;
خانواده و زناشوییزندگی

خواسته های زنان از مردان: ۸ خواسته زنان قبل از ازدواج از مردان

خواسته های زنان از مردان: حتی امروزه، در بسیاری از خانواده‌ها، از زنان انتظار می‌رود که با ملایمت تسلیم خواسته‌های داماد و خانواده‌اش شوند. در برخی جوامع عقب مانده تا هنوز زنان برای چیزهای مادی کوچک مانند داشتن تلویزیون، اتومبیل یا خرج و مخارج خانه مورد ضرب و شتم، شکنجه و کشته شدن قرار می گیرند. به علاوه پس از ازدواج مرد و خانواده اش به راحتی برخی حقوق و آزادی های زن مانند ادامه تحصیل یا کار در بیرون را محدود می کند.

اما اکنون بالاخره زمان آن فرا رسیده است که زنان شروع به طرح مطالبات خود کنند. اگر به زودی ازدواج می کنید، خواسته های خود را قبل از ازدواج مطرح کنید و حتما برای خواسته های تان موافقت همسر آینده را به دست آوردید.

البته باید خواسته هایی داشته باشید که منطقی باشند. خواسته هایی داشته باشید که به شما زندگی بهتر و شایسته ای بدهد. در بخش خانواده و زناشویی چشمک، ۸ خواسته مهم زنان از شوهران آینده، قبل از ازدواج مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: ۸ کلید طلایی برای یک ازدواج موفق و سالم

۸ خواسته زنان قبل از ازدواج از مردان

۱.حفظ ارتباط با خانواده زن

خواسته های زنان از مردان، ازدواج چیزی را با خانواده عوض نمی کند، جز این که ممکن است دیگر با آنها زندگی نکنید. زن وقتی ازدواج می کند پدر و مادر و خواهر و برادرش را رها نمی کند، آنها هم او را فراموش نمی کنند.

در هر صورت، زمانی که با فاصله از هم زندگی کنید بیشتر دلتنگ خانواده تان می شوید. خیلی طبیعی است یک زن پس از ازدواج هم مانند گذشته زمان زیادی را با خانواده خود می گذراند. جملاتی مانند “اما شما باید با خانواده من هم ارتباط برقرار کنید” به این وضعیت کمک نمی کند.

۲.برابری و احترام

خواسته های زنان از مردان، یک زن هرگز نباید صرفا به خاطر زن بودنش تسلیم کارهای خانه شود. اگر همسرش این کار را انجام نمی دهد، چرا او باید این کار را انجام دهد؟ چرا باید آشپزی کند در صورتی که همسرش حتی نزدیک آشپزخانه هم نمی شود؟ چرا او باید آشفتگی همسر و بچه ها را تمیز کند؟ او باید به همه خدمت کند و همسرش جلوی تلویزیون لم داده و فیلم ببیند.

به خصوص برای زنان امروزی که مانند همسرش شاغل است. بنابراین باید در کارهای خانه و مدیریت امور زندگی زن و شوهر به صورت مساوی با هم مشارکت کنند. تنها وظیفه زن نیست که به علاوه کار در بیرون، مسئول رسیدگی به امور خانه هم باشد.

بیشتر بخوانید: ازدواج پایدار: ۹ نکته مهم که هر کسی باید قبل از ازدواج بداند!

خواسته های زنان از مردان

۳.ازدواج کاملا رفتار افراد را تغییر نمی دهد

خواسته های زنان از مردان، ازدواج نباید رفتار افراد را تغییر دهد. از داماد انتظاری نیست پس چرا به عروس فشار بیاورید؟ او هنوز همان فرد است، ازدواج هیچ جادوی تغییر شخصیتی روی او انجام نداده.

در واقع، بیش از هر زمان دیگری، او باید در این زمان حساس که از کل خانواده اش دور شده بیشتر درک شود. برای حفظ سلامت روحی و جسمی او باید تحت فشار قرار نگیرد و همچنان خود واقعی اش باشد نه کس دیگری.

۴.عدم تغییر طرز لباس پوشیدن او

خواسته های زنان از مردان، چرا ازدواج باید طرز لباس پوشیدن زن را تغییر دهد؟ بله، او ممکن است برخی لباس هایی که خانواده و دوستانش به او داده داشته باشد اما این لباس ها برای سایر مراسم های عروسی مناسب است.

نه برای استراحت در خانه یا خوش آمدگویی به مهمانان با چای یا استفاده روزمره در بیرون از خانه. اجازه دهید او همانند گذشته در خانه و بیرون لباس بپوشد و به خود برسد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته طلایی در مورد لباس زیر که همسرتان را دیوانه می کند!

۵.استقلال مالی

خواسته های زنان از مردان، متاسفانه هنوز به بسیاری از زنان گفته می شود که باید مطابق میل شوهر خود زندگی کنند و در صورت تمایل او پس از ازدواج شغل خود را رها کنند. چرا، ما نمی فهمیم اگر از او خواسته شود که کارش را رها کند، چه احساسی خواهد داشت؟

فردی که عادت دارد تمام روز را در محل کار بگذراند چگونه با خانه نشینی بی اختیار و کنار گذاشتن شغل و درآمد ماهانه کنار می آید؟ آیا شغل یک زن مهم نیست؟ آیا برای او مهم نیست که مخارج و پس انداز خود را تامین کند؟

خواسته های زنان از مردان

۶.آزادی حفظ یا تغییر نام خانوادگی

خواسته های زنان از مردان، مانند هر بزرگسال دیگری در جهان، یک زن متاهل نیز حق دارد تصمیم بگیرد که آیا می خواهد نام خانوادگی خود را تغییر دهد یا نه. و اگر تصمیم گرفت نام خود را حفظ کند، نباید به خاطر آن شرمنده شود. قانون ملزم به داشتن نام خانوادگی زن و شوهر نیست، پس چرا جامعه باید به آن نیاز داشته باشد؟

بیشتر بخوانید: ترس مردان از ازدواج: به این ۱۰ دلیل مردان از ازدواج فراری اند!

۷.حق برابر در همه مسائل خانوادگی

خواسته های زنان از مردان، اگر قرار است او عضوی از خانواده باشد، پس باید بداند که در تمام مسائل خانواده نقشی برابر خواهد داشت. چه کسب و کار خانوادگی باشد و چه تصمیم گیری در مورد خریدهای بزرگ، نظرات او باید به اندازه نظرات دیگران جدی گرفته شود.

۸.آزادی برای تصمیم گیری در مورد بدن خود

خواسته های زنان از مردان، یک زن باید تصمیمات خود را در مورد بدن خود بگیرد، خواه در مورد خالکوبی، داشتن رابطه جنسی یا  فرزند آوری باشد. به هیچ وجه نباید زن را تحت فشار قرار داد تا بچه دار شود در حالی که واقعا نمی خواهد.

اگر شریک مرد بخواهد فرزندی داشته باشد اما زن نخواهد، تصمیم زن بر همه چیز برتری دارد زیرا بدن او تنها بدنی است که بیش از یک سال تغییرات بیولوژیکی عظیمی را تجربه می کند. بنابراین باید زن و مرد با هم به توافق برسند و نباید زن تحت فشار قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: مردی که این ۱۰ ویژگی را دارد مناسب برای ازدواج است

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا