;
دنیای مدآرایش و زیبایی

5 بهترین تمرینات ورزشی صورت برای داشتن پوستی درخشان و شفاف!

وقتی نوبت به تعریف و پالایش زیبایی می‌رسد، علم و نظریه همیشه دست به دست هم داده‌اند. برای داشتن بدنی لاغر و متناسب یا برای داشتن پوستی سالم و درخشان، چه ورزشی از نظر علم مفید است. در حالی که استفاده از محصولات و حداکثر مراقبت به پوست یک رویکرد کاملاً ساده است، اما پوست برای سلامت کلی خود و برای درخشش از درون به رویکردی عمیق تر و جامع تر نیاز دارد. در این مقاله از سری مقالات آرایش و زیبایی به بررسی 5 بهترین تمرینات ورزشی برای داشتن پوست شفاف پرداخته است.

بیشتر بخوانید: چگونه زیبا و باکلاس باشیم: ۱۲ راه ساده برای زیباتر به نظر رسیدن

داشتن پوست شفاف و تغذیه سالم

همه ما به خوبی از این واقعیت آگاه هستیم که وضعیت بدن شما کاملاً متأثر از چیزی است که می خورید. اما بیشتر ما آدمها با دانستن این مطلب، باز همان کاری را می کنیم که دوست داریم. محصولات متنوعی که مناسب پوست شما هستند، به همراه یک رژیم غذایی متشکل از سالم ترین و مفیدترین سبزیجات همراه با مواد مغذی مناسب و ورزش عوامل کلیدی هستند که به سلامت پوست شما کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۲ مهم ترین ترفندهای زیبایی آیشوریا رای که هر کسی می تواند انجام دهد!

ورزش برای سلامت پوست

در حالی که غذا و محصولات بیشتر مورد بررسی قرار می گیرند، مردم تمایل دارند از ورزش برای داشتن پوستی عالی و سالم استفاده کنند. تمرینات صورت، روتین های گردن، یوگای صورت و غیره. و این ما را به این سوال می‌رساند: چه تمرین‌هایی آسان است و دقیقاً چگونه برای پوست مفید است؟

کارشناسان بارها و بارها فواید ورزش را برای بهبود سلامت بدن و ظاهر فیزیکی توضیح داده اند. ورزش به شما کمک می کند تا ارتباط عمیق تری با درون خود ایجاد کنید و وقتی از درون احساس خوبی دارید، از بیرون نیز احساس خوبی خواهید داشت. برای پوست نیز تمرینات و ورزش های جالبی وجود دارد. ممکن است مردم فکر کنند که تمرینات پوستی ممکن است فرآیندی پیچیده باشد، اما آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

حداقل 15 تا 20 دقیقه از روز خود را سرمایه گذاری کنید تا پوست سالم و شفاف داشته باشید. ایده ساده است. همانطور که برای داشتن بدنی سفت تر و قوی تر تمرینات بدنی انجام می دهید، تمرینات صورت نیز برای ایجاد نتایج یکسان برای پوست شما کارساز است.

تمرینات صورت به شما کمک می کند قدرت ماهیچه های صورت خود را افزایش دهید، هورمون های خاصی را تنظیم کنید و گردش خون را بهبود ببخشید که به نوبه خود از پیری پوست، ایجاد خطوط و چین و چروک های ریز جلوگیری می کند و تولید کلاژن را افزایش می دهد، هورمونی که مسئول جوان به نظر رسیدن شما است!

بیایید نگاهی به چند تمرین ساده و آسان بیندازیم که در نهایت به شما کمک می کند پوستی درخشان و سالم داشته باشید!

بیشتر بخوانید: ۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

از تمرینات ورزشی برای داشتن پوست شفاف: تمرینات گردن

گردن بخش مهمی از بدن انسان است، صورت را به بقیه بدن متصل می کند. هنگامی که گردن منقبض است، به صورت فشار وارد می کند. تمرینات گردن به کاهش تنش، بهبود گردش خون و تخلیه مایع لنفاوی از سر و صورت کمک می کند.

یک راه ساده برای کاهش تنش این است که گردن خود را به آرامی از چپ به راست، جلو و عقب بچرخانید چرخش گردن راه دیگری است. هر روز یک یا دو بار آن را 5 تا 7 بار تکرار کنید.

ماساژ صورت با نوک انگشتان

پوست صورت شما بسیار حساس تر از بقیه بدن است. ماساژ قطعا بهترین انتخاب برای صورت نیست، اما تنش روی صورت نیز باید از بین برود. وقتی استرس داریم یا کار می کنیم، در نهایت اخم می کنیم که ممکن است باعث ایجاد تنش/درد در ناحیه پیشانی و ابرو و غیره شود. یکی از راه‌های مقابله با این مشکل، ماساژ دادن نقاط درد روی صورت با نوک انگشتان است. حتی ممکن است از یک روغن صورت برای صاف کردن این فرآیند استفاده کنید و در عین حال به آبرسانی پوستتان نیز کمک کند.

حرکات فک

فک نیز یکی از مهم ترین و مورد استفاده ترین قسمت های صورت است. صحبت کردن، خوردن، نوشیدن، خندیدن و … همه این کارها را انجام می دهد و بنابراین اغلب حرکت می کند. هنگامی که بیکار هستید، به سادگی، فک های خود را باز و بسته کنید تا آرام شوید.

از تمرینات ورزشی برای داشتن پوست شفاف: تمرینات چشم

چشمان شما در طول روز کاملا باز هستند (البته مگر اینکه بخوابید). شما مدام به صفحه نمایش یا چیز دیگری خیره شده اید. شما باید برای مدتی به غیر از زمان خواب چشمان خود را آرام کنید. چشمان خود را محکم ببندید و کاملا باز کنید، به هر جهت نگاه کنید و صورت خود را ثابت نگه دارید. این برای ماهیچه های چشم شما کار می کند و به کاهش پف این ناحیه کمک می کند و استرس را از بین می برد.

تمرینات تنفسی

تمرینات صورت و/یا یوگای صورت بدون تمرینات تنفسی کامل نمی شود. تغییرات تنفسی روی پوست و بدن و همچنین خلق و خوی شما تأثیر می گذارد. آهسته نفس کشیدن و توجه به نفس به شما کمک می کند تا آرامش داشته باشید و استرس را کاهش دهید که منجر به بهبود گردش خون و سلامت کلی پوست شما می شود.

تمرین 10 تا 15 دقیقه آنولوم-ویلوم در هر روز نتایج را در زمان مناسب نشان می دهد. شکیبایی نیز بخش مهمی از فرآیند درخشان شدن پوست است. فقط در یک یا دو هفته نتیجه را نخواهید دید. اما تلاش مداوم و صبر شما، قطعاً به شما نتیجه خواهد داد. در حالی که انجام منظم این تمرینات مهم است، انجام آن به روش صحیح و برای مدت زمان قابل توجهی نیز ضروری است.

این تمرینات نه تنها ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد، بلکه هرگونه درد/تنش فیزیکی روی صورت را کاهش می دهد و ذهن و روح شما را نیز آرام می کند. از این گذشته، راز زیبایی واقعی فقط محصولات گران قیمت نیست، بلکه تلاش مشترک بین محصولات و تمرینات است.

سخن پایانی

پوست ما هر روز دچار ساییدگی زیادی می شود، زیرا کنترلی بر محیط زیست، آلودگی و نوسانات شدید آب و هوایی نداریم. این بزرگترین عضو بدن ما است و نیاز به مراقبت دارد. متأسفانه، بسیاری از ما اقدامات ناسالم مراقبت از پوست را انجام می دهیم که بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. در مطلبی جداگانه به این موضوع خواهیم پرداخت.

از امروز شروع کنید، ثابت قدم باشید و پوست شما درخشان خواهد شد!

شما می توانید مطالب بیشتر در حوزه مد، زیبایی و آرایش را بیشتر در بخش مقالات آرایش و زیبایی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند زیباتر به نظر برسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

لینک های مرتبط:

درمان فوری انواع آکنه با ماسک های خانگی و روش های پزشکی

۱۰ تکنیک طلایی برای آرایش طبیعی و درخشان که قبلا نمی دانستید

۵ روش خانگی موثر برای داشن لب های نرم، جذاب و صورتی

فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

رفع چین و چروک پوست با روش های خانگی و طبیعی

۷ درمان خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان و بدون چین و چروک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا