;
تفریح و سرگرمیحکایت

داستان ضرب المثل باد آورده را باد می برد!

داستان ضرب المثل باد آورده را باد می برد: هر ضرب المثلی که در هر فرهنگی استفاده می شود ریشه ای قدیمی و جالب دارد که کمتر کسی با آن آشناست. در این مطلب قصد داریم داستان جالب یکی از قدیمی ترین ضرب المثل های ادبیات فارسی با عنوان داستان و داستان ضرب المثل باد آورده را باد می برد را برایتان بازگو کنیم. این ضرب المثل غالباً در این مورد به کار می رود که چیزی که آسان و بدون زحمت به دست بیاید، آسان هم از دست می‌رود.

شاید بپسندید: کدومیکی از این دو تا مرد برای مرخصی از زندان بیرون آمده است!؟

می توان به جرأت گفت که داستان ها و حکایات ادبیات فارسی، زیباترین و عالی ترین نکات اخلاقی را به مخاطب ارائه می دهند. این داستان ها سرشار از پند و اندرز و توصیه های اخلاقی است. در ادامه با وب سایت چشمک و داستان ضرب المثل باد آورده را باد می برد همراه باشید.

شاید بپسندید: داستان زنان بیشتر مکارند یا مردان! | حکایتی شنیدنی و جالب

داستان ضرب المثل باد آورده را باد می برد

داستان ضرب المثل باد آورده را باد می برد: در دوران قبل از ورود اسلام به ایران و در زمان پادشاهی ساسانیان جنگ های بسیاری بین ایرانیان و رومیان در می گرفت. در بعضی از جنگ ها ایرانیان پیروز میدان بودند و در برخی از نبرد ها مغلوب می شدند. در زمان پادشاهی خسرو پرویز نیز این جنگ ها هنوز ادامه داشت و در یکی از این جنگ ها ایرانیان توانستند بر رومیان پیروز شوند و حتی شهر بزرگ و آباد قسطنطنیه را محاصره کردند و این شهر ثروتمند روز به روز به سقوط نزدیک تر می شد. مردم روم فردی به نام هرقل را به منصب امپراتوری انتخاب کردند.

داستان ضرب المثل باد آورده را باد می برد

احتمالاً بپسندید: پلنگ برفی که در کمین بزهای کوهی است را پیدا کنید! | تیزبین باشی در یک نگاه موفق میشی!

او نیز در اولین اقدام برای نجات خزائن جواهرات و زرها دستور داد تمام گنجینه های شهر قسطنطنیه را از راه دریا به سمت اسکندریه مصر ببرند تا در صورت سقوط شهر ثروت روم به دست ایرانیان نیفتد. چهار کشتی را پر از طلا و جواهرات کردند و به دریای مدیترانه انداختند. کشتی ها هنوز راه زیادی را نپیموده بودند که گرفتار باد مخالف شدند. ملاحان و ناخدایان هر چه سعی کردند تا کشتی ها را در مسیر درست قرار بدهند، موفق نشدند. در نهایت کشتی ها به ساحل شرقی مدیترانه که در اختیار ایرانیان بود رسید.

رومیان از چیزی که می ترسیدند اتفاق افتاد و تمام خزائن شهر قسطنطنیه که ثروت بسیار عظیمی بود بدون جنگ و خونریزی به سپاهیان ایران رسید. وقتی خبر به گوش خسرو رسید، بسیار خوشحال شد و دستور داد تا تمامی گنجینه را به شهر تیسفون پایتخت ساسانیان انتقال دهند.

خسرو پرویز نام این گنج را چون در اثر تغییر جهت وزش باد به دست ایرانیان افتاد بود، گنج باد آورده نامید. از آن روز به بعد وقتی ثروتی بدون زحمت نصیب کسی می شود، آن را باد آورده می نامند.

شاید بپسندید:فقط یه تیزبین میتونه تو 15 ثانیه تفاوت های دو تصویر لاک پشت را پیدا کنه!

کاربرد ضرب المثل باد آورده را باد می برد

۱- مال بدون زحمت، برکت ندارد.

۲- مال و ثروت باد آورده چون به دیگری تعلق دارد، همیشه دستخوش باد حوادث است.

۳- مال و ثروتی که بدون رنج و زحمت به دست آید خود به خود از دست می‌رود.

احتمالاً بپسندید: حکایت عیادت ناشنوا از همسایه بیمار از داستان های مثنوی مولانا

داستان ضرب المثل باد آورده را باد می برد

احتمالاً بپسندید: مجموع عددی ساندویج، پسرک و کفش را در معادله آخر پیدا کنی، آخر نابغه هایی!؟

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: یه حیوون رو تو این تصویر انتخاب کن تا بگم تاریک‌ترین جنبه شخصیت‌ات چیه!؟

 

 

 

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

احتمالاً بپسندید: اگه زرافه ای که با بقیه فرق داره رو پیدا کنی، آخر تیزبینا هستی!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

احتمالاً بپسندید: حکایات طنز از عبید زاکانی!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: اگه باهوشی تو یک نگاه، اشتباه تصویر دکترها را شناسایی کنید!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید: اگه چشات مثل عقابه پس گور خر متفاوت را در تصویر پیدا کن!

مطالب مرتبط

داستان ضرب المثل گربه را باید دم حجله کشت!

اگه باهوشی با حرکت دادن دو تا چوب کبریت یه معادله صحیح، درست کن!

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. درود بر شاهنشاه خسروپرویز بزرگ شاه عاشقان بزرگترین پادشاه ایران و جهان ، ♥️♥️♥️♥️♥️♥️💛💛💛💛💛💛💛💙💙💙💙💙💙💙💙💙درود بر شما که این نوشته زیبا را گذاشتید 🙏🙏💐💐🌺🌺⭐⭐

  2. درود بر شاهنشاه خسروپرویز بزرگ شاه عاشقان بزرگترین پادشاه ایران و جهان ♥️♥️♥️♥️♥️♥️💛💛💛💛💛💛💙💙💙💙💙💙درود بی کران بر شما که این نوشته زیبا را گذاشتید 🙏🙏⭐⭐🌺🌺💐💐⚘⚘🌷🌷🌹🌹

  3. خب این در مورد مالی بود که باد آورده بود.
    اینکه باد می‌بره چی شد پس؟
    اصلا داستان موضوع ربطی به ضرب المثل نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هجده =

دکمه بازگشت به بالا