;
دنیای مدآرایش و زیبایی

دلایل سیاهی دور چشم و روش های درمان خانگی و پزشکی

سیاهی زیر چشم یا اطراف چشم در مردان و زنان بسیار شایع است. دایره‌های تیره که اغلب با پف همراه هستند، می‌توانند شما را بزرگ‌تر از آنچه هستید، نشان دهند. بدتر از همه، خلاص شدن از شر آن ممکن است دشوار باشد. اگر چه سیاهی زیر چشم می توانند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهند اما حلقه های سیاه در افرادی که سالخورده هستند بیشتر به وجود می آید. اما تعدادی از عوامل بیشتر می توانند به سیاهی زیر چشم کمک کنند. البته در بیشتر موارد، سیاهی دور چشم جای نگرانی ندارد و نیازی به مراقبت پزشکی نیست.  بنابراین در این مطلب از سری مطالب  آرایش و زیبایی، به بهترین روش های درمان خانگی سیاهی زیر چشم پرداخته می شود. شما با مراقبت ها و درمان های خانگی به راحتی می توانید از شر این سیاهی ها خلاص شوید.

بیشتر بخوانید: ۷ درمان خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان و بدون چین و چروک

چه چیزی باعث سیاهی دور چشم می شود؟

۱.بهترین روش های درمان خانگی سیاهی زیر چشم ، خستگی

خواب زیاد، خستگی مفرط، یا زیاد بیدار بودن باعث ایجاد حلقه های سیاه زیر چشم می شوند. کم خوابی باعث کدر شدن و رنگ پریدگی پوست شما می شود و بافت های تیره و رگ های خونی زیر پوست بیشتر نمایان  می شوند. به علاوه کمبود خواب می‌تواند باعث ایجاد مایع در زیر چشم‌ها شود. این موضوع باعث می شود که چشم‌ها پف کرده به نظر برسند. در نتیجه، حلقه های تیره ای که می بینید ممکن است در واقع سایه هایی باشند که توسط پلک های پف کرده شما ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب و متفاوت  

۲.بهترین روش های درمان خانگی سیاهی زیر چشم ، سن

پیری طبیعی یکی دیگر از دلایل رایج سیاهی زیر چشم است. با افزایش سن، پوست نازک‌تر می‌شود. شما همچنین چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست خود را از دست می دهید. همان طور که این اتفاق می افتد، رگ های خونی تیره زیر پوست شما بیشتر نمایان می شود و باعث تیره شدن ناحیه زیر چشم می شود.

۳.خستگی چشم

خیره شدن به صفحه تلویزیون یا کامپیوتر می تواند فشار قابل توجهی به چشمان شما وارد کند. این فشار باعث بزرگ شدن رگ های خونی اطراف چشم می شود. در نتیجه، پوست اطراف چشم شما تیره و سیاه می شود.

بیشتر بخوانید: ۶ نوع آرایش چشم فوق العاده زیبا و جذاب که هر کسی می تواند انجام دهد

۴.بهترین روش های درمان خانگی سیاهی زیر چشم ، آلرژی

واکنش های آلرژیک و خشکی چشم می تواند محرک سیاهی دور چشم باشد. هنگامی که شما یک واکنش آلرژیک دارید، بدن شما هیستامین ها را در پاسخ به باکتری های مضر آزاد می کند. به غیر از ایجاد علائم ناراحت کننده، از جمله خارش، قرمزی، و پف چشم ها را به همراه دارد. هیستامین ها همچنین باعث گشاد شدن رگ های خونی می شوند و رگ ها در زیر پوست شما قابل مشاهده تر می شوند.آلرژی همچنین می تواند میل شما را برای مالش و خاراندن پوست دور چشم افزایش دهد. این مسائل باعث می شود که علائم شما را بدتر کند و التهاب، تورم و شکستگی عروق خونی در اطراف چشم یا زیر چشم ایجاد شود. بنابراین این خود  باعث ایجاد سایه های تیره زیر چشمان شما می شود.

بیشتر بخوانید: فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

۵.کم آبی بدن

کم آبی یکی از دلایل رایج سیاهی زیر چشم است. هنگامی که بدن شما مقدار مناسب آب دریافت نمی کند، پوست زیر چشم شما شروع به کدر شدن می کند و چشمان شما گود افتاده به نظر می رسد. البته این به دلیل نزدیکی آن به استخوان زیرین چشم است.

۶.قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نیز باعث می شود بدن شما ملانین اضافی تولید کند، رنگدانه ای که رنگ پوست شما را تامین می کند. آفتاب بیش از حد برای چشمان شما بسیار مضر است و باعث تیره شدن رنگدانه در پوست اطراف چشم ها می شود.

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین رنگ مو براساس رنگ پوست + عکس

۷.بهترین روش های درمان خانگی سیاهی زیر چشم ، ژنتیک

سابقه خانوادگی نیز در ایجاد حلقه های سیاه زیر چشم شما نقش دارد. در واقع حلقه های سیاه چشم گاهی یک ویژگی ارثی است که در اوایل دوران کودکی دیده می شود و ممکن است با افزایش سن بدتر شود یا به آرامی ناپدید شود. البته برخی بیماری ها مانند بیماری تیروئید  نیز می تواند منجر به سیاهی زیر چشم شود.

روش های درمانی

۱.درمان های خانگی

همان طور که به عوامل ایجاد سیاهی دور چشم اشاره شد، درمان آن نیز باید بر أساس علت آن صورت بگیرد. با این حال، برخی از درمان های خانگی وجود دارد که می تواند به بهبود این بیماری کمک کند. در زیر به برخی از روش های رایج تر آن پرداخته می شود.

۱.از کمپرس سرد استفاده کنید

کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم و کوچک شدن رگ های خونی گشاد شده کمک کند. به علاوه ظاهر پف کردگی را کاهش می دهد و به از بین بردن حلقه های سیاه کمک می کند. چند تکه یخ را در یک پارچه تمیز بپیچید و روی چشمان خود بمالید. همچنین می توانید یک دستمال را با آب سرد مرطوب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست زیر چشم خود قرار دهید. اگر پارچه گرم شد یا یخ آب شد، بهتر است با یک فاصله زمانی دوباره آن را تکرار کنید. به صورت مرتب در روز دو تا سه بار از کمپرس سرد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: داشتن ناخن های محکم و زیبا: با این ۱۵ نکته ناخن های زیبایی داشته باشید

۲.بهترین روش های درمان خانگی سیاهی زیر چشم ، بیشتر بخوابید

در برخی موارد افزایش خواب نیز به کاهش سیاهی دور چشم کمک می کند. کمبود خواب می تواند باعث رنگ پریدگی پوست شما شود و سیاهی دور چشم را آشکارتر کند. به خودتان هفت تا هشت ساعت استراحت بدهید تا از ایجاد سیاهی دور چشم جلوگیری کنید.

۳. هنگام خواب سر را بالاتر قرار بدهید

هنگام خواب سر تان را بالا تر قرار بدهید. زیر گاهی اوقات نحوه خوابیدن شما نیز باعث سیاهی دور چشم می شود. بهتر است سر خود را با چند بالش بالا قرار دهید. تا از جمع شدن مایعات زیر چشم‌ها جلوگیری کنید که باعث می‌شود آنها پف کرده و متورم به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ موهای جوان کننده: با این ۹ رنگ مو جوان تر و جذاب تر شوید

۴.پوست اطراف چشم  را با چای کیسه ای خیس کنید

استفاده از چای کیسه ای سرد روی چشم ها باعث می شود سیاهی اطراف چشم بهبود پیدا کند. چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به تحریک گردش خون، کوچک شدن رگ های خونی و کاهش احتباس مایعات در زیر پوست شما کمک کند. شما می توانید چای سبز کیسه ای را در آب داغ به مدت پنج دقیقه بگذارید. سپس  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال بمانید. هنگامی که آنها سرد شدند، کیسه های چای را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی چشمان بسته خود قرار دهید. پس از برداشتن، چشمان خود را با آب خنک بشویید.

۵.بهترین روش های درمان خانگی سیاهی زیر چشم ، با آرایش پنهان کنید

در حالی که آرایش و لوازم آرایشی سیاهی دور چشم را درمان نمی کنند، اما به استتار آن کمک می کنند. کانسیلرها می توانند لکه های تیره را بپوشانند تا با رنگ طبیعی پوست شما ترکیب شوند. با این حال، مانند هر درمان موضعی یا محصول آرایشی، از مراقبت مناسب استفاده کنید. برخی از محصولات باعث بدتر شدن علائم شما می شوند و ممکن است باعث واکنش آلرژیک شوند. اگر دچار علائم نامنظم از هر نوع درمان موضعی شدید، فورا مصرف را متوقف کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: تاریخ انقضای محصولات آرایشی + نشانه های فاسد شدن آن ها

۲.درمان های پزشکی

برای یک راه حل موثرتر و دائمی، برخی از درمان های پزشکی برای کاهش و بهبود سیاهی دور چشم در دسترس هستند. برخی از این روش های رایج تر در ادامه بیان می شود.

۱.لایه برداری شیمیایی برای کاهش رنگدانه های اطراف چشم.

۲.جراحی لیزری برای لایه برداری مجدد پوست و افزایش سفت شدن پوست.

۳.خالکوبی های پزشکی برای تزریق رنگدانه به نواحی نازک پوست اطراف چشم.

۴.پرکننده های بافتی برای پنهان کردن رگ های خونی و ملانین که باعث تغییر رنگ پوست زیر چشم شما می شوند.

۵.حذف چربی برای از بین بردن چربی و پوست اضافی، سطح صاف تر و یکدست تر را نشان می دهد.

۶.ایمپلنت های جراحی از چربی یا محصولات مصنوعی

بیشتر بخوانید: اسرار زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی در ۵۷ سالگی + رژیم غذایی او

به این نکته توجه کنید که قبل از هر تصمیمی برای استفاده از روش های پزشکی حتما با پزشک مورد اعتماد مشورت کنید. تمام شرایط و جوانب آن را بسنجید. زیرا درمان های پزشکی می‌توانند گران، دردناک و اغلب به زمان بهبودی طولانی نیاز داشته باشد. یا در مواردی حتی خیلی خطرناک باشد و منجر به بدتر شدن شرایط شما شود.

بهترین روش های درمان خانگی سیاهی زیر چشم ، سخن پایانی

برای بسیاری از افراد، سیاهی دور چشم موقتی است و اغلب نشانه ای از پیری یا کمبود خواب است. اگرچه تعدادی از درمان‌های خانگی و پزشکی برای بهبود سیاهی دور چشم‌های شما وجود دارد. اما سیاهی دور چشم معمولاً دلیلی برای هشدار جدی نیست. با این حال، اگر تغییر رنگ یا تورم با گذشت زمان بدتر شد، با پزشک یا متخصص پوست خود ملاقات کنید تا مطمئن شوید که مشکل را به درستی تشخیص داده‌اید و بهترین درمان را دریافت می‌کنید.

بیشتر بخوانید: 6 استفاده نادرست از محصولات آرایشی که احتمالاً تاکنون نمی دانستید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا