;
تفریح و سرگرمی

چیستان: آن چیست که هرگز نمی ایستد و دائم در حال حرکت است!؟

چیستان عجیب 8: یکی از گونه‌های ادبی در ادب رسمی و فرهنگ مردم ایران چیستان است. چیستان نوعی از تفرج و تفنن ادبی است که به جز کاربرد سرگرم‌کننده، جنبه‌های آموزشی و فرهنگی دیگری نیز دارد.این نوع ادبی را می‌توان در زمره ادبیات اندرزی به‌شمار آورد.

چیستان کلمه ای مرکب از «چیست» و «آن» است که در علم بدیع در فارسی، معادل کلمه «لغز» عربیست. لغز در لغت به معنی پیچیدگی و پوشیدگی است و و در اصطلاح به معنی کلام موزونی است که نام چیزی در آن برده نشود ولی اوصاف آن طوری برشمرده شود که خواننده با خواندن آن اوصاف پی به نام آن چیز ببرد. طراح چیستان سعی می‌کند تا با بیان اجزای حسی و مادی یک پدیده و معرفی برخی از ویژگی‌های آن مخاطب را برای شناسایی آن به تلاش و تکاپوی فکری وادارد.

علت نام گذاری این صنعت به «چیستان» در فارسی، این است که جملات پرسشی معمولاً به صورت سؤال و با عبارت «چیست آن» یا «چیست» آغاز می‌شوند. در ادامه با چیستان عجیب 8 همراه باشید. شما در این چیستان باید پاسخ دهید که آن چیست: 8آن چیست که هرگز نمی ایستد و دائم در حال حرکت است!؟

چیستان عجیب

چیستان: آن چیست که هرگز نمی ایستد و دائم در حال حرکت است!؟

چیستان عجیب 8

شاید بپسندید: با شناسایی پلنگ استتار شده تصویر اثبات کن که قدرت چشمات مثل عقابه!

 

 

 

.

.

.

.

.

 

 

.

.

پاسخ چیستان عجیب 8

آیا توانستید بفهمید که پاسخ این چیستان عجیب چیست؟ اگر هنوز در حال فکر کردن هستید، بهتر است بیشتر تمرکز و فکر کنید. ما اطمینان داریم به پاسخ دست پیدا خواهید کرد.

 

 

.

.

.

شاید بپسندید:حکایت مرد خسیس و مار | آخر و عاقبت خساست!

پاسخ : زمان

چیستان عجیب 8

امیدوارم از چیستان عجیب 8 استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاد بپسندید:خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو | داستان مردی که برای نجات جانش خود را به دیوانگی زد!

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. چیستان بسیار ساده مطرح شده و جواب های متعددی می‌توان به غیر از زمان برای این چیستان در نظر گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 4 =

دکمه بازگشت به بالا