;
آرایش و زیباییدنیای مد

دلایل ریزش مو: این ۵ عادت اشتباه باعث نازک شدن و ریزش مو می شود

دلایل ریزش مو: هوای سرد، هوای خشک و بادهای تند و گرمای زیاد به موها آسیب می زند. به خصوص اگر موهای نازک و خشکی دارید. در حالی که نمی توانید آب و هوا را کنترل کنید، برخی عادت های اشتباه در مراقبت از مو می تواند به موها آسیب برساند. این آسیب ها باعث خشک شدن مو، نازک شدن و ریزش مو می شود. در بخش آرایش و زیبایی ۵ عادت اشتباه در مراقبت از مو که باعث ریزش مو می شود، بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: مراقبت از موهای نازک و کم پشت با ۶ مرحله آسان که نمی دانستید!

۵ عادت اشتباه که باعث نازک شدن و ریزش مو می شود

۱.برس زدن موهای خیس

همان طور که قبلا ذکر شد، موهای خیس بیشتر از موهای خشک مستعد آسیب هستند. موهای خیس خاصیت ارتجاعی بیشتری دارند و احتمال شکستن آن بیشتر است. حتی برس زدن بیش از حد موهای خیس آسیب زا است زیرا برس و شانه می تواند موها را بشکند یا بکند. بنابراین با موهای خیس ملایم باشید. از انگشتان خود یا یک شانه دندانه دار برای از بین بردن گره ها استفاده کنید.

دلایل ریزش مو

۲.شستشوی مکرر

دلایل ریزش مو، شستن زیاد موها با شامپوهای نامناسب بسیار مضر است. حتی خیس شدن زیاد موها می تواند منجر به شکستگی بیشتر شود! هنگامی که مو خیس می شود، ساقه آن متورم می شود و در نتیجه موها خاصیت ارتجاعی بیشتری دارند و راحت تر شکسته می شوند. علاوه بر این، شامپوها گاهی اوقات می توانند خیلی برای موها مضر باشند و با از بین بردن روغن هایی که به طور طبیعی موهای شما تولید می کنند، موها کدر و خشک به نظر می رسند.

شستشوی مکرر

دلایل ریزش مو، بنابراین از شستن بیش از حد موهای خود اجتناب کنید. یا اگر مجبورید هر روز موهای خود را بشویید، از شامپوهای بسیار ملایم شبیه شامپو بچه استفاده کنید. به خصوص افرادی که موهای نازک و ضعیفی دارند، حتما مراقبت باشند که از شامپوهای بسیار ملایم استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: فواید آب پیاز برای مو: ۷ فایده باورنکردنی پیاز برای موهای نازک که نمی دانستید

۳.خشک کردن با حوله

حوله می تواند به موهای شما آسیب برساند. زیرا همان طور که اشاره شد موهای خیس بیشتر مستعد آسیب هستند. حتی مالیدن مو با حوله می تواند کوتیکول (لایه بیرونی مو) را زبر کند و باعث وز یا کرکی به نظر برسد و به طور بالقوه منجر به شکستگی بیشتر شود.

دلایل ریزش مو، بنابراین برای از بین بردن رطوبت، به جای مالش، موهای خود را با حوله پاک کنید. همچنین، سرمایه گذاری بر روی یک حوله فوق جاذب ممکن است ایده خوبی باشد، به خصوص اگر موهای واقعاً پرپشتی دارید.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

دلایل ریزش مو

۴.خشک کردن با سشوار

در اینجا جای تعجب نیست، گرما باعث آسیب می شود. خشک کردن با سشوار باعث خشک کردن سریع مو می شود که نه تنها رطوبت سطح را از بین می برد، بلکه آب چسبیده به مو را نیز از بین می برد که به آن آب هیدراتاسیون می گویند. اثر این خشک کردن فلاش این است که کوتیکول ها خشک، سفت و شکننده می شوند. هنگامی که مو خم می شود، فشار باعث ترک خوردن کوتیکول می شود. شانه کردن مو با این درجه از ترک خوردگی کوتیکول باعث شکستگی قابل توجهی می شود.

دلایل ریزش مو، بنابراین در حالت ایده آل، موهای خود را با سشوار خشک نکنید. برای کمک به کاهش برخی از آسیب ها، سعی کنید از اسپری محافظ حرارت یا نرم کننده حاوی گلیسیرین و پروپیلن گلیکول استفاده کنید زیرا این مواد تبخیر آب را کاهش می دهند. علاوه بر این، برای به حداقل رساندن آسیب بیشتر، از گزینه حرارت کم در خشک کن خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط: روغن نارگیل برای مو: ابریشمی کردن موهای خشک با روغن نارگیل

دلایل ریزش مو

۵.اتو و فر مو

این نوع وسایل می توانند به روشی متفاوت از سشوار به موهای شما آسیب بزنند. اتو کردن مو بسته به این که موها خشک یا مرطوب اتو کشیده شده باشند، می تواند دو نوع آسیب ایجاد کند. اتو کردن موهای خشک باعث ترک خوردن لبه‌های کوتیکول می‌شود که می‌تواند منجر به دو شاخه شدن مو شود. به علاوه اتو کردن موهای خیس باعث می شود رطوبت در انفجارهای کوچک بخار خارج شود. این باعث حباب و کمانش کوتیکول می شود که تحت بزرگنمایی به صورت تاول های ریز مو ظاهر می شود. هر دو نوع آسیب منجر به شکستگی و شکافتن انتهای آن می شود.

دلایل ریزش مو، آسیب این وسائل را می توان با استفاده از نرم کننده های فرموله شده با موادی مانند کلرید ستریمونیوم کاهش داد. قرار گرفتن مو در معرض گرما در حضور چنین عامل حالت دهنده ای می تواند استحکام مو را افزایش داده و شکستن آن را سخت تر کند. محصولاتی که به طور خاص برای محافظت در برابر گرما برچسب گذاری شده اند گزینه خوبی هستند. البته عدم استفاده از اتو بهترین راه حل است.

بیشتر بخوانید: رشد و تقویت موهای نازک: این ۵ مواد غذایی به رشد موهای شما کمک می کند

دلایل ریزش مو

سخن آخر

با این حال عواملی چون جراحی، تصادف رانندگی یا بیماری شدید حتی آنفولانزا می‌تواند ریزش مو را به همراه داشته باشد. این مورد به نام Telogen Effluvium نیز شناخته می‌شود. مو دارای چرخه زندگی برنامه ریزی شده‌ای است: مرحله رشد، مرحله استراحت و مرحله ریختن. شرایط جسمی می‌تواند به چرخه رشد طبیعی مو شوك وارد کند و با این اختلال شاهد از دست دادن موهای خود باشد. ریزش مو اغلب سه تا شش ماه پس از تروما به میزان قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید: رشد مو در مردان: ۸ درمان خانگی آسان که برای رشد مو معجزه می کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا