی، سرطان، دیابت و سندرم متابولیک است.

۱۰.گیلاس ترش

گیلاس ترش که به سلامت قلب و وزن بدن کمک می کند، میوه ای عالی با سطوح عالی پتاسیم، منگنز، ویتامین A، ویتامین C، فیبر، فلاونوئیدها و خواص آنتی اکسیدانی است. گیلاس همچنین می تواند به کاهش التهاب و درد مرتبط با آرتروز، تنظیم چرخه خواب، مبارزه با استرس اکسیداتیو و درمان نقرس کمک کند.

در مورد کاهش وزن، گیلاس ترش می تواند چربی های شکم را آب کند، متابولیسم را تنظیم کرده و سطح کلسترول خون را بدون زحمت کاهش دهد. در یک فنجان گیلاس بدون هسته تنها ۷۷ کالری وجود دارد. در حالی که گیلاس ترش شکل تلخ تری از گیلاس است، اگر به خودی خود علاقه ای به طعم آن ندارید، می توانید از آنها در آشپزی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج کاهش وزن: این ۴ اشتباه دلیل پنهان اضافه وزن است

۱۱.پرتقال

پرتقال به کاهش وزن کمک می کند و خطر سکته مغزی، سرطان، بیماری کبد، دیابت، فشار خون بالا، مسائل مربوط به پوست و کمک به سلامت قلب را کاهش می دهد.

کاهش وزن آسان، پرتقال حاوی بیش از ۱۷۰ ماده شیمیایی گیاهی و بیش از ۶۰ فلاونوئید است. آنها همچنین منبع فوق العاده ای از ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، فیبر، مس، پتاسیم و کلسیم و سایر ویتامین ها و مواد مغذی هستند.

پرتقال، مانند لیمو، به عنوان یکی از بهترین و سالم‌ترین میوه‌های موجود، در پخت و پز بسیار متنوع است و مصرف روزانه آن را به میوه‌ای آسان تبدیل می‌کند. با توجه به کاهش وزن، طبق گفته انجمن شیمی آمریکا، پرتقال با کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش سطح چربی و گلوکز خون و کمک به سلامت کبد (و در نتیجه سم‌زدایی) به ایجاد بدنی باریک‌تر و اصلاح‌تر کمک می‌کند.

کاهش وزن آسان

۱۲.زغال اخته

زغال اخته ریز اما قدرتمند دارای خواص قابل توجهی در چربی سوزی و محرک هضم و سایر اجزای مفید برای سلامت کلی شما است. زغال اخته علاوه بر از بین بردن چربی اضافی و کمک به هضم غذا، می تواند به سلامت قلب، پوست، استخوان و روان کمک کند. آنها همچنین به فشار خون، دیابت و پیشگیری از سرطان کمک می کنند.

از نظر کاهش وزن سریع، زغال اخته پتانسیل بهبود سطح قند خون، کاهش تری گلیسیرید و کاهش سطح کلسترول بد را دارد. یک تحقیق نشان داد که حساسیت به انسولین در افرادی که از چاقی رنج می‌برند، با مصرف روزانه بلوبری کاهش می‌یابد.

۱۳.پاپایا

پاپایا میوه ای قدرتمند با قابلیت های چند منظوره است. این یکی از بهترین چربی سوزها است و همچنین به آسیب پوست، سلامت قلب، هضم ضعیف، سرطان و التهاب حاد یا مزمن کمک می کند.

پاپایا آنتی اکسیدان، پروتئین، فیبر، ویتامین A، ویتامین B9، ویتامین C و پتاسیم را به همراه مقادیری لیکوپن ارائه می دهد. منیزیم؛ کلسیم؛ و فولات؛ ویتامین‌های B1، B3، B5، E و K .

کاهش وزن آسان، اگرچه پاپایا استوایی است و بسیار دست کم گرفته شده است، اما پاپایا یک منبع فوق العاده غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است که برای داشتن اندامی سالم در داخل و خارج ضروری است.

۱۴.گواوا

گواوا یکی دیگر از میوه های استوایی چربی شکن و بهبود دهنده هضم است که متأسفانه به اندازه سایر میوه های موجود در بازار رایج نیست. با این حال، فواید سلامتی باورنکردنی دارد که فراتر از کاهش وزن است. فواید بی شمار آن برای سلامتی شامل ایمنی بهتر و سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به دیابت، کاهش خطر سرطان، بهبود بینایی، کاهش استرس و بهبود بافت پوست می شود.

۱۵.سیب

سیب، یکی از بهترین میوه ها برای کاهش وزن است، زیرا فیبر بالایی دارد، کالری کمی دارد و بیشتر از آب تشکیل شده است. سیب علاوه بر این سرشار از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها است که به طور بالقوه خطر بیماری قلبی، دیابت، سرطان و فشار خون را کاهش می دهد. یک مطالعه نشان داد که افرادی که روزانه سه سیب می‌خوردند، نتایج کاهش وزن بیشتری داشتند و سطح گلوکز خون پایین‌تر بود.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن سریع: ۵ نکته کلیدی برای لاغری قطعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 19 =

دکمه بازگشت به بالا