;
تازه هادانش

هرگز پوست موز را دور نریزید +  ۸ جالب ترین کاربرد آن در تهیه خوراکی ها

خوردن پوست موز بی خطر است. اگرچه ایده خوردن پوست موز ممکن است برای برخی عجیب به نظر برسد. به خصوص اگر هرگز آن را امتحان نکرده اید، ممکن است تعجب کنید، پوست موز چه مزه ای دارد؟ طعم آن کمی تلخ است اما اگر از موز رسیده استفاده کنید، طعم و بافت آن ملایم تر می شود. همچنین به دلیل آفت کش هایی که در فرآیند رشد موز استفاده می شود، حتما باید در صورت امکان از موز ارگانیک استفاده کنید و پوست آن را خوب بشویید. با این حال در سراسر جهان برای مقاصد مختلف از آن استفاده می کنند. زیرا پوست موز به طور خاص حاوی سطوح بالایی از ویتامین های B6 و B12 و همچنین منیزیم، پتاسیم، فیبر و پروتئین است. مطالعات نشان می دهد که پوست موز به افسردگی کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. بنابراین هرگز پوست موز را دور نریزید و از آن برای تهیه خوراکی ها و مقاصد مختلف استفاده کنید. در این مطلب از سری مطالب تازه ها  خواص پوست موز را با هم مرور می کنیم.

بیشتر بخوانید: چوب آلبالو را هرگز دور نریزید + ۵ خواص ناشناخته و مجزه گر آن

۱. در پخت نان خود استفاده کنید

یکی دیگر از بهترین کاربردهای پوست موز استفاده آن در پختن نان است. چند راه برای ترکیب پوست این میوه فیبرداردر تهیه خوراکی ها وجود دارد. شما به راحتی می توانید پوست موز را در دستور پخت نان موزی خود قرار دهید. این بر طعم نان تأثیر نمی گذارد، اما محتوای مواد مغذی را افزایش می دهد و در عین حال ضایعات مواد غذایی را کاهش می دهد.

۲. دمنوش درست کنید

راه های زیادی برای مصرف آن وجود دارد. یکی از کاربردهای رایج آن تهیه دمنوش و یا چای است. این چای به دلیل غلظت بالای تریپتوفان، منیزیم و پتاسیم، نفخ را کاهش می‌دهد و به کیفیت خواب طبیعی کمک می کند. اگرچه خوردن پوست موز خام معمول نیست، زیرا ممکن است کمی تلخ باشد. استفاده از یک موز بسیار رسیده می تواند تا حدی از تیزی آن بکاهد. یا حتی می توانید یک موز رسیده را با پوست به اسموتی تان اضافه کنید. به علاوه می توانید پوست موز را بجوشانید و آب آن را به گلدان گیاهان خانگی بریزید. زیرا باعث رشد و تقویت گیاهان می شود.

خواص پوست موز

۳.تهیه ترشی با ادویه

یکی دیگر از بهترین کاربردها برای پوست موز تهیه ترشی است. درست کردن آن نیز بسیار ساده است و فقط از پوست موز، فلفل قرمز، سیر، روغن و ادویه ها تشکیل شده است. این ترشی برای کسانی که طعم تند را بیشتر دوست دارند، توصیه می شود و با غذاهای سرخ شده بسیار خوشمزه است.

۴.سرکه پوست موز درست کنید

تهیه سرکه پوست موز فرآیند سریعی نیست، اما نتایج آن ارزشش را دارد. علیرغم تلخی پوست موز، سرکه ای که از آن تهیه می شود، مزه شیرینی دارد. از جمله وسایلی که نیاز دارید مقداری پوست موز، یک پیش غذای سرکه است. بگذارید دو ماه کامل بماند. در پایان این ۶۰ روز سرکه خوشمزه ای خواهید داشت و آن را می توانید با سالاد و سبزیجات آب پز مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: 5 ساده ترین راههای شناخت هندوانه خوب با توجه به ظاهر

خواص پوست موز

۵.خوراکی های شیرین درست کنید

مطمئنا، موز به تنهایی یک خوراکی شیرین فوق العاده در هر زمان است. اما آیا می‌دانستید که یکی از بهترین کاربردهای موز در دسرها و سایر خوراکی‌های شیرین است؟ همان طور که گفتیم، پوست موز می تواند کمی تلخ باشد. به همین دلیل است که به خوبی با شکر جفت می شود که به جبران آن طعم کمک می کند. به علاوه می توانید پوست موز را به اسموتی ها، نوشیدنی ها و دسرها اضافه کنید.

۶. کباب نرم تهیه کنید

آیا عاشق کباب کردن گوشت هستید، اما نمی توانید کباب نرم تهیه کنید؟ این مساله دیگر مهم نیست. زیرا پوست موز به شما کمک می کند. افزودن پوست موز روی گوشت بدون چربی در حین کباب شدن (مانند مرغ) به حفظ آب آن کمک می‌کند. این جای تعجب نیست، با توجه به این که بسیاری از مردم در سراسر جهان از برگ های موز به عنوان بسته بندی برای بخارپز کردن غذای خود استفاده می کنند، پوست موز به نرم شدن گوشت نیز کمک می کند. شما می توانید از مقدار پوست موز در پهلوی کباب ها در تابه قرار دهید یا در سیخ کنار گوشت ها بکشید.

خواص پوست موز

۷.چیپس درست کنید

اگر چیپس دوست دارید. می توانید از پوست موز استفاده کنید. درست کردن آن بسیار ساده است. مقداری پوست موز را به دلخواه ببرید و برای مدتی در آب بگذارید. سپس آن را به نشایسته ذرت آغشته کنید و در روغن قرار دهید. طعم خوشمزه ای خواهد داشت. یک بار امتحان کنید.

۸.از پوست موز برای جلا دادن ظروف نقره استفاده کنید

اکنون که همه این غذاهای شگفت انگیز را با پوست موز خود درست کرده و خورده اید، احتمالا ظرف های کثیفی دارید. شاید تعجب کنید اگر بدانید که پوست موز شما حتی می تواند به شما در پاکسازی ظروف نیز کمک کند. به خصوص پوست موز برای صیقل دادن ظروف نقره‌ای کدر شده عالی عمل می کند. لازم است ابتدا از پوست موز و آب خمیری درست کنید و آن را به ظروف بمالید و مدتی صبر کنید. سپس بشویید. ظروف درخشان و براق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: میوه های گندیده را دور نریزید! با میوه های فاسد چه کنیم؟ + روشهای نگهداری

 

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا