;
زندگیخانواده و زناشویی

انزال زودرس: بهبود و درمان انزال زودرس با این ۱۰ مواد غذایی سالم و مقوی

انزال زودرس نوعی اختلال عملکرد جنسی است که در آن انزال حتی قبل از دخول یا چند ثانیه بعد از آن رخ می دهد. این مشکل بر لذت جنسی تأثیر می گذارد و می تواند باعث ناراحتی عاطفی برای مرد و همسر او شود. در واقع اختلالات جنسی از این نوع می تواند به شدت به عزت نفس فرد آسیب دیده، آسیب برساند. اگر برای درمان اقدام نشود، ادامه این مشکل گاهی منجر به نارضایتی همسر و در نهایت فروپاشی زندگی مشترک می شود. با این حال، برای درمان و کنترل زودانزالی راه های درمانی زیادی وجود دارد. یکی از بهترین راه های درمان که بی خطر محسوب می شود، ایجاد اصلاحات غذایی یا داشتن یک رژیم غذایی مقوی و مناسب است. البته نتیجه آن به طور طبیعی بسته به علت زمینه ای مشکل زود انزالی متفاوت خواهد بود. در بخش خانواده و زناشویی چشمک به درمان زودانزالی در مردان با تغذیه پرداخته می شود. شما می توانید با گنجاندن این ۱۰ مواد غذایی به طور موثر مشکل زودانزالی را بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: قاتل میل جنسی: با این ۱۴ مواد خوراکی میل جنسی تان را نابود می کنید!

۱.شکلات های تیره

درمان زودانزالی در مردان با تغذیه، شکلات ها همواره برای افزایش میل جنسی توصیه می شود. از این رو، جای تعجب نیست که هر سال فروش شکلات در روز ولنتاین به اوج می رسد. در حالی که شکلات طعم لذت بخشی دارد اما دلایل متعددی وجود دارد که چرا می تواند هدیه مناسبی برای دیگران  به خصوص در مناسب های مختلف باشد.

شکلات یک ماده تقویت کننده جنسی طبیعی است و احتمالاً مؤثرترین (و خوشمزه ترین) در بین تمام تقویت کننده های جنسی است. شکلات تلخ حاوی ترکیبی به نام “آناندامید” است که به عنوان یک ماده شیمیایی “احساس خوب” عمل می کند و به بهبود خلق و خوی کلی کمک می کند.

همچنین حاوی آرژنین است که برانگیختگی را افزایش می دهد. شکلات تلخ تاثیر مثبتی بر سطح سروتونین و دوپامین در بدن دارد و باعث کاهش اضطراب، استرس و ناامیدی جنسی می شود.

۲.مارچوبه

بسیاری از داروهای تقویت کننده آیورودا برای اختلالات جنسی در مردان و زنان حاوی مارچوبه هستند. فیتوکمیکال ها و گلیکوزیدهای موجود در مارچوبه سلامت باروری را تقویت می کنند زیرا مشکلات مربوط به احتباس ادرار و التهاب را تسکین می دهند. آزمایش‌ها روی موش‌ها نشان داد که عصاره مارچوبه خاصیت تقویت‌کننده جنسی دارد.

۴ قاشق چایخوری پودر ریشه مارچوبه را در یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید و این مقوی را روزانه مصرف کنید تا از انزال زودرس جلوگیری کنید. برای تقویت میل جنسی و بهبود عشق ورزی، مارچوبه را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

درمان زودانزالی در مردان با تغذیه

۳.موز

در حالی که توت فرنگی آغشته به شکلات ممکن است دسر مورد علاقه برای یک شب عاشقانه باشد، بهتر است یک کاسه برش های موز سرد شده با عسل و گردوی خرد شده را با آن مصرف کنید.

موز حاوی بروملین است، آنزیمی که سطح میل جنسی مردان را افزایش می دهد و از انزال زودرس جلوگیری می کند. موز همچنین سرشار از ویتامین B6 است. این ویتامین نقش مهمی در عملکرد مناسب هورمون مردانه تستوسترون دارد. برای افزایش سطح تستوسترون و کاهش خطر انزال زودرس موز را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

بیشتر بخوانید: ۲۰مواد خوراکی که میل جنسی زنان را افزایش می هد + سایر روش ها

۴.عدس

درمان زودانزالی در مردان با تغذیه، دانش عمومی این است که فولات و اسید فولیک نقش مهمی در سلامت باروری زنان دارند اما این مواد مغذی برای سلامت مردان نیز مهم هستند. چندین مطالعه نشان داده اند که یک رابطه قوی بین اسید فولیک و اختلال عملکرد جنسی مردان به ویژه انزال زودرس وجود دارد. عدس یا لوبیا منبع عالی فولات هستند زیرا تنها یک فنجان عدس ۹۰ درصد نیاز روزانه شما را تامین می کند. عدس همچنین منبع خوبی از پروتئین هستند که برای تعداد اسپرم سالم ضروری است. اگر سطح سرمی اسید فولیک شما پایین است، می توانید از عدس کاری، سالاد و خورش استفاده کنید، زیرا به حل دائمی مشکلات انزال زودرس کمک می کند.

۵.تخم مرغ

تخم‌مرغ‌ها اغلب به‌عنوان «ابر غذا» شناخته می‌شوند، زیرا حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی هستند. تخم مرغ منبع بسیار خوبی از پروتئین است. به علاوه تخم مرغ یک غذای ایده آل برای سلامت باروری مردان است.

دلیل دیگری که چرا تخم مرغ باید در رژیم غذایی برای انزال زودرس گنجانده شود این است که حاوی ویتامین B1 یا تیامین است. چندین مطالعه نشان داده اند که کمبود تیامین باعث خستگی و کاهش اعتماد به نفس می شود که هر دوی این موارد با انزال زودرس مرتبط هستند.

می توانید غذاهای غنی از تیامین را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا به تقویت خلق و خوی شما و جلوگیری از انزال زودرس در حین مقاربت کمک می کند. پرتقال، جو و غلات منابع خوبی از تیامین هستند، بنابراین می توانید آنها را در صبحانه روزانه خود بگنجانید.

۶.هویج

هویج حاوی چندین ویتامین از جمله ویتامین A، ویتامین E، ویتامین K، بیوتین، ویتامین B7 و نیاسین ویتامین B3 است. تعدادی از این ویتامین ها از سلامت باروری در مردان و زنان حمایت می کنند. هویج گردش خون را بهبود می بخشد و جریان خون را افزایش می دهد و بنابراین مصرف هویج می تواند به جلوگیری از زودانزالی کمک کند.

۷.کرفس

بیشتر موارد انزال زودرس ناشی از مسائل روانی است. استرس و اضطراب اعصاب خاصی را که مسئول انزال هستند تحریک می کند. از آنجایی که اعصاب بیش از حد کار می کنند، احتمال این که مرد خیلی سریع به ارگاسم برسد بیشتر است.

تحقیقات در مورد تأثیر ویتامین ها بر خلق و خوی نشان داد که افزایش مصرف ویتامین B2 ریبوفلاوین و ویتامین B6 پیریدوکسین با کاهش سطح استرس مرتبط است. کرفس منبع خوبی از هر دوی این ویتامین ها است و بنابراین باید در رژیم غذایی منظم شما گنجانده شود. کرفس ترد و سبز روشن را انتخاب کنید زیرا ارزش غذایی بالاتری دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۶ بهترین و موثرین غذاهای افزایش دهنده میل جنسی

درمان زودانزالی در مردان با تغذیه

۸.ماهی

درمان زودانزالی در مردان با تغذیه، ماهی هایی مانند سالمون، تن، ساردین و ماهی خال مخالی از جمله بهترین منابع ویتامین D هستند. نقش ویتامین D در سلامت باروری مردان ناشناخته است. اما، چندین آزمایش نشان می دهد که کمبود ویتامین D تأثیر زیادی بر کیفیت و کمیت اسپرم دارد. ماهی سالمون تفت داده شده با املت پنیر یک راه ساده اما خوشمزه برای اطمینان از برآورده شدن نیاز خود به ویتامین D است. زیرا هر سه غذا منابع خوبی از این ویتامین هستند.

۹.قارچ

قارچ ها، به ویژه قارچ شیتاکه، سرشار از چندین ماده مغذی هستند که به سلامت باروری مردان کمک می کنند. آنها منبع خوبی از کولین هستند که تأثیر مثبتی بر سطح باروری دارد.  همچنین سرشار از ویتامین D و روی هستند.

آزمایشات حیوانی نشان داد که مصرف کافی روی با سطوح بهتر تستوسترون و پرولاکتین و همچنین قدرت و هماهنگی عضلات بهتر مرتبط است. خورش گوشت گاو یا بره با قارچ، پیاز و سیر یک وعده غذایی ایده آل برای مردان است.  زیرا همه این غذاها غنی از روی هستند.

۱۰.آووکادوها

انزال زودرس با بیماری قلبی و سلامت قلب مرتبط است زیرا منشاء پاتوفیزیولوژیک مشترکی دارند. یک بررسی سیستمیک نشان داد که مردان با سطوح پایین منیزیم بیشتر از انزال زودرس رنج می برند، اگرچه ارتباط بین این دو هنوز مشخص نیست.

آووکادو منبع بسیار خوبی از منیزیم است و بنابراین برای جلوگیری از انزال زودرس باید در رژیم غذایی گنجانده شود. می توانید یک کاسه آووکادو خرد شده با زغال اخته و هندوانه را با خلال بادام تزیین کنید زیرا همه این غذاها منابع خوبی از منیزیم هستند.

بیشتر بخوانید: ۱۵ فواید شگفت انگیز انبه: از تقویت میل جنسی تا کاهش وزن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا