;
دنیای مدآرایش و زیبایی

۱۵ اسکراب خانگی جوان کننده برای پوست های چرب!

اگر پوست چرب دارید،  پوست شما به مراقبت بیشتری نسبت به روتین معمول پاکسازی، تقویت کننده و مرطوب کننده نیاز دارد. اسکراب یک راه عالی برای خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست است زیرا منافذ را باز می کند و به تنفس پوست کمک می کند. اگر پوست شما چرب است، باید حداقل دو تا سه بار در هفته صورت خود را لایه برداری و اسکراب کنید تا از تجمع چربی که می تواند منافذ را مسدود کند، جلوگیری کنید. می‌توانید اسکراب‌های شگفت‌انگیزی را در خانه تهیه کنید که به درخشش و زیبایی پوست شما کمک می‌کند و تجمع چربی روی صورت‌تان را کاهش می‌دهد. در بخش آرایش و زیبایی چشمک ۱۵ اسکراب خانگی برای پوست چرب آورده شده است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 15 بهترین ماسک صورت خانگی با مواد اولیه موجود در منزل

۱.اسکراب کیوی

کیوی سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است و به بهبود بافت پوست نیز کمک می کند. برای تهیه اسکراب کیوی شما ب یک عدد کیوی کامل، ۲ قاشق چایخوری شکر، چند قطره روغن زیتون نیاز دارید. ابتدا کیوی را به خوبی له کنید. سپس شکر و روغن زیتون را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. این خمیر به دست آمده  را روی تمام صورت خود بمالید، با حرکات دایره ای کوچک ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این اسکراب را هفته ای یک بار استفاده کنید.

۲.اسکراب بلغور جو دوسر

برای تهیه این اسکراب شما به ۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، ۱ قاشق عسل ارگانیک و ۱ قاشق ماست غلیظ نیاز دارید. این اسکراب یکی از بهترین اسکراب های طبیعی است. زیرا در این اسکراب، بلغور جو دوسر خاصیت ضد التهابی دارد، عسل به آبرسانی و مرطوب کردن پوست کمک می کند و ماست تولید سبوم را کنترل می کند. همه مواد را در یک ظرف بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس روی صورت خود بمالید و چند دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید و در آخر .با آب سرد بشویید. از این اسکراب می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

۳.اسکراب قهوه

اسکراب خانگی برای پوست چرب، از این اسکراب لایه بردار برای پوست های چرب استفاده کنید تا درخشندگی طبیعی داشته باشید و گردش خون را در صورت خود بهبود بخشید. آنچه شما نیاز دارید ۱ قاشق غذاخوری دانه های قهوه ریز آسیاب شده، ۱ قاشق غذاخوری ماست تازه است. دانه های قهوه آسیاب شده و ماست را بردارید و خوب مخلوط کنید. مخلوط دانه های قهوه را روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس صورت تان را با آب بشویید. این اسکراب را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

اسکراب خانگی برای پوست چرب

۴.اسکراب خیار

این یکی از بهترین اسکراب های خانگی برای پوست های چرب در تابستان است. خواص خنک کنندگی و قابض خیار با کوچک کردن منافذ باز، به صورت شما درخشندگی و طراوت می بخشد. آنچه شما نیاز دارید، ۱عدد خیار کوچک است. خیار را پوست بگیرید و رنده کنید. خیار رنده شده را روی صورت خود بمالید. به مدت یک یا دو دقیقه با حرکات دایره ای رو به بالا ماساژ دهید و با آب سرد بشویید. می توانید هفته ای دو بار از اسکراب خیار استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ماسک هلو که برای جوانی، سلامت و درخشندگی پوست معجزه می کند!

۵.اسکراب آب لیمو، تخم مرغ و نمک دریایی

این اسکراب روی پوست های چرب مانند جادویی عمل می کند. زیرا آب لیمو برای روشن شدن پوست عالی است، سفیده تخم مرغ به سفت شدن پوست کمک می کند و نمک دریا برای از بین بردن پوست مرده بسیار موثر است. برای تهیه این اسکراب آنچه شما نیاز دارید نیم قاشق چایخوری آب لیموی تازه، ۱ عدد سفیده تخم مرغ، ۲ قاشق چایخوری نمک دریا است. ابتدا همه مواد را با هم مخلوط کنید. از این مواد به مقدار زیاد روی صورت خود بمالید و به مدت چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید و در آخر با مقداری آب سرد صورت خود را آب بکشید.  پس از شستن اسکراب حتما پوست خود را مرطوب کنید.

۶.اسکراب گردو

گردو در لایه برداری پوست بسیار موثر است و عسل به نرمی و لطافت پوست کمک می کند. برای تهیه این ماسک آنچه شما نیاز دارید، ۲ تا ۳ عدد مغز گردو، ۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک، نیم قاشق چایخوری آب لیمو است.  گردو را بردارید و خرد کنید. عسل و آب لیمو را در آن مخلوط کنید. سپس این اسکراب را روی صورت خود بمالید. به مدت چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. سپس با آب ولرم خوب بشویید. بهتر است از این اسکراب هفته ای یک بار استفاده کنید.

۷.اسکراب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای خواص قابض طبیعی است و همچنین برای تمیز کردن پوست و سفت کردن منافذ مفید است. برای تهیه این اسکراب شما به ۱ عدد گوجه فرنگی، ۲ قاشق چایخوری شکر نیاز دارید. گوجه فرنگی را رنده کرده و پوست آن را دور بریزید. شکر را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس این اسکراب گوجه فرنگی را روی صورت و گردن خود بمالید. چند دقیقه صبر کنید و صورت خود را با آب ولرم بشویید. این اسکراب را دو بار در هفته استفاده کنید.  البته اگر پوست بسیار حساسی دارید، لیمو را با عسل جایگزین کنید.

اسکراب خانگی برای پوست چرب

۸.اسکراب شکر

اسکراب خانگی برای پوست چرب، این یکی از ساده ترین اسکراب ها برای از بین بردن سلول های مرده پوست و کاهش چربی اضافی پوست است. آنچه شما نیاز دارید، ۱ قاشق غذاخوری شکر گرانول، ۱ قاشق چایخوری عسل ارگانیک است.  شکر و عسل را مخلوط کنید. سپس این مخلوط را با حرکات دایره ای روی تمام صورت بمالید. سپس با  آب گرم بشویید. هفته ای دو بار از اسکراب شکر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بمب جوانی و زیبایی پوست: انواع ماسک قهوه برای انواع پوست

۹.اسکراب پاپایا

پاپایا به لایه برداری ملایم پوست کمک می کند و همچنین برای کوچک کردن منافذ باز موثر است.  برای تهیه این اسکراب آنچه شما نیاز دارید نیم فنجان پالپ پاپایا، نیم قاشق چایخوری آب لیموی تازه است.  پالپ پاپایا و آب لیمو را مخلوط کنید. با این پالپ صورت و گردن خود را چند دقیقه ماساژ دهید. سپس خوب با آب بشویید. می توانید یک یا دو بار در هفته از اسکراب پاپایا استفاده کنید. البته اگر به پاپایا حساسیت دارید از استفاده از این اسکراب خودداری کنید.

۱۰.اسکراب عدس قرمز

این اسکراب برای از بین بردن چربی اضافی و سلول های مرده پوست از روی صورت عالی است و باعث درخشندگی و زیبایی پوست می شود. آنچه شما نیاز دارید پودر عدس قرمز  قاشق غذاخوری، ۱ قاشق چایخوری ماست و یک پیمانه پودر زردچوبه ارگانیک است.  پودر عدس قرمز را بردارید و ماست و زردچوبه را در آن مخلوط کنید. این خمیر عدس و ماست را روی صورت خود بمالید و به آرامی به مدت دو تا سه دقیقه آن را بمالید. سپس با آب گرم بشویید. هفته ای یکبار از این اسکراب استفاده کنید.

۱۱.اسکراب لیمو و شکر

این اسکراب برای حفظ تعادل pH پوست و همچنین کاهش اندازه منافذ باز پوست عالی است. برای این اسکراب ۱ قاشق چایخوری آب لیموی تازه ، ۲ قاشق چایخوری شکر قهوه ای گرانول، چند قطره روغن زیتون است. همه مواد را در یک کاسه بریزید، خوب مخلوط کنید. با استفاده از نوک انگشتان روی صورت خود بمالید. چند دقیقه ماساژ دهید. سپس صورت  خود را با آب ولرم بشویید. دو بار در هفته برای حداکثر فواید استفاده کنید.

اسکراب خانگی برای پوست چرب

۱۲.اسکراب عسل و بادام

اسکراب خانگی برای پوست چرب، این اسکراب برای کاهش چربی اضافی پوست، التیام سلول های آسیب دیده پوست و همچنین محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد عالی است. آنچه شما نیاز دارید ۲ قاشق غذاخوری عسل،۱ قاشق غذاخوری بادام آسیاب شده، نیم قاشق غذاخوری آب لیمو است.  همه مواد را بردارید و خوب مخلوط کنید. با حرکات دایره ای به خوبی روی تمام صورت بمالید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. برای بهترین نتیجه، دو بار در هفته از این اسکراب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماسک های خانگی برای پوست های خشک و حساس

۱۳.اسکراب آرد گرم، ماست و نمک

این اسکراب برای لایه برداری و پاکسازی ناخالصی های پوست عالی است. برای این اسکراب ۱ قاشق غذاخوری آرد، نیم قاشق غذاخوری ماست، نیم قاشق غذاخوری نمک نیاز داریذ. تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. با این اسکراب صورت خود را با حرکات دایره ای کوچک پاک کنید. سپس با آب ولرم بشویید. از این یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

۱۴.اسکراب سیب و بلغور جو دوسر

این ترکیب به از بین بردن ناخالصی ها و سلول های مرده پوست کمک می کند. آنچه شما نیاز دارید نیم فنجان سیب رنده شده، ۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، ۱ قاشق غذاخوری عسل است.  تمام مواد ذکر شده را بردارید، خوب مخلوط کنید. به مدت یک یا دو دقیقه به آرامی پوست خود را با آن مالش دهید. سپس با آب بشویید. هفته ای یکبار از این اسکراب استفاده کنید. بعد از شستن صورت از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید.

۱۵.اسکراب برنج

دانه های درشت برنج یکی از بهترین مواد برای از بین بردن چربی اضافی پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست است. ۱ قاشق غذاخوری پودر برنج درشت، ۱ قاشق چایخوری عسل، نیم قاشق چایخوری جوش شیرین نیاز دارید.  همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید. با حرکات مالشی کوچک روی تمام صورت و گردن خود بمالید. سپس با آب بشویید. این اسکراب را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پوست چرب: ۵ بهترین ماسک خانگی برای پوست چرب و جلوگیری از آکنه

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا