;
زندگیخانواده و زناشویی

قاتل میل جنسی: با این ۱۴ مواد خوراکی میل جنسی تان را نابود می کنید!

ممکن است بسیاری از شب ها حوصله رابطه جنسی را نداشته باشید. شاید استرس، خستگی، کمبود خواب و مشکلات مختلف را مقصر می دانید. اما راز از دست دادن میل جنسی شما شاید در بشقاب غذای شما پنهان باشد. از آنجایی که هم تستوسترون و هم استروژن نقش مهمی در بدن مردان و زنان دارند. عدم تعادل میان این دو، می تواند میل جنسی شما را تقویت کند یا کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد که برخی غذاها می توانند به طور قابل توجهی بر سطح هورمونی شما تأثیر بگذارند. همه ما در مورد داروهای تقویت کننده جنسی شنیده ایم، اما لیستی از خوراکی هایی که در زیر آورده شده است واکنش هایی کاملاً برعکس دارد. بنابراین در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به دلایل کاهش میل جنسی با مواد خوراکی می پردازیم. اگر این مواد غذایی را مصرف کنید، میل جنسی شما نابود می شود.

بیشتر بخوانید: کشش مرد به زن: مردان جذب این ۶ ویژگی فیزیکی زنان می شوند!   

۱. دلایل کاهش میل جنسی با مواد خوراکی، نوشابه ها

نمی‌توانید بدون نوشابه و کولا وعده های غذایی تان را بخورید؟  خوب، بهتر است در مورد این اعتیاد تجدید نظر جدی کنید. زیرا نوشیدن نوشابه به طور منظم می تواند به معنای خداحافظی از زندگی جنسی شما باشد. شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام به طور مستقیم بر سطح سروتونین شما تأثیر می گذارد. سروتونین (یا هورمون شادی) در تشویق احساس سلامتی و تندرستی حیاتی است. مطالعات نشان می دهد که سروتونین پایین با کاهش میل جنسی در مردان و زنان مرتبط است.

۲.الکل

نوشیدن الکل در مرور زمان باعث آسیب کبدی می شود. همه ما این را می دانیم، اما از آنجایی که کبد تا حد زیادی مسئول متابولیسم هورمون ها است، این اندام با کارایی کمتر می تواند آندروژن ها را به استروژن تبدیل کند. این منجر به میل جنسی ضعیف می شود. به گفته محققان، الکل کاهش دهنده میل جنسی است و می تواند بر توانایی مرد برای حفظ نعوظ تأثیر بگذارد. به علاوه الکل بر توانایی کبد برای خلاص شدن از شر استروژن اضافی تأثیر می گذارد، آبجو سرشار از فیتواستروژن است. استروژن گیاهی آن به طور مستقیم بر باروری تأثیر می گذارد. می گویند، مشروب نخورید و رانندگی کنید. مهم تر این که مشروب نخورید و با میل جنسی زیاد به زندگی جنسی شاد ادامه دهید.

دلایل کاهش میل جنسی با مواد خوراکی

۳.غذاهای فراوری شده

کوکی ها و بیسکویت ها هرچند خوشمزه هستند و همه با ولع می خورند اما به یاد داشته باشید که به میل جنسی تان کمکی نمی کند. در واقع، این در مورد هر غذای فرآوری شده صادق است. مشاهده شده است که فرآوری کل غذا را از تمام مواد مغذی آن، از جمله موادی که میل به رابطه جنسی را تشویق می کند، از بین می برد. به عنوان مثال، وقتی گندم کامل به آرد سفید تبدیل می شود، سه چهارم روی خود را از دست می دهد. روی یک ماده معدنی مهم برای سلامت جنسی و تولید مثل مردان است. پنیر فرآوری شده به همان اندازه ناتوان کننده است. بیشتر پنیر مصرفی ما از شیر گاو گرفته شده است. اما واقعیت غم انگیز این است که بیشتر آنها مملو از هورمون های مصنوعی هستند که نظم طبیعی بدن شما را مختل می کنند.

۴.دلایل کاهش میل جنسی با مواد خوراکی، چربی های ترانس

جای تعجب نیست که صنعت شیرینی سازی با سر و صدا ادعا می کند که محصولات غذایی آنها فاقد چربی مایدا یا ترانس است. اگر رگ های شما مسدود شده است، اجازه دهید بگوییم که جریان خون به اندام های جنسی شما به طور قابل پیش بینی مختل می شود. غذاهای غنی از چربی ترانس با افزودن هیدروژن به روغن نباتی تهیه می شوند. آنها به راحتی می توانند رگ ها را مسدود کنند. بنابراین با مسدود شدن رگ ها و عدم گردش مناسب خون در اندام تناسی میل جنسی را صفر می کند.

۵.قند

حتی اگر از خوردن یک قاشق شکر در  فنجان چای یا قهوه صبحگاهی خود اجتناب کنید، بیشتر سود کرده اید. زیرا سطوح بالای قند در جریان خون شما می تواند بر ژن کنترل کننده هورمون های جنسی شما تأثیر منفی بگذارد. قندهای ساده مانند گلوکز و فروکتوز در کبد متابولیزه می شوند و چربی اضافی به صورت لیپید ذخیره می شود. سنتز چربی اضافی ژن، گلوبولین اتصال دهنده هورمون جنسی را غیرفعال می کند. باعث می شود سطح پروتئین shbg شما به طور چشمگیری کاهش یابد و این پروتئین shbg است که سطح تستوسترون و استروژن شما را کنترل می کند.

بیشتر بخوانید: راز زوج های شاد: چگونه زندگی زناشویی شاد و پر هیجان داشته باشیم؟

۶.بطری های پلاستیکی

توصیه می کنیم بطری آب اضافی را که در محل کار نگه می دارید دور بیندازید. مشکل آب نیست، بلکه پلاستیک است. اکثر ظروف پلاستیکی غذا و بطری های آب حاوی بیسفنول هستند. یک جزء شیمیایی که گزارش شده است که تأثیر منفی بر باروری در مردان و زنان دارد. مطالعات همچنین ارتباط بین غلظت ادرار در مردان و تعداد اسپرم، غلظت و سرزندگی کمتر آنها را نشان داده است. زنانی که سطح بیسفنول بالایی در بدن دارند تخمک های کمتری تولید می کنند.

دلایل کاهش میل جنسی با مواد خوراکی

۷.دلایل کاهش میل جنسی با مواد خوراکی، چغندر

چغندر لذیذ و شیرین و بدون شک مغذی است. اما مانند بسیاری از سبزیجات ریشه دار دیگر، حاوی ترکیباتی است که از سطوح سالم استروژن در بدن شما پشتیبانی می کند. وقتی سطح تستوسترون شما کاهش نیافته است خوب است. با این حال، اگر شما یک عدم تعادل هورمونی دارید، ممکن است با خوردن بیش از حد شرایط را تشدید کنید.

۸.غذای کنسرو شده

تهیه غذاهای کنسرو شده همیشه آسان است. اما سوپ ها و غذاهای کنسرو شده دارای سطوح خطرناکی سدیم رژیمی هستند. سدیم رژیمی چه کاری انجام می دهد؟ این منجر به افزایش فشار خون و کاهش جریان خون به قسمت های خاصی از بدن می شود. از جمله اندام تناسلی بنابراین دفعه بعد که هوس یک سوپ گوجه فرنگی داغ کردید، بهتر است خودتان آن را تهیه کنید.

۹.دلایل کاهش میل جنسی با مواد خوراکی، قهوه

بله، ما می دانیم که این نوشیدنی شما را به جریان می اندازد و به شما احساس هوشیاری می دهد. اما اگر شما فردی هستید که بعد از نوشیدن قهوه احساس عصبانیت یا ترس می کنید. کافئین می تواند تأثیر مستقیمی بر زمان خواب با همسرتان داشته باشد. افزایش اضطراب اغلب می تواند میل جنسی شما را کاهش دهد.

۱۰.غذاهای ادویه دار

از کاری و ترشی تند لذت ببرید، خانم ها؟ ما به شما پیشنهاد می کنیم سعی کنید و این مواد غذایی را از خود دور کنید. غذاهای بسیار معطر یا ادویه دار این پتانسیل را دارند که نحوه بو و مزه واژن شما را تغییر دهند. در این لیست از غذاها و نوشیدنی ها، قهوه، پیاز، سیر و ادویه های قوی نیز وجود دارد. سعی کنید غلات کامل، میوه های تازه و سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

دلایل کاهش میل جنسی با مواد خوراکی

بیشتر بخوانید: زبان بدن: ۹ نشانه مهم که فردی شما را دوست دارد، حتی اگر به زبان نیاورد!

۱۱.سبزیجات چلیپایی

هنوز کلم بروکلی، کلم و گل کلم را از لیست مواد غذایی خود حذف نکنید. آنها تأثیر خاصی بر میل جنسی شما ندارند. اما خانواده چلیپایی بر ترشحات تأثیر می گذارد و این شامل منی، عرق، ادرار و نفس می شود. سبزیجات چلیپایی به دلیل وجود رافینوز (قندی که در سبزیجات چلیپایی یافت می شود و تا زمانی که به روده بزرگ می رسد و سپس توسط باکتری های تولید کننده گاز تخمیر می شود، هضم نمی شود) و سولفات، تندی نفخ را افزایش می دهند.

۱۲.دلایل کاهش میل جنسی با مواد خوراکی، داروها

داروهای ضد افسردگی، قرص های عدم تعادل هورمونی و پیشگیری از بارداری زندگی جنسی شما را به آشوب می کشند. این داروها بر تولید سروتونین و دوپامین در بدن تأثیر می گذارند. اگر احساس می‌کنید میل جنسی شما در هفته‌ها یا ماه‌های اخیر بسیار کم بوده است، با پزشک خود مشورت کنید.

۱۳.مارچوبه

آن چوب های نازک سبز رنگ ممکن است بسیار سالم باشند. اما ادرار شما را بوی عجیبی می دهند، مانند سایر سبزیجات چلیپای مانند بروکلی و کلم. بهتر است از مارچوبه استفاده نکنید یا استفاده آن را محدود کنید.

۱۴.دلایل کاهش میل جنسی با مواد خوراکی، شکلات

این یکی پیچیده است شکلات تلخ اغلب به عنوان یک محرک تلقی می شود و گفته می شود که باعث ایجاد احساس عشق و محبت می شود. اما انواعی از شکلات‌ها وجود دارند که بر سطح تستوسترون تأثیر منفی می‌گذارند و آن ها را کاهش می‌دهند. مراقب آنچه برای خوردن انتخاب می کنید باشید. سعی کنید همیشه شکلات های تیره تر را انتخاب کنید. کاکائو غیر قلیایی غنی از فلاوانول است. ترکیباتی که باعث تولید اکسید نیتریک در بدن می شود و باعث باز شدن رگ های خونی می شود.

بیشتر بخوانید: ۲۰مواد خوراکی که میل جنسی زنان را افزایش می هد + سایر روش ها

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا