;
زندگیتناسب اندام و تغذیه

۱۵ فواید شگفت انگیز انبه: از تقویت میل جنسی تا کاهش وزن

انبه یکی از خوشمزه ترین میوه های فصل تابستان است. به علاوه طعم بی نظیرش، دارای فواید شگفت انگیز برای سلامتی است. خوردن انبه باعث تقویت سلامت کلی بدن، زیبایی و کاهش وزن می شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود از این میوه خوشمزه برای سلامتی تان استفاده کنید. شما می توانید انبه را در قالب اسموتی های خوشمزه با شیر و یا پودر آجیل مصرف نمایید. بنابراین در این مطلب از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه به فواید انبه برای سلامتی و کاهش وزن پرداخته می شود. با مصرف انبه میل جنسی تان افزایش یافته و وزن تان کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: جایگزین گوشت و مرغ: ۷ مواد غذایی محبوب با پروتئین بیشتر از گوشت

۱۵ فواید شگفت انگیز انبه برای سلامتی

۱.مبارزه با سرطان

انبه حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کوئرستین، فیستین، ایزوکورسیترین، آستراگالین، اسید گالیک و متیل گالات است. تمام این خواص انبه از بدن ما در برابر سرطان سینه، سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات و لوسمی محافظت می کند.

۲.فواید انبه برای سلامتی و کاهش وزن، حفظ سطح کلسترول

انبه حاوی سطح بالایی از ویتامین C، فیبر و پکتین است که این سه عنصر عالی به  کنترل سطح کلسترول بالا کمک می‌کند.

۳.پاکسازی پوست

یکی دیگر از فواید خوردن انبه این است که پوست شما را از عمق بدن پاک می کند. منافذ را باز می کند و به پوست شما درخشندگی می بخشد. بنابراین، انبه بخورید تا پوستی بی عیب و نقص داشته باشید.

فواید انبه برای سلامتی و کاهش وزن

۴.تنظیم دیابت

خوردن برگ انبه برای تنظیم دیابت عالی است. بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید ۵ تا ۶ برگ انبه را در ظرفی بجوشانند. البته برگ ها را یک شب خیس کنید و جوشانده صاف شده را صبح زود بنوشید. همچنین انبه دارای شاخص گلیسمی پایینی است، مصرف انبه در حد اعتدال سطح قند خون شما را افزایش نمی دهد.

۵. فواید انبه برای سلامتی و کاهش وزن، قلیایی شدن بدن

از آنجایی که انبه با اسید تارتاریک و مالیک غنی شده و حاوی مقادیری اسید سیتریک است، به حفظ ذخایر قلیایی بدن  کمک می کند.

۶.برای کاهش وزن

از آن جایی که انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی ضروری است. خوردن یک انبه باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید. همچنین، از آن جایی که حاوی فیبری است، عملکرد گوارشی را تقویت کرده و کالری های ناخواسته را از بدن می سوزاند. این به نوبه خود به کاهش وزن اضافی کمک می کند.

۷.تقویت غرایز جنسی

انبه به عنوان “میوه عشق” نیز شناخته می شود. این ماده دارای خواص تقویت کننده جنسی است که باعث افزایش قدرت مردانه می شود. بنابراین، انبه بخورید و عشق و اشتیاق خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: بدن سالم و خوش فرم: ۱۰ روش خانگی ساده برای کاهش وزن سریع و آسان

۸. فواید انبه برای سلامتی و کاهش وزن، سلامت چشم

انبه همچنین سرشار از ویتامین A است که آن را به میوه ای عالی برای بهبود بینایی تبدیل می کند. همچنین از شب کوری و خشکی چشم جلوگیری می کند.

۹.هضم خوب

آنزیم های موجود در انبه به تجزیه محتوای پروتئین در بدن کمک می کند. به خاطر این که غنی از فیبر است، به هضم خوب کمک می کند و از بسیاری از بیماری های مربوط به معده جلوگیری می کند.

۱۰.جلوگیری از گرمازدگی

این میوه تابستانی به پیشگیری از گرمازدگی نیز کمک می کند. خوردن آن بلافاصله شما را خنک می کند و از این رو شما را سرحال می کند. این “سوپر میوه” را در تابستان به رژیم غذایی تان اضافه کنید و در هوای داغ تابستان خنک بمانید.

۱۱.تقویت سیستم ایمنی

انبه همچنین حاوی ویتامین C، A و دیگر انواع مختلف کاروتنوئیدها است. همه این مواد مغذی ضروری برای سیستم ایمنی بدن مفید هستند و آن را قوی و سالم نگه می دارند.

۱۲.فواید انبه برای سلامتی و کاهش وزن، اسکراب بدن

جدای از خوردن انبه، استفاده از اسکراب انبه روی بدن، پوستی نرم و لطیف به شما می دهد. می توانید با له کردن انبه و افزودن عسل و شیر به آن خمیر درست کنید. به آرامی مواد را روی پوست تان ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵دقیقه بماند و سپس آن را بشویید تا پوستی عالی و درخشان داشته باشید.

۱۳.تقویت تمرکز و حافظه

اگر برای تان مشکل است که تمرکز کنید و حافظه ضعیفی دارید، انبه بخورید. آنها نه تنها به بهبود تمرکز شما کمک می کنند بلکه حافظه شما را نیز تقویت می کنند.

۱۴.ارزش غذایی انبه

۱۰۰ گرم انبه حاوی ۶۰ کالری است. این میوه سرشار از مواد مغذی حاوی ۱.۴ گرم پروتئین، ۲۴.۷ گرم کربوهیدرات، ۲۲.۵ گرم شکر و ۲.۶ گرم فیبر است. ۶۷ درصد از ارزش روزانه ویتامین C در انبه یافت می شود. همچنین دارای مقدار مناسبی از مس، فولات، تیامین، منیزیم، نیاسین، پتاسیم و ریبوفلاوین است.

انبه منبع خوبی از مس، فولات و ویتامین C است. این عناصر ایمنی را تقویت کرده و همچنین در دوران بارداری مفید هستند. زیرا باعث رشد جنین می شوند.

فواید انبه برای سلامتی و کاهش وزن

بیشتر بخوانید: 10 رژیم غذایی عجیب برای کاهش وزن که باور نمی‌کنید وجود داشته باشند!

۱۵.فواید انبه برای سلامتی و کاهش وزن، حاوی آهن بالا

آهن بالای موجود در انبه یک درمان طبیعی برای افراد کم خون است. همچنین زنان باید انبه بخورند تا سطح آهن و کلسیم بدن شان افزایش یابد.

روش و مقدار مصرف انبه

به لطف طعم آبدار لذیذش، انبه قطعا یکی از بهترین میوه های فصل تابستان است. مطمئناً می توان از شاه میوه ها به روش های مختلف لذت برد و جایگزین مناسبی برای دسرهای فرآوری شده برای کنترل هوس  شما به شکر است. با این حال، از آن جایی که انبه کالری و قند بالایی دارد (یک فنجان انبه مکعبی حاوی حدود ۱۰۰ کالری است)، جای تعجب نیست که افراد دیابتی در مصرف این خوراکی خوشمزه کمی شک دارند.

لازم به ذکر است که از آن جایی که ۹۰ درصد کالری موجود در این میوه زرد رنگ از قند است، ممکن است منجر به افزایش قند خون در بیماران دیابتی شود. با این حال، شاخص گلیسمی انبه ۵۱ است که آن را به عنوان یک غذای با GI پایین طبقه بندی می کند.

شاخص GI برای اندازه گیری تأثیر غذاها بر سطح قند خون استفاده می شود. علاوه بر این، سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است که می تواند به کنترل سطح قند خون شما کمک کند. اگر دیابت دارید و هوس مصرف مقداری انبه دارید، مهم است که کنترل وعده غذایی را تمرین کرده و از خوردن همزمان مقدار زیاد آن اجتناب کنید. بهتر است کل کالری مورد نیاز روزانه خود را بررسی کنید و با بخش کوچکی از آن شروع کنید.

توصیه می شود انبه را با تفاله آن مصرف کنید و از آب میوه و شیک خودداری کنید. در نهایت، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید تا دقیقا بدانید که چه مقدار انبه باید در روز مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با خوردن سبزیجات:با این ۱۷ روش برای همیشه لاغر می شوید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا