;
زندگیتناسب اندام و تغذیه

لاغری شکم و پهلو مخصوص خانم ها + 8 بهترین روش ساده و علمی

اضافه وزن و انباشت چربی ابتدا در شکم و پهلوها صورت می گیرد. هم در زنان و هم در مردان، چاقی اول در شکم اتفاق می افتد و سپس بقیه اندام ها را درگیر می کند. به علاوه در برنامه های کاهش وزن، شکم سخت ترین ناحیه ای است که لاغر می شود. ممکن است برای کاهش وزن رژیم ها و ورزش های سختی را انجام داده باشید. اما شاید بهترین نتیجه را نگرفته باشید. از این رو در این مطلب از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه به روشهای خانگی برای نابودی چربی شکم و پهلو پرداخته شده است. با این روش های ساده اما علمی می توانید از شر چربی های شکم و پهلوی تان خلاص شوید.

بیشتر بخوانید:  مرد جذاب و خوش تیپ: ۱۰ رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن در مردان

۱.از یک رژیم غذایی پر پروتئین و کم کربوهیدرات پیروی کنید

یکی از راه های چربی سوزی موثر مصرف پروتئین با کیفیت است. بنابراین، رژیم غذایی روزانه شما باید حاوی پروتئین بالا باشد. پروتئین باعث کارکرد خوب ماهیچه ها شده که در نتیجه عملکرد سریع ماهیچه ها، سرعت متابولیسم افزایش یافته و باعث چربی سوزی در بدن می شود. بنابراین، برای تداوم چربی سوزی بیتشر، باید از مصرف مواد مغذی که افزاینده چربی است، خودداری شود.در واقع باید مصرف کربوهیدارت ها محدود شود. مصرف نان وغذاهایی مانند برنج، ماکارونی و بلغور می توانند اختلالاتی برای چربی سوزی و کاهش وزن به وجود آورند. بنابراین، با کاهش مصرف این نوع مواد غذایی به چربی سوزی، کاهش وزن و تسریع روند متابولیسم بپردازید.

روشهای خانگی برای نابودی چربی شکم و پهلو

۲.روشهای خانگی برای نابودی چربی شکم و پهلو، از مواد غذایی حاوی قند خود داری کنید

از مصرف قندهای ساده، غذاهای کاملا فرآوری شده، غذاهای حاوی قند چای مانند شیرینی ها، کیک ها، تنقلات، غذاهای بسته بندی شده، برنج پلو و کربوهیدرات های ساده مانند شیرینی های تهیه شده از آرد سفید دوری نمایید. زیرا مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها، نه تنها باعث ازدیاد سطح انرژی در بدن نمی شود بلکه منجر به ایجاد چربی های شکم نیز می شوند. به علاوه گلوتن موجود در آن، ادمای روده و چربی معده را به همراه دارد. بنابراین، به حذف یا حداقل کاهش مصرف این گونه مواد غذایی اقدام کنید.

۳.در روز دو سوم یک کاسه ماست خانگی مصرف کنید

به توصیه خیلی از پزشکان و متخصصان تغذیه خوردن  ماست بی نهایت در چربی سوزی کمک می کند. به دلیل این که ماست سرشار از کلسیم و پروتئین بوده و به عنوان متابولیسم چربی سوز در بدن عمل می کند. طبق بررسی ها، موجودیت کلسیم درماست، باعث فعال شدن آنزیم لیپاز گردیده که سرانجام به چربی سوزی در بدن به ویژه در ناحیه شکم می پردازد. لذا ماست خانگی را حتما در برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. اگر تقبل هزینه ماست خانگی برای  تان کاری دشوار است می توانید ماست مورد نیاز را از بیرون تهیه نمایید.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن سریع و سوزاندن چربی: با این ۵ نکته طلایی در رژیم غذایی

روشهای خانگی برای نابودی چربی شکم و پهلو

۴.روشهای خانگی برای نابودی چربی شکم و پهلو، انتخاب غذاهای سرشار از فیبر

غذاهای با فیبر بالا مانند سالاد، سبزیجات، حبوبات را در رژیم غذایی تان بگنجانید. زیرا مواد غذایی سرشار از فیبر، کمی دیرتر از معده به روده ها می رسند. بنابراین از آنجایی که دیر وارد روده می شود، مدت بیشتری در معده می ماند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. به خصوص زمانی که آن را به یک سبک زندگی مبدل می سازید. حتی اگر از رژیم غذایی خیلی سخت پیروی نکنید، متوجه لاغری و چربی سوزی در ناحیه شکم خود خواهید شد. بنابراین حتما وعده غذایی روزانه شما شامل سبزیجات یا سالاد و حبوبات باشد.

۵.در طول روز ۱ لیتر آب دارچین بنوشید

۱ لیتر از مصرف روزانه ۲ لیتر آب را آب دارچین مصرف کنید. در این صورت، نیاز روزانه شما برای هیدراته ماندن نیز برآورده خواهد شد. مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که آب می نوشند ۵ درصد متابولیسم سریع تری دارند. بنابراین هم سوخت و ساز بدن شما بیشتر کار می کند و هم قند خون تان متعادل می شود. زیرا با نوشیدن آب دارچین در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کنید. این به شما امکان می دهد غذای کمتری مصرف کنید.بنابراین در صورتی که غذای زیادی نمی خورید و سالم غذا می خورید، چربی های شکم را راحت تر آب می کنید. به خصوص اگر شکایات شکمی داشته باشید، بلافاصله متوجه تغییر شکم خواهید شد.

۶.از رژیم غذایی خود با ورزش منظم حمایت کنید

با ورزش از رژیم غذایی خود حمایت کنید. “بسیاری ها شکوه دارند که ما زمان رفتن در سالن های ورزشی را نداریم پس چه راه حل دارد؟” پیاده روی یک ساعت در هوای آزاد بهترین طرح محسوب می شود. چنانچه راه رفتن برای داشتن روان سالم نیز مفید خواهد بود، افزون براین که متابولیسم شما را تسریع می کند و باعث چربی سوزی می شود. بنابراین، چرا انجام ورزش در حین کاهش وزن برای افزایش چربی سوزی مهم است؟ وقتی ورزش می کنید، سطح قند خون در بدن متعادل می شود. با تثبیت قند خون، سطح انسولین در بدن کاهش می یابد. انسولین یکی از هورمون های ذخیره کننده چربی در بدن است. هر چه انسولین بیشتر باشد، بیشتر تلاش می کند تا همه چیز در بدن را به عنوان چربی ذخیره کند. بنابراین انجام ورزش برای حمایت از چربی سوزی در بدن بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با خوردن سبزیجات:با این ۱۷ روش برای همیشه لاغر می شوید

روشهای خانگی برای نابودی چربی شکم و پهلو

۷.روشهای خانگی برای نابودی چربی شکم و پهلو، نوشیدن چای سبز، رازیانه یا چای لیندن

توصیه می شود بیشترین دمنوش های گیاهی را مصرف کنید. چای سبز، رازیانه و چای لیندن، همه اینها اثر تسریع کننده متابولیسم را دارند. وقتی متابولیسم سرعت می گیرد، چربی سوزی نیز تسریع می گردد. از آنجایی که این دمنوش های گیاهی خاصیت سیر نگه داشتن شما را دارند، از شما در برابر دریافت کالری غیر ضروری نیز محافظت می کنند. بنابراین باز هم برای چربی های ناحیه شکم مفید خواهد بود. می توانید ۲ تا ۳ فنجان چای گیاهی شیرین نشده را در طول روز بنوشید.

۸.از غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده دوری کنید

این توصیه ها را در سبک زندگی خود بگنجانید. به طور کلی  وقتی گفته می شود  که این غذاها مضر است، این غذا قند خون را مختل می کند. مردم در مورد آن می شنوند اما آن را زیاد در زندگی خود به کار نمی برند و نادیده می گیرند. با این حال، غذاهای بسته بندی شده با افزودنی هایی که دارند می توانند برای مدت طولانی در قفسه ها باقی بمانند. این ها خیلی مضر اند و می توانند عامل خیلی از بیماری ها شوند.میوه می خرید، می خورید، سبزی می خرید و آشپزی می کنید. این ها تا حد امکان غذاهای طبیعی هستند و به بدن شما آسیب نمی رسانند. همچنین، از آن جایی که آنها طبیعی هستند، بدن شما می تواند به راحتی از آنها استفاده کرده و به سرعت هضم نمایند. البته اگر خیلی به غذاهای بیرونی علاقه دارید، در صورتی که زیاد مصرف نکنید منجر به تجمع چربی در ناحیه های حساس نمی شوند. برای همین از غذا های که در بازار هستند در حد معمول آن استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: علم تایید می کند، ۱۹ موثرترین روش برای از بین بردن چربی شکم

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 2 =

دکمه بازگشت به بالا