;
آرایش و زیباییدنیای مد

رشد مو در مردان: ۸ درمان خانگی آسان که برای رشد مو معجزه می کند

برشد مو در مردان: ریزش مو و طاسی با الگوی مردانه مشکلات رایجی هستند که میلیون ها مرد را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهند. خوشبختانه، چندین درمان پزشکی و همچنین درمان های خانگی وجود دارد که می توانید برای رشد مجدد موهای خود امتحان کنید. بنابراین بخش آرایش و زیبایی چشمک، ۸ محبوب ترین درمان های طبیعی را برای کنترل و جلوگیری ریزش مو در مردان معرفی می کند.

بیشتر بخوانید: راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان + ۲۰ روش ساده و معجزه گر

۸ درمان خانگی آسان که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می کند

۱.از کافئین به صورت موضعی استفاده کنید

رشد مو در مردان، استفاده موضعی از کافئین می تواند به افزایش رشد مو در مردان کمک کند. استفاده موضعی از کافئین در فرم های کرم و ژل به عنوان یک درمان موثر برای ریزش مو نشان داده شده است.

کافئین به عنوان یک مسدود کننده طبیعی دی هیدروتستوسترون (DHT)، یک هورمون آندروژن که با ریزش مو مرتبط است، عمل می کند. همچنین باعث افزایش ضخامت مو می شود.

۲.از زردچوبه برای پوست سر استفاده کنید

استفاده از زردچوبه به صورت موضعی می تواند رشد مو را در مردان افزایش دهد. زیرا زردچوبه مملو از آنتی اکسیدان ها، عوامل ضد التهابی و ترکیبات ضد میکروبی است که در صورت استفاده موضعی می تواند سلامت پوست سر را بهبود بخشد. مطالعات اخیر نشان داده است که زردچوبه در برخی موارد به کاهش ریزش مو بسیار کمک می کند.

بیشتر بخوانید: الگوهای طاسی مردانه و زنانه: روش های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو

رشد مو در مردان

۳.آب پیاز را به موها بمالید

رشد مو در مردان، برای تقویت رشد مو از آب پیاز روی موها استفاده کنید. آب پیاز خام یک درمان سنتی برای رشد مو در بسیاری از فرهنگ ها است. پیاز سرشار از گوگرد و آنتی اکسیدان است که به رشد و تکثیر مو کمک می کند. مطالعه‌ای که اخیرا در ۸ هفته انجام شد، کارایی استفاده موضعی از آب پیاز را در افزایش رشد مو در بیماران مبتلا به آلوپسی نشان داد.

استفاده از آب پیاز آسان و موثر است. می توانید نیم فنجان آب پیاز را با هر روغن طبیعی مانند نارگیل، زیتون، بادام… مخلوط کرده و به موهای تان بمالید. بعد از یک ساعت آن را با شامپوی ملایم بشویید.

۴.روغن رزماری را امتحان کنید

رشد مو در مردان، سعی کنید از روغن رزماری برای تقویت رشد مو در مردان استفاده کنید. رزماری (Rosmarinus officinalis L.) یک گیاه دارویی است که دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی قابل توجهی همراه با سایر فواید سلامتی است. تحقیقات نشان داده است که اثرات درمانی این روغن گیاهی می تواند به رشد مو کمک کند.

به علاوه بر اساس مطالعات اخیر، توانایی رشد موی روغن رزماری با ماینوکسیدیل، که داروی استاندارد آلوپسی است، قابل مقایسه است. همچنین افرادی که از روغن رزماری استفاده می کردند نسبت به افرادی که از ماینوکسیدیل استفاده می کردند، خارش پوست سر کمتری را گزارش کردند. بنابراین، روغن رزماری یک گزینه ایمن و طبیعی برای درمان آلوپسی آندروژنتیک است.

بیشتر بخوانید: رشد سریع مو: ۱۰ روغن گیاهی که برای رشد مو جادو می کند

۵.روغن دانه کدو تنبل را روی موها بمالید

روغن دانه کدو تنبل می تواند تاثیر مثبتی بر رشد مو در مردان داشته باشد. روغن تخم کدو حاوی ترکیبات فعال بیولوژیکی به نام فیتواسترول است که می تواند تاثیر مثبتی بر رشد مو داشته باشد.

۶. پوست سر را ماساژ دهید

رشد مو در مردان، ماساژ پوست سر به افزایش جریان خون در پوست سر کمک می کند و فولیکول های مو را جوان می کند. تحقیقات متعدد نشان می دهد که ماساژ پوست سر رشد مو را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

رشد مو در مردان

۷.رایحه درمانی/ماساژ با استفاده از روغن

رشد مو در مردان، ماساژ آروماتراپی را برای تقویت رشد مو در مردان امتحان کنید. رایحه درمانی حول محور استفاده از روغن های ضروری برای افزایش رشد مو با ماساژ این روغن ها بر روی پوست سر است.

یک مطالعه تحقیقاتی که بر روی ۸۴ بیمار مبتلا به آلوپسی آره آتا انجام شد، نشان داد که ماساژ جوجوبا و اسانس هسته انگور به طور قابل توجهی رشد مو را در این بیماران افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

۸.درمان های کاهش استرس را دریافت کنید

رشد مو در مردان، استرس می تواند عامل مهمی در ریزش مو باشد. در این جا چند درمان وجود دارد که می تواند به کاهش استرس کمک کند. سعی کنید از درمان های کاهش استرس برای تقویت رشد مو در مردان استفاده کنید

الف: هیپنوتیزم درمانی

برخی از مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که هیپنوتیزم ممکن است به طور غیرمستقیم ریزش مو را با کاهش سطح استرس در بیماران کاهش دهد.

ب: روان درمانی

روان درمانی برای سلامت روان شما بسیار مفید است و همچنین می تواند به طور غیر مستقیم سلامت جسمی شما را بهبود بخشد. بهبود خواب، کاهش ریزش مو و عملکرد بهتر قلب همگی با روان درمانی مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا