;
تفریح و سرگرمیحکایت

شاه عباس و سه دختر زیبا | فضولی و فالگوشی شاه عباس سبب شد تا حمال یک دختر شود!

شاه عباس و سه دختر زیبا : یکی از شب های بهاری که هوا صاف بود. ستاره ها با تمام زیبایی و درخشندگی چشمک می زدند و نور مهتاب کوچه ها را روشن نموده بود. فرشتگان در روی زمین می گشتند و از اتفاقات رخ داده در سرزمین ایران لذت می بردند.

شاید بپسندید:  تست قدرت بینایی: اگر حشره تصویر را پیدا کنی چشمات مثل شاهین تیزه!

شاه عباس و سه دختر زیبا

در چنین روزی شاه عباس هوس نمود تا با لباس درویش(شخصی بی پول و فقیر با لباس های پاره) سری به محله های اصفهان زده و از وضع مردم با خبر شود. بنابر این لباس درویشی به تن نمود و تبرزین را به دست گرفته و کوله پشتی پاره ای پر از غذا نموده و برداشت و یاهو کنان از قصر بیرون آمد و به طرف محله های فقیر نشین اصفهان به راه افتاد.

مسافتی را طی نمود، یکدفعه نگاهش به خانه ای افتاد که پنجره او رو به کوچه باز و نور فانوسی از درون آن کوچه دیوار مقابل را روشن می کرد. سایه چند دختر که داخل آن خانه گرد هم نشسته بودند به دیوار مقابل افتاده بود.

شاه عباس درست نظر کرد و بعد گوش فرا داد تا ببیند ساکنین آن خانه چه می گویند.

دختر اول گفت: بچه ها راستی شما چه آرزویی دارید و از خداوند چه می خواهید؟

شاید بپسندید: اگر تمرکزت خوب باشه در یک نگاه عدد 1324 را بین اعداد 1234 پیدا می کنی!

دختر دوم جواب داد: من آرزویم این است که شاه عباس من را برای یکی از پسران یا اقوامش که جوان و هم سن خودم باشد عقد فرماید.

دختر سوم گفت: آرزوی من این است که شاه عباس دستور دهد تا دیگی بزرگ را هلیم پخته و جلوی من بگذارند و من به تنهایی تمام هلیم ها را بخورم.

دختر اول که خود سوال کننده بود گفت: آرزوی من هم این است، موقعی که حمام می روم، شاه عباس اثاثیه حمام من را تا دم حمام آورده و پس از استحمام، باز آن اثاثیه را همراه من به خانه بیاورد.

سپس دخترها دست ها را به آسمان بلند نموده و از خداوند متعال مسئلت نمودند تا خداوند آرزوهای آنها را برآورده گرداند.

درویش(شاه عباس) با صدای بلند آمین گفت. دخترها سراسیمه از پنجره نگاه کردند تا بدانند گوینده آمین کیست، دیدند درویشی است که لباس های تمیز به تن دارد و هیکلی برازنده دارد.

دختران گفتند: معلوم می شود درویشی غریب هستی که در این موقع شب به خانه خود نمی روی.

درویش جواب داد: فکر شما درست است، آیا می توانید مهمان نوازی نموده، چند ساعتی من را راه دهید تا استراحت کنم؟

دختر ها هر کدام میلی داشتند، آن دختر که آرزو داشت تا شاه عباس او را به یکی از بستگان خود شوهر دهد گفت: درویش بفرمایید، صفای قدم، خانه تعلق به خودت دارد. آن دو دختر دیگر مخالفت داشتند و می گفتند: این درویش قلندر بر ما محرم نیست و نباید او را به خانه دعوت کنی؟

شاید بپسندید: کدومیکی سایه کوله پشتی است!؟ | فقط باهوشا تشخیص میدن!

دختر اول جواب داد: من مایلم به این درویش غریب جا و منزل حتی شام بدهم، شما اگر مایل نیستید می توانید به اتاق دیگر بروید.

دو دختر دیگر با تندی به آن دختر گفتند: مشخص می شود عاشق این درویش قلندر شده ای، خوشت باشد.پ

دختر اول جواب داد: غریب نوازی چه ربطی به عاشقی دارد.

درویش(شاه عباس) چون نزاع آن سه دختر را دید گفت: من راضی نیستم شما با هم دعوا کنید، مانعی نیست من می روم در یکی از مساجد استراحت می کنم.

دختر اول که مایل بود تا درویش را مهمانی کند، فوری پایین آمد و تعارف نمود و درویش را به بالا خانه برد، فرش تمیزی زیر پای درویش انداخت، متکایی تمیز زیر دست درویش قرار داد تا به راحتی استراحت کند، چای و بابونه دم نمود و تعارف درویش نمود. ولی آن دو دختر دیگر مسخرگی در می آوردند و متلک به درویش می گفتند.

درویش به روی خود نمی آورد و در آخر گفت: خوب شما هرکدام آرزویی داشتید و دست به دعا برداشتید که من آمین گفتم و سرانجام به این جاها کشید. حال ممکن است باز آرزوهای خود را در حضور من بیان نمایید، ممکن است من بتوانم در این خصوص شما را راهنمایی کنم.

آن سه دختر دوباره آرزوهای خود را بیان نمودند و چون درویش اطلاع حاصل نمود دختری که به او محبت می نماید، آرزویش آن است تا زن یکی از اقوام شاه عباس شود، خیلی خوشحال شد به این دلیل که از بین این سه فقط آرزوی این دختر جنبه ادب داشت و ممکن بود و آرزوی آن دو دختر دیگر جنبه بی ادبی و مسخرگی داشت.

خلاصه چون درویش به مرام و آرزوهای آن سه دختر پی برد و آن ها را خوب شناخت، خداحافظی نموده و از خانه پایین آمد و راه خود را در پیش گرفت و به قصر خود وارد و شب را استراحت نمود.

آن شب گذشت و صبح شد. یک صبح خوب و آفتابی بود. همه بیدار شدند و شاه عباس در تخت خود حاضر شد، داروغه را احضار کرد و داروغه به حضور آمد و گفت گوش به فرمانم یا امیر.

شاید بپسندید:اگر با جابجایی 1 چوب کبریت عبارت ریاضی را اصلاح کنی نابغه ای!

شاه عباس و سه دختر زیبا

شاه عباس گفت: در فلان محله، خانه ای هست، درآن سه دختر زندگانی می نمایند، تو وظیفه داری آن سه دختر را به حضور بیاوری.

داروغه گفت: اطاعت می شود، با چند تن از گزمه ها به آن محله رفت و آن خانه را پیدا کرد و چون دق الباب نمود آن سه دختر از پنجره نگاه و چون داروغه و گزمه ها را دیدند ترس و وحشت بر آنها غلبه نمود و فهمیدند اتفاقی افتاده است که گزمه ها به سراغشان آمده اند. داروغه دستور داد تا آن سه دختر لباس پوشیده و چادر به سر نموده همراه او به دربار شاه عباس بروند.

دختر ها وحشت زده، لباس های قشنگ خود را به تن نموده و چادر به سرنموده، همراه گزمه ها به راه افتادند. داروغه آن ها را به حضور شاه عباس برد. چشم دختر ها چون به شاه عباس افتاد شکه شدن و فهمیدند درویش شب گذشته شاه بوده، دختری که محبت نموده بود، خوشحال بود ولی آن دو دختر که مسخره نموده بودند از ترس و وحشت قادر به ایستادن نبودند…….

پایان بخش اول حکایت شاه عباس و سه دختر زیبا************* ادامه دارد!

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

قسمت دوم داستان: بخش دوم حکایت شاه عباس و سه دختر زیبا| فالگوشی شاه سبب شد تا حمال یک دختر شود!

بخش پایانی داستان: بخش پایانی قصه شاه عباس و سه دختر زیبا| فالگوشی شاه سبب شد تا حمال یک دختر شود!

برایتان جالب خواهد بود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: با دلیل بگو که کدومیکی از خانم خوشکلا، همسر دکتره!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: با دلیل بگو که چه کسی مرد تصویر را مسموم کرده است!؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا