;
خانواده و زناشوییزندگی

احساس شادی و رضایت از زندگی: مجردها شادترند و زندگی بهتری دارند یا متاهل ها؟

احساس شادی و رضایت از زندگی: آیا فکر می کنید که ازدواج و داشتن خانواده مستقل به شما شادی و زندگی بهتری می دهد؟ یا مجرد بودن باعث شادی و رضایت بیشتر در زندگی می شود؟ نتایج جالبی در این زمینه به دست آمده است. همان طور که می‌دانید رابطه مستقیم بین رضایت از زندگی و شاد بودن وجود دارد. برخی از نظر سنجی ها و مطالعات نشان می دهد که ازدواج و تشکیل خانواده  عاملی برای رضایت در زندگی و شاد بودن است.

بر اساس گزارش از دانشگاه میشیگان افراد متاهل شاد تر هستند. مطالعات نشان می دهد، در حالی که افراد پس از ازدواج به صورت واضح و مبرهنی شاد تر و با تغییرات روحی واضحی دیده نمی شوند اما تاثیرات مثبت در نتایج و عملکرد آن ها دیده می شود که نوعی دیگری از شادی را نشان می دهد. در بخش خانواده و زناشویی چشمک به بررسی این گزارش جالب در مورد میزان احساس شادی در زندگی متاهل ها و مجردها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: فواید ازدواج: ۱۰ دلیل جالبی که چرا باید ازدواج کنید!

کدام یک بهتر است مجرد بمانیم یا ازدواج کنیم؟

اطلاعات نشان می دهد که افراد متاهل شاد تر هستند به این دلیل که ازدواج از کاهش علائم شادی که به دلیل افزایش سن رخ می دهد جلوگیری می کند. ما افراد را با توجه به مسائلی که باعث شادی آنها می شود دسته بندی کرده ایم برخی خانواده را رکن اصلی دانسته اند و برخی دیگر شغل و مادیات و …

احساس شادی و رضایت از زندگی، جالب است بدانید زمانی که ۲ دسته افراد را با امکانات برابر اما یک گروه مجرد و تنها و گروه دیگر متاهل مورد مطالعه قرار داده ایم و بعد از نظر سنجی های متداول بین ۴۶۰ نفر به این رسیدیم که افراد متاهل شاد تر هستند.

بیشتر بخوانید: چرا مردان زنان را ترک می کنند؟ + رفتارهای زنانه ای که مردان را فراری می دهد

احساس شادی و رضایت از زندگی

تفاوت احساس خوشبختی در زندگی مجردی با متاهلی

باید در زمینه شاد بودن در زندگی متاهلی نکاتی را مورد نظر داشت که با وجود سختی هایی عواقب و نتایجی عالی به دنبال خواهد داشت که برخی از آنها حمایت کردن و حمایت شدن از طرف زن و شوهر است. چرا که افراد با حمایت همسرشان با اعتماد به نفس بالاتری به کار خود ادامه می دهند. مساله دیگر احترام متقابل است که از بسیاری اختلافات جلوگیری می کند.

بهتر است بدانید “عشق زیباترین چیزی است که عاشق برای معشوق خود آرزو می کند” پس اگر بهترین ها را برای همسرتان آرزو کنید بهشتی برای خود و خانوده تان خواهید داشت.

شاید بپسندید: علت سرد شدن مرد نسبت به زن: با این ۱۰ رفتار باعث سرد شدن مردتان می شوید!

تفاوت سلامت روان بین مجردها و متاهل ها

۱.رفتار و اخلاق

احساس شادی و رضایت از زندگی، متاهل ها شیوه سالم تری را برای زندگی بر می گزینند و روابط و کارهای کم خطرتری انجام می دهند مثلا کمتر در گیر مواد مخدر و الکل می شوند، با دقت تر رانندگی می کنند، بی بند و باری کمتری دارند و در کل سالم تر زندگی می کنند.

۲.سیستم حمایتی

احساس شادی و رضایت از زندگی، متاهل ها نسبت به افراد مجرد از حمایت بیشتری برخوردارند و دارای یک سیستم حمایتی هستند، مخصوصا مردان متاهل بیشتر حمایت می شوند. افراد مجرد معمولا تنها هستند و به همین سبب بیشتر دچار بیماری های اضطرابی و افسردگی می شوند و مشکلات جسمی آنها به همین علت ها بیشتر از افراد متاهل است.

شاید بپسندید: وظایف شوهر نسبت به همسر: 12 مهمترین ویژگی های یک شوهر خوب و ایده آل!

احساس شادی و رضایت از زندگی

۳.الگوی بهتر

احساس شادی و رضایت از زندگی، بیشترافراد متاهل از همسر خود الگو برداری می کنند و همسر بیشترین تاثیر را در زندگی آنها دارد. همسران دربیشتر مواقع سعی می کنند الگوی رفتاری مناسبی برای یکدیگر باشند و رژیم غذایی مناسبی برای همسر خود تدارک ببینند و توصیه های پزشکی را به آنها بگویند.

همچنین اگر همسرشان بیماری خاصی دارد یا برای مدت کوتاهی بیمار شده است مراقب قرص خوردن ها و سایر تجویزهای دارویی آنها هستند.

بیشتر بخوانید: فواید ازدواج برای مردان: به این ۱۰ دلیل یک مرد باید ازدواج کند

نقاط مثبت متاهل های خوشبخت در مقایسه با مجردها

افراد متاهل به این دلیل که نیمه گمشده خود را یافته اند عمر طولانی تری نسبت به افراد مجرد دارند. افراد متاهل به طور معمول هدفمندتر و منظم تر از افراد مجرد هستند و به خاطر همسر و فرزندانشان نیز که شده به سلامت خود اهمیت می دهند و بیشتر از خودشان مراقبت می کنند، این افراد شادتر زندگی می کنند و دیرتر از افراد مجرد به بیماری قلبی دچار می شوند.

احساس شادی و رضایت از زندگی، درست است متاهل بودن فواید بیشماری در سلامت جسم و روح دارد اما مهم ترین نکته احساس خوشبختی در ازدواج است. افراد متاهلی که زندگی شادی دارند و در زندگی خود احساس خوشبختی می کنند، عمر طولانی تری نسبت به افراد مجرد دارند.

احساس شادی و رضایت از زندگی، به طوری که تحقیقات نشان داده این افراد پس از جراحی قلب باز، طول عمر بیشتری دارند. اما افراد متاهلی که در زندگی احساس خوشبختی نمی کنند، نسبت به افراد مجرد طول عمر کمتری دارند. بنابراین داشتن احساس خوشبختی بسیار مهم تر از تاهل است.

بیشتر بخوانید: ویژگی های زن خودخواه: ۲۰ ویژگی یک زن خودخواه را بشناسید

احساس شادی و رضایت از زندگی

عوارض زندگی متاهلی نامناسب و ناسالم

افراد متاهلی که زندگی زناشویی پر از مشاجره دارند به علت استرس بالا دچار بیماری های مختلف جسمی و روحی می شوند و زخم های شان دیرتر بهبود می یابد. زیرا عملکرد سلول های دفاعی آنها ضعیف تر است. زنان بسیار آسیب پذیرتر از مردان هستند و یک زندگی نابسامان مشترک بیشتر می تواند بر روی سلامت شان تاثیر گذار باشد.

چاقی های شدید، افسردگی، فشارخون بالا و سکته های مغزی بسیار بیشتر در زنانی که زندگی مشترک خوبی ندارند و ازدواج ناموفقی داشته اند، دیده می شوند. مردانی که متاهل هستند و زندگی شان موفق نیست و دائما با همسر خود در گیرند بیشتر به سمت مواد مخدر و روان گردان ها می روند و افسردگی در آنان بیشتر مشاهده می شود.

احساس شادی و رضایت از زندگی، اما به طور کلی در زندگی های مشترک طولانی مدت یعنی بالای ۱۰ سال، سطح رضایت از زندگی به طور معمول بیشتر از افراد مجرد است و افراد متاهل کمتر دچار بیماری های روحی و جسمی می شوند و زندگی سالمتر و بهتری نسبت به افراد مجرد دارند.

بیشتر بخوانید: 10 مهمترین نشانه های نیاز به ازدواج درمانی که برای بقای زندگی مشترک باید جدی بگیرید!

مطلقه ها مواظب باشند

احساس شادی و رضایت از زندگی، متاهل بودن به خصوص اگر همراه با احساس رضایت باشد، باعث بالا رفتن سطح سلامت و به تعویق افتادن بروز برخی بیماری های مهم می شود.

احساس شادی و رضایت از زندگی، افراد مجردی که هنوز فرد موردنظر خود را پیدا نکرده اند و به دنبال شریک زندگی خود می گردند، رفتار بهتر و زندگی سالمتری نسبت به افراد مجردی که به دلیل مشکل ارتباطی یا مشکل شخصیتی مجرد هستند، دارند و کمتر دچار بیماری و سایر مشکلات می شوند.

افراد متاهل در زندگی خود کمتر دچار افسردگی و استرس می شوند و می توانند زندگی خود را مدیریت کنند و در نتیجه حس بدی به زندگی نداشته باشند. اما افراد مجرد و افراد مطلقه از وضع زندگی خود رضایت ندارند و بیشتر به این بیماری های روحی دچار می شوند. همچنین آمار سکته های قلبی و مغزی در این افراد بالاست و آن ها در سنین پایینتری دچار این بیماری ها می شوند.

شاید بپسندید: خواستگار خوب: چطور تشخیص بدم که خواستگارم خوبه یا بد؟

سخن آخر

شادی و رضایت از زندگی متاهلی تنها در صورتی ممکن است که هر دو طرف به این زندگی اهمیت داده و خواسته های شریک زندگی شان را با ارزش تلقی کنند. با توجه به آنچه که از نتایج تحقیقات انجام شده خواندید، زندگی متاهلی شادی و آرامش خاص خود را دارد به شرط آن که در انتخاب همسر و سبک زندگی خود، درست عمل کنیم.

با این حال، شما چه فکر می کنید؟ آیا زندگی متاهلی بهتر و شادتر است یا زندگی مجردی؟ تجربیات شما از زندگی مجردی و زندگی متاهلی چیست؟ إحساس رضایت و شادی بیشتر را در دوران مجردی داشتید یا در زندگی متاهلی دارید؟ لطفا نظرات، دیدگاه ها و تجربیات تان را در این مورد با ما شریک کنید. می توانید زیر این پست برای ما کامنت بزنید و از تجربیات تان صحبت کنید تا ما و سایر خواننده ای عزیز مان از نظرات و توصیه های شما استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: احساس تنهایی در رابطه: چرا زن و مرد متاهل احساس تنهایی می کنند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا