تناسب اندام و تغذیهزندگی

کاهش وزن: ۵ عادت غذایی که ناخودآگاه از کاهش وزن جلوگیری می کند

کاهش وزن: عادت های غذایی که اغلب به طور ناخودآگاه در طول فرآیند لاغری ایجاد می شوند، می توانند از کاهش وزن جلوگیری کرده و سلامت عمومی را مختل کنند. کارشناسان هشدار می دهند که تغییر عادات سبک زندگی کلید کاهش وزن سالم است. هیچ چوب جادویی در مورد لاغری  وجود ندارد و مهم است که تغییراتی در سبک زندگی سالم ایجاد کنید.

شناخت بدن و عادات خود در روند کاهش وزن بسیار مهم است. زیرا هر فردی نیازهای منحصر به فردی دارد و این نقطه شروع کاهش وزن نیز می باشد. به همین دلیل مهم است که شروع به ایجاد تغییرات کنید و هنگام تلاش برای لاغری ثابت قدم باشید.

در برخی موارد نیز ممکن است با وجود تمام تغییرات ایجاد شده، روند لاغری کند یا متوقف شود. گاهی ممکن است به دلیل برخی عادات تغذیه ای که هرگز به آن توجه نکرده اید، نتوانید به نتایج دلخواه برسید.

بنابراین، چه عاداتی می تواند روند کاهش وزن را کند یا متوقف کند؟ در بخش تناسب اندام و تغذیه  ۵ عادت غذایی ناخودآگاه که از کاهش وزن جلوگیری می کند، بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج کاهش وزن: این ۴ اشتباه دلیل پنهان اضافه وزن است

۱.انحراف بیش از حد از برنامه رژیم

همه، گاهی به یک تکه کیک یا مقداری شکلات نیاز دارند، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا می توانید کالری زیادی دریافت کنید. هر کسری کالری را می توان به سرعت جبران کرد، ممکن است وزن اضافه نکنید، اما وزنی هم کم نمی کنید. این را می توان به عنوان قانون ۸۰/۲۰ در نظر گرفت.

بر اساس این قانون سرانگشتی، ۸۰ درصد از زمان را صرف پایبندی به برنامه و تمرکز بر خوردن غلات کامل، پروتئین های سالم، محصولات لبنی، چربی های سالم، میوه ها و سبزیجات کنید و ۲۰ درصد از زمان را به خوردن آنچه می خواهید در حد اعتدال اختصاص دهید. می توانید غذاهای پرکالری که نباید هر روز سر سفره باشد را در این سهم ۲۰ درصدی مصرف کنید.

کاهش وزن

۲.عدم دریافت پروتئین کافی

کاهش وزن، پروتئین برای کاهش وزن ضروری است. زیرا به سوزاندن سلول های چربی و عضله سازی کمک می کند. اما متأسفانه بسیاری از افراد در رژیم غذایی به دریافت پروتئین کافی توجه نمی کنند.

افرادی که رژیم می گیرند اغلب مطمئن نیستند که چه مقدار پروتئین باید مصرف کنند. سینه مرغ، بوقلمون، ماهی یا گوشت قرمز بدون چربی منابع عالی پروتئین هستند. پس از مصرف پروتئین، بدن به غذای ناسالم و غذاهای تصفیه شده کمتر میل می کند. این از روند کاهش وزن پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن سریع: ۵ نکته کلیدی برای لاغری قطعی

۳.پخت و پز با روغن اضافی

نوع و مقدار چربی بر روند لاغری تاثیر می گذارد. چربی از آن دسته مواد غذایی است که کالری غذا را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. می توانید مقدار روغن را کاهش دهید یا مثلا از اسپری روغن برای کاهش مقدار روغن استفاده کنید.

پخت و پز بدون روغن نیز یک گزینه است، یا می توانید با استفاده از روغن بسیار کمتر و آب بیشتر هنگام پخت و پز کالری را کاهش دهید.

کاهش وزن

۴.زیاده روی در خوردن غذاهای سالم

کلید رژیم کاهش وزن، خوردن غذاهای خوشمزه اما سرشار از مواد مغذی است. بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای جلوگیری از مصرف بیش از حد کالری، وعده های غذایی را اندازه گیری کنید. در حالی که غذاهایی مانند آجیل و آووکادو سرشار از مواد مغذی هستند، همه آنها دارای چربی های سالم و در نتیجه کالری بالایی نیز هستند.

بسیاری از افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند فکر می کنند که چون چنین غذاهای سالمی می خورند، مجبور نیستند به مقدار آن توجه کنند. اما واقعیت چیز دیگری است. اندازه وعده غذایی سالم هم در هنگام تلاش برای کاهش وزن کلیدی است و نظارت بر میزان تمام مواد مغذی مصرفی کلید موفقیت است.

۵.کالری اضافی با وعده های غذایی

افزودن سس باربیکیو یا سس کچاپ به وعده های غذایی، سس های سالاد، یا افزودن سس مایونز به ساندویچ میزان کالری را تا حد زیادی افزایش می دهد.

این بدان معنا نیست که دیگر نمی‌توانید از سس‌ها استفاده کنید، اما یافتن یک جایگزین سالم یا استفاده از مقادیر کمتر به روند کاهش وزن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۷ اشتباه ساده که از کاهش وزن جلوگیری می کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا