;
تفریح و سرگرمیحکایت

داستان ضرب المثل دم خود را روی کول گذاشتن!

داستان ضرب المثل دم خود را روی کول گذاشتن: داستان ها و حکایات ادبیات فارسی، زیباترین و عالی ترین نکات اخلاقی را به مخاطب ارائه می دهند. این داستان ها سرشار از پند و اندرز و توصیه های اخلاقی است. در داستان ضرب المثل دم خود را روی کول گذاشتن از سری مطالب سرگرمی تلاش می شود به داستان این ضرب المثل معروف بپردازد. با وب سایت چشمک همراه باشید.

هر ضرب المثلی که در هر فرهنگی استفاده می شود، ریشه ای قدیمی و جالب دارد که کمتر کسی با آن آشناست. در این مطلب قصد داریم داستان جالب یکی دیگر از ضرب المثل های رایج با عنوان داستان ضرب المثل دم خود را روی کول گذاشتن را برایتان بازگو کنیم.

احتمالا بپسندید: کدوم یکی از دو کودک ربوده شده است!؟ | فقط افراد باهوش مثل هرکول پوآرو تو یه نگاه متوجه میشن!

معنی ضرب المثل دم خود را روی کول گذاشتن

معنی ضرب المثل دم خود را روی کول گذاشتن : این اصطلاح به معنای ترسیدن و فرار کردن است که می‌تواند در مواقع بسیاری مورد استفاده قرار بگیرد. گاهی ممکن است افراد از چیزی بترسند یا حتی کار غلطی انجام داده باشند که بخاطر سرزنش نشدن فرار کنند.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل کلاه سر کسی گذاشتن!

دم خود را روی کول گذاشتن

داستان حکایت دم خود را روی کول گذاشتن

روزی روزگاری مردمانی ساده در شهر کوچکی و در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند. در اوایل سال مردی به عنوان تاجر وارد این شهر شد و برای خود مغازه‌ای گرفت و مشغول خرید و فروش لوازم و اجناس خود شد. تاجر با ارزان فروشی و مهربانی توانسته بود که خود را در دل مردم شهر جا کند و به این طریق تمامی مردم شهر به او اعتماد کرده بودند.

روزی تاجر مردم را در میدان شهر جمع کرد و به آن‌ها گفت: من پیشنهادی برای همگی شماها دارم که می‌توانید با آن به فردی پولدار تبدیل شوید. اگر مایل بودید می‌توانید پول و سرمایه‌های خود را به من دهید تا با پول‌هایتان تجارت کنم و از سود تجارت هر چه به دست آمد، به شما هم بدهم.

مردم شهر که مدتی بود تاجر را می‌شناختند و به او اعتماد داشتند این پیشنهاد را قبول کردند. ولی همیشه فرد مهربان عاقل و عالم نخواهد بود و مردم شهر نمی‌دانستند که تاجر می‌خواست سر آن‌ها کلاه بگذارد. همگی مردم کل پول و دارایی‌های خود را جمع‌آوری کرده و هر چه که داشتند را به تاجر دادند.

شاید بپسندید: اگه زبر و زرنگ باشی تو یه نگاه معشوقه مرد رو شناسایی می کنی!

تاجر نیز پس از دریافت تمامی اموال و دارایی‌های مردم بعد از چند هفته تجارت و باروبندیل خود را بست و آماده رفتن شده بود که در این حال یکی از اهالی شهر حقه تاجر را فهمید و سپس مردم شهر را جمع کرد و کل ماجرا را برای آن‌ها تعریف کرد.

مردم برای پس گرفتن حق و حقوق خود شبانه به خانه تاجر رفتند و زمانی که تاجر صدای مردم را از پشت در شنید از ترسش بدون اینکه چیزی بردارد، همه چیز را گذاشت و از پشت بام فرار کرد. مردم نیز وقتی که در را شکستند و دیدند که تاجر فرار کرده است، یکی از جوانان گفت: تاجر دمش را روی کول گذاشته و فرار کرده است.

برایتان جالب خواهد بود: تیزی ذهنی خودت رو با حل مجموع عددی کیک ها در 10 ثانیه اثبات کن!

کاربرد ضرب المثل دم خود را روی کول گذاشتن

ضرب المثل دم خود را روی کول گذاشتن با مفاهیمی همانند فرار کردن، ترسیدن، ناامیدی و شکست خوردن سروکار دارد. این ضرب المثل در مواقع بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به کسی اشاره دارد که از ترس شکست فرار کرده یا از کسی ترسیده و پا پس کشیده است.

حتی در مواقعی می‌توان از این ضرب المثل برای تحقیر کردن کسی نیز استفاده شود که همه این موارد در زمانی رخ خواهند داد. این ضرب المثل به ترس و فرار کردن کسی اشاره دارد که قصد حقه زدن به افرادی را داشته ولی با وضعیتی روبرو شده که قادر به انجام هیچ کاری نبوده و مجبور شده که بدون به دست آوردن چیزی فرار کند.

شاید بپسندید: یه منظره رو انتخاب کن تا بگم کلاً چه جور آدمی هستی!؟

دم خود را روی کول گذاشتن

احتمالاً بپسندید: اگر ذهن کارآگاهی داری، بگو کدوم زن نوزاد را دزدیده است!؟

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: فقط یه نابغه تمام عیار می تونه تو یه نگاه اشکالات اصلی این تصویر از زندان زنان را تشخیص بده!

 

 

 

 

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

احتمالاً بپسندید: داستان ضرب المثل باد آورده را باد می برد!

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

بگو دوست داری تو کدومیک از مسیرها پیاده روی کنی تا بهت بگم کلاً چه جور آدمی هستی!؟

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

میتونی گورخر رو تو 10 ثانیه بین ببرها شناسایی کنی!؟ | اگه پیداش کردی برای خودت اسپند دود کن!

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

احتمالاً بپسندید: یکی از این سه زن به تازگی از همسرش جدا شده، اون کدومیکی هست!؟

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

احتمالاً بپسندید: چیزی که ابتدا می بینید اطلاعات جالبی را در مورد نیازهای شما آشکار می کند!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

جالب خواهد بود: چیستان جالب: یک چشم دارد اما نمی بیند!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: ریاضی ات خوبه با جابجایی 2 تا چوب کبریت، یه معادله صحیح درست کن!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

جالب خواهد بود: چیستان جالب: آن چیست که شیرین است و طعم ندارد، سنگین است و وزن ندارد!؟

دیگر داستانها

داستان ضرب المثل کره را روغن کرده!

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل کلاهش پس معرکه است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا