;
تازه ها

کشف بزرگترین قطعه طلای تاریخ+عکس

بزرگترین قطعه طلای تاریخ: در بسیاری از مواقع، طلا به صورت مدفون در زمین یافت می شود که با سنگ و عناصر دیگر در هم آمیخته شده است. ۲ معدنچی استرالیایی بزرگترین قطعه طلای تاریخ را پیدا کردند.

جالب خواهد بود: خانه تکانی عید: ۹ ترفند مهم خانه تکانی سریع و فوری عید قدم به قدم

بزرگترین قطعه طلای تاریخ

این دو نفر که جان دیسون و ریچارد اوتس نام داشتند، در فوریه سال ۱۸۶۹ بزرگترین قطعه طلا ی جهان را در ایالت ویکتوریای استرالیا کشف کردند. وزن این قطعه طلای آبرفتی، که به نام «غریبه خوش آمدی» معروف شد، به ۷۸ کیلوگرم می‌رسید و ۶۱ سانتی متر طول داشت.

شاید بپسندید: از نظر فنگ شویی این ۸ گیاه تصفیه کننده هوا بدشانسی و انرژی منفی را از خانه دور می کنند + عکس

بزرگترین قطعه طلای تاریخ
قطعه طلای آبرفتی، که به نام «غریبه خوش آمدی» معروف شده است.

قطعه طلای پیدا شده در استرالیا

این قطعه از ساختاری کریستالی و ظاهری غیرصیقلی برخوردار بود، چرا که در دمای بالا در اعماق زمین تشکیل شده بود. این دو مرد تکه طلای کشف‌شده خود را به شهر دانولی بردند تا در بانک چارترد لندن وزن شود. از آنجا که در زمان کشف هیچ ترازویی وجود نداشت که بتواند قطعه‌ای به این بزرگی را وزن کند، آهنگری در شهر آن را روی سندان خود گذاشت و سه تکه کرد.

تکه‌های شکسته این قطعه طلا پس از تحویل به بانک ذوب شد تا به شمش طلا تبدیل شود. خلوص این قطعه نیز حدود ۹۱ درصد تخمین زده می‌شد که در نتیجه از آن حدود ۷۱ کیلوگرم طلای خالص به دست آمد. این شمش پس از آن از ملبورن به لندن فرستاده شد تا در خزانه بانک انگلستان نگهداری شود.

دو مرد یابنده نیز برای این قطعه طلا کمتر از ۱۰ هزار پوند دریافت کردند، در حالی که اگر امروز یک قطعه مشابه پیدا شود حدود ۲ میلیون پوند ارزش دارد.

شاید بپسندید: پیش از سال نو این ۴۱ وسیله را از خانه دور بریزید!

بیشتر بخوانید:سر و وضعی که عربستانی ها برای نیمار ساختن+عکس

قطعه طلای پیدا شده در برزیل

اما یک قطعه طلای دیگر هم هست که علیرغم بزرگی‌اش شکسته نشده و اکنون به عنوان بزرگترین قطعه طلای موجود در دنیا در موزه‌ای در برزیل نگهداری می‌شود. این قطعه که «پپیتا کانا» نام دارد، در سپتامبر سال ۱۹۸۳ توسط معدن‌کاری به نام خولیو دو دئوس فیلهو در ایالت پارای برزیل کشف شد. این قطعه ۶۰.۸ کیلوگرم وزن دارد که ۵۲.۳ کیلوگرم آن طلای خالص است.

کارشناسان معتقدند پپیتا کانا به نوبه خود تکه‌ای از یک قطعه طلای بزرگتر به وزن ۱۶۴.۱ کیلوگرم بوده است. ظهور فن‌آوری‌های مختلف در برخی از اکتشافات طلا نقش مهمی ایفا کرده است و باعث شده تا افراد بتوانند قطعات بزرگی را به دست بیاورند. یک قطعه طلای عظیم که در سال ۱۹۸۰ توسط کوین هیلیر در منطقه کینگوور ایالت ویکتوریای استرالیا یافت شد، در حال حاضر عنوان بزرگترین تکه طلای کشف‌شده توسط فلزیاب را به خود اختصاص داده است.

این قطعه خارق‌العاده با وجود پیدا شدن در استرالیا، اکنون پس از فروش به قیمت بیش از یک میلیون دلار در کازینویی در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده است. این تکه طلا ۲۷.۲ کیلوگرم وزن دارد.

شاید بپسندید:کریم باقری بازیکن سابق تیم ملی فوتبال به همراه دو پسر جوانش+عکس و بیوگرافی

بیشتر بخوانید:زمان نگهداری انواع مواد غذایی پخته و خام در یخچال!

بزرگترین قطعه طلا

شاید بپسندید: این چیزا برا ما عجیبه، اما تو ژاپن خیلی عادیه | حقایق جالب درباره ژاپن

 

منبع: سایت طلا

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: رفع بوی سوختگی از غذا با ۹ ترفند ساده که نمی دانستید!

جالب خواهد بود: تمیز کردن فرش ماشینی بدون شست‌وشو با این ۵ روش ساده خانگی!

احتمالا بپسندید: پوست میوه ها را دور نریزید | کود پوست میوه گیاهان آپارتمانی شما را شاداب می کند+نحوه تهیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + شش =

دکمه بازگشت به بالا