;
تفریح و سرگرمیحکایت

حکایت خروس گردو دزد | خروسی که از همه حیوانات استفاده کرد تا خودش از خانه قاضی گردو بدزدد!

حکایت خروس گردو دزد: يک شب خروس خواست برود خانهٔ قاضى گردو بدزدد، در بين راه به يک گرگى رسيد. گرگ پرسيد: ‘رفيق کجا مى‌روي؟’ گفت: ‘مى‌روى منزل قاضى گردو بدزدم’ گفت: ‘من هم بيايم؟’

بیشتر بخوانید: چشات تیز مثل عقاب باشه، خرگوش های مخفی تصویر را پیدا می کنی!

حکایت خروس گردو دزد

گفت ‘بيا.’ با هم حرکت کردند رسيدند به يک سگ. سگ پرسيد: ‘کجا؟ ‘ گفتند: ‘مى‌رويم خانه قاضى گردو بدزديم.’ سگ گفت: ‘من هم بيايم؟’ گفتند: ‘تو هم بيا.’ باز رسيدند به يک کلاغ. کلاغ پرسيد: ‘بچه‌ها کجا؟’ گفتند: ‘مى‌رويم خانه قاضى گردو دزدي.’ گفت: ‘من هم بيايم؟’ گفتند ‘تو هم بيا.’ باز رسيدند به يک مار. مار پرسيد: ‘دوستان کجا؟’ جواب شنيد: ‘مى‌رويم خانه قاضى گردو بدزديم.’ گفت: ‘من هم بيايم؟’

گفتند: ‘تو هم بيا.’ باز داشتند مى‌رفتند رسيدند به يک عقرب. عقرب پرسيد: ‘کجا؟ گفتند: ‘مى‌رويم خانه قاضى گردو بدزديم.’ گفت: ‘من هم بيايم؟’ گفتند: ‘بيا’ خلاصه همه دسته‌جمعى به در خانه قاضى رسيدند.

در باز بود به داخل خانه رفتند. گرگ گفت: ‘من نگهبانى در خانه را به عهده مى‌گيرم.’ بقيه به حياط رفتند. کلاغ روى شاخهٔ درخت وسط خانه نشست. مار به زير هيزم رفت. عقرب توى قوطى کبريت رفت و خروس که مى‌دانست گردو توى تاپو در بالاخانه است، به سگ گفت: ‘تو مواظب پله‌هاى بالاخانه باش’ و خودش رفت بالاخانه داخل تاپو و شروع به شمارش و دزديدن گردوها کرد. زن قاضى صداى گردوها را که شنيد از رختخواب جست و سراغ هيزم رفت تا آتش روشن کند. مار از زير هيزم‌ها بيرون آمد و زد به دستش. دويد سراغ قوطى کبريت. عقرب دستش را نيش زد.

خواست توى تاريکى براى دستگير کردن دزد به بالاخانه برود سگ پريد و پاش را گرفت. خواست برود به همسايه‌ها بگويد و کمک بگيرد گرگ حمله کرد ترسيد. دويد وسط باغچه تا از خدا کمک بخواهد تا گفت: ‘خدايا’ کلاغ ريد تو حلق او. در اين ميانه فقط خروس برد کرد و هر چه گردو خواست دزديد.

احتمالا بپسندید:  آش نخورده و دهان و سخته | داستان شاگرد بازاری که از خجالت خودش را به دندان درد زد!

حکایت خروس گردو دزد

– خروس گردودزد

– گل به صنوبر چه کرد؟ ص ۲۴

– گردآورنده: سيد ابوالقاسم انجوى شيرازي

– انتشارات اميرکبير، چاپ دوم ۱۳۵۲

(به نقل از فرهنگ افسانه‌هاى مردم ايران ـ جلد چهارم ـ على اشرف درويشيان و رضا خندان).

شاید بپسندید: معمای ریاضی: جواب  30 تقسیم بر نیم و به اضافه 10 چند می شود؟

امیدوارم از حکایت خروس گردو دزد که دو تا زن داشت استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: تست هوش: کدومیکی از خانمای عصبانی همسر این مرد بیچاره است!؟

 

 

 

 

 

 

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید:  تعداد بزی که در تصویر پیدا می کنی اطلاعات جالبی درباره ات افشا می کند!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید:تست قدرت بینایی: مار را بین زرافه ها پیدا کن!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید:  اگر پلنگ خالدار را در تصویر پیدا کنی، چشمات مثل شاهین تیزه!

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید:تست قدرت دید: دوربین عکاسی کجاست!؟

احتمالاً بپسندید:حکایت خارکن و دختر پادشاه: داستان مرد خارکنی که دختر پادشاه را از قبر درآورد و با او ازدواج کرد! 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا