;
سلامتدرمان خانگی

وقتی توت فرنگی می خورید چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟

تغذیه سالم همیشه شامل خوردن انواع میوه ها و سبزیجات می شود. یکی از محبوب ترین میوه ها در تابستان توت فرنگی است. میوه قرمز روشن که در سراسر جهان کشت می شود و به دلیل آبدار بودن و شیرینی آن شناخته شده است. به علاوه میوه مورد علاقه بسیاری از افراد است، به گونه ای که همه عاشق خوردن توت فرنگی هستند. مانند سایر میوه ها، خوردن توت فرنگی فواید زیادی برای سلامتی دارد، زیرا دارای ویتامین ها و مواد مغذی سرشاری است. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سلامت به توت فرنگی و خواص شگفت انگیز آن می پردازیم. ما به شما می گوییم که با خوردن این میوه خوش و آب رنگ چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟

بیشتر بخوانید: توت فرنگی: اگر به توت فرنگی علاقه دارید، به این ۱۰ نکته توجه کنید!

۱.توت فرنگی و خواص شگفت انگیز آن، استرس را کاهش می دهد

مگر این که زندگی خود را به طور متناوب بین مدیتیشن و خواب سپری کنید، کم دچار استرس شوید. اما بسیاری از ما اغلب در زندگی روزمره مان دچار استرس و اضطراب شدید می شویم. اگرچه استرس می تواند یک تنش عاطفی باشد، اما گاهی خود را به حالت های فیزیکی نشان می دهد و به بیماری های قلبی طولانی مدت کمک می کند. خوشبختانه، راه‌های ساده‌ای برای کاهش استرس وجود دارد که شامل ماساژ گردش و خوردن برخی مواد غذایی می شود. یکی از این موارد توت فرنگی است.

فیلیپ گوگلیا، متخصص تغذیه و یکی از بنیانگذاران G-Plans می گوید، میوه های مانند توت فرنگی سرشار از ویتامین C هستند که نه تنها به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. بلکه می تواند به کاهش سطح کورتیزول، معروف به هورمون استرس، کمک کند.

توت فرنگی و خواص شگفت انگیز آن

 

۲.توت فرنگی میزبان آفت کش ها است

آفت‌کش‌ها برای خلاص شدن از شر حشرات یا سایر ارگانیسم‌های مضری که ممکن است در حین رشد تولید شوند، مفید هستند. اما زمانی که این محصول به فروشگاه رسید، نمی‌خواهید آفت‌کش‌ها وارد بدن شما شوند. اگر آفت‌کش‌ها بلعیده شوند، می‌توانند منجر به بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی، دیابت و آرتریت شوند.

مگان وانگ، RD در AlgeaCal می گوید که متأسفانه، توت فرنگی یکی از رایج ترین میوه هایی است که آلوده می شود. وونگ می‌گوید: «توت فرنگی‌ها به دلیل آلوده شدن به بقایای آفت‌کش‌ها شهرت بدی دارد . او تاکید می کند  که توت فرنگی چندین بار در لیست Dirty Dozen EWG قرار گرفته اند و رتبه شماره ۱ را در ۵ سال گذشته حفظ کرده است. وانگ توصیه می‌کند قبل از مصرف، توت‌فرنگی‌ها را کاملا بشویید و در صورت امکان، توت‌های ارگانیک بخرید. زیرا توت فرنگی بیشترین آفت کش ها را دارند.

با این حال، بر اساس تجزیه و تحلیل اتحادیه غذا و کشاورزی (AFF)، تعداد توت فرنگی هایی که باید مصرف شوند تا این مواد شیمیایی واقعاً تأثیر منفی بر بدن شما بگذارند، تعداد فوق العاده بالایی خواهد بود. با این وجود، هنوز هم خوب است بدانید که چه چیزی مصرف می کنید و قبل از خوردن محصول خود را خوق بشویید.

بیشتر بخوانید: افزایش طول عمر با رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات + فواید بی نظیر آن

۳.توت فرنگی و خواص شگفت انگیز آن، از سرطان جلوگیری می کند

سرطان دومین عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. به گفته ردا الماردی، متخصص تغذیه و صاحب سایت StrongChap.com، مانند سیگار کشیدن، راه هایی نیز برای کاهش خطر ابتلا به آن وجود دارد، مانند خوردن توت فرنگی.

الماردی می گوید: مصرف توت فرنگی استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و التهاب مزمن را که با تشکیل و پیشرفت سلول های سرطانی مرتبط است، کاهش می دهد.

توت فرنگی و خواص شگفت انگیز آن

۴.سیستم ایمنی بدن شما بهبود می یابد

ویتامین  C یک ویتامین ضروری است که به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت ها کمک می کند. خوشبختانه برای دوستداران توت فرنگی، این میوه پر از فواید است. مگان برد، متخصص تغذیه از The Oregon Dietitian می‌گوید،  ویتامین C تولید گلبول‌های سفید را افزایش می‌دهد و همچنین التهاب را کاهش می‌دهد. این به سیستم های اندام بدن شما، از جمله سیستم ایمنی، اجازه می دهد تا بهتر کار کنند.

۵.توت فرنگی و خواص شگفت انگیز آن، جلوگیری از یبوست

توت فرنگی پر از فیبر مغذی است که تنها در یک توت فرنگی متوسط ​​0.2 گرم فیبر دارد. یک وعده معمولی از میوه به طور متوسط ​​حدود چهار گرم فیبر دارد. همه این فیبر به بهبود  بدن کمک می کند.

با توت فرنگی سیستم گوارشی نیز بهبود می یابد و از یبوست چلوگیری می کند. داشتن هضم خوب همیشه منجر به خوب کار کردن روده ها می شود. در واقع توت فرنگی یک منبع تغذیه‌ای است که سرشار از ویتامین C و فیبر بالا است. لینل راس، متخصص تغذیه و مربی سلامت و تندرستی، می گوید که برای سلامتی، سیستم ایمنی قوی و روده سالم خوردن توت فرنگی ضروری است.

بیشتر بخوانید: ۱۶بهترین مواد خوراکی پر فیبر: از کاهش وزن تا درمان یبوست

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا