;
خواص گیاهان داروییسلامت

خواب بهتر و احساس آرامش با ۷ روغن ضروری

خواب بهتر: اغلب، عطرها به عنوان وسیله ای برای  کمک به خواب بهتر و إحساس آرامش نادیده گرفته می شوند. در حالی که مجموعه ای از روغن های ضروری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از نظر ذهنی و جسمی آرام شوید و راحت تر به خواب بروید و راحت بخوابید.

اگر تا به حال مجموعه اسانس‌های موجود در بازار کشاورزان یا فروشگاه غذاهای طبیعی را مرور کرده باشید، ممکن است کمی غافلگیر شده باشید. با این همه گزینه، بهترین رایحه برای آرامش و خواب کدام است. در واقع روغن‌های ضروری وجود دارد که برای کمک به بهبود خواب، تسکین استرس، بهبود خلق و خو و افزایش عملکرد مغز بسیار موثر است. در بخش سلامت ۷ روغن ضروری برای آرامش و خواب بهتر معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: مقابله با افسردگی: ۸ نکته آسان و موثر برای درمان سریع افسردگی

۱.اسطوخودوس

این محبوب ترین اسانس برای خواب و آرامش در بین بیماران من است و اولین توصیه عمومی من برای افرادی است که به دنبال استفاده از آروماتراپی برای خواب هستند. اسطوخودوس رایحه ای آرام بخش است که مدت هاست با آرامش و خواب بهتر همراه بوده و به عنوان یک درمان طبیعی برای اضطراب استفاده می شود.

خواب بهتر, اسطوخودوس احتمالاً دقیق ترین اسانس مورد مطالعه است. مجموعه‌ای از تحقیقات قوی نشان می‌دهد که اسطوخودوس دارای اثرات کاهش‌دهنده اضطراب یا ضداضطراب است و همچنین اثرات مفیدی بر افسردگی دارد. چندین مطالعه نشان می دهد که اسطوخودوس همچنین می تواند به تسکین درد کمک کند.

خواب بهتر,  اسطوخودوس همچنین دارای اثرات آرام بخش است، به این معنی که می تواند به طور مستقیم به شما کمک کند سریع تر به خواب بروید. تعدادی از مطالعات به اثربخشی اسطوخودوس برای خواب اشاره می کنند. بهبود کیفیت خواب، افزایش میزان خواب، و افزایش هوشیاری در طول روز، از جمله در افراد مبتلا به بی خوابی مشاهد شده است.

خواب بهتر

۲.وانیل

خواب بهتر، رایحه شیرین وانیل برای بسیاری از افراد جذاب است و سابقه طولانی در استفاده برای آرامش و کاهش استرس دارد. وانیل می تواند اثرات آرام بخشی بر بدن داشته باشد. می تواند بیش فعالی و بی قراری را کاهش دهد، سیستم عصبی را آرام کند و فشار خون را کاهش دهد.

همچنین به نظر می رسد که با ترکیبی از آرامش و بهبود خلق و خوی، به تسکین اضطراب و افسردگی کمک می کند. اگر بوی پخت شیرینی‌ها شما را آرام می‌کند، وانیل ممکن است عطری برای خوابیدن بهتر باشد.

بیشتر بخوانید: مخلوط آب لیمو و روغن زیتون + ۹ معجزه این مخلوط که باور نمی کنید!

۳.رز و شمعدانی

خواب بهتر، این دو اسانس رایحه های گلی مشابهی دارند و هر دو به تنهایی و در ترکیب با سایر اسانس ها استرس و اضطراب را کاهش می دهند. برخی از متخصصان خواب، سنبل الطیب را به عنوان یک روغن ضروری برای رایحه درمانی خواب توصیه می کنند. سنبل الطیب که به عنوان مکمل مصرف می شود می تواند برای خواب بسیار مفید باشد.

یاس که رایحه ای شیرین و گلی دارد، به نظر می رسد که قابلیت های خواب را افزایش دهد. تحقیقات نشان می دهد که یاس کیفیت خواب را بهبود می بخشد و ناآرامی در خواب را کاهش می دهد و همچنین هوشیاری روزانه را افزایش می دهد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۲ نشان داد که یاس می‌تواند تمام این فواید خواب را به همراه داشته باشد، حتی به طور موثرتری از اسطوخودوس، اضطراب را کاهش می‌دهد.

۴.چوب صندل

خواب بهتر، چوب صندل با رایحه ای غنی، چوبی و خاکی، سابقه ای باستانی برای آرامش و تسکین اضطراب دارد. تحقیقات علمی نشان می دهد که چوب صندل می تواند در کاهش علائم اضطراب موثر باشد. تحقیقات همچنین نشان داده است که چوب صندل می تواند اثرات آرام بخش، کاهش بیداری و افزایش میزان خواب داشته باشد.

البته چوب صندل همچنین نشان داده است که بیداری و هوشیاری را افزایش می دهد، حتی زمانی که باعث آرامش جسمی نیز می شود. واکنش همه افراد به بوها متفاوت است. چوب صندل ممکن است فواید خواب را برای برخی افراد به ارمغان بیاورد، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است باعث آرامش بیدار و با دقت شود. اگر این مورد برای شما صادق است، چوب صندل برای شب مناسب نیست، اما می توانید از آن در طول روز برای احساس آرامش و هوشیاری استفاده کنید.

خواب بهتر

۵.مرکبات

این عطر مانند چوب صندل، گروهی از رایحه‌ها است که بسته به واکنش فردی شما و نوع روغن مرکبات مورد استفاده، می‌توانند محرک یا خواب‌آور باشند. نشان داده شده است که ترنج، نوعی پرتقال، اضطراب را از بین می برد و کیفیت خواب را بهبود می بخشد. روغن لیمو اثرات تسکین دهنده اضطراب و افسردگی را در تحقیقات نشان داده است.

خواب بهتر،  مرکبات ممکن است به برخی از افراد کمک کند راحت تر به خواب بروند، در حالی که برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که این عطرهای شاداب و روشن آرامش بخش هستند، اما خواب آور نیستند. اگر رایحه‌های مرکبات برای شما محرک هستند، قبل از خواب از آنها استفاده نکنید، بلکه در طول روز از آنها استفاده کنید تا به شما کمک کند هم سرحال و هم آرامش داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کاربرد پوست مرکبات: ۱۰  کاربرد شگفت انگیز پوست پرتقال و لیمو که نمی دانستید!

نحوه استفاده از اسانس ها برای خواب خوب و احساس آرامش

۱.روغن را به آب حمام خود اضافه کنیداین یک راه عالی برای به دست آوردن آرامش و مزایای خواب رایحه درمانی است. چند قطره از روغن مورد علاقه خود را در آب حمام بریزید و زمان خیساندن خود را ۹۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب برنامه ریزی کنید.

۲.خواب بهتر، خودت مه درست کن. می توانید اسانس و آب را در یک بطری اسپری یا اتومایزر ترکیب کنید و در اطراف اتاق خود اسپری کنید، یا مه ملایمی به ملحفه های تخت خود بدهید. توصیه می شود، برای جلوگیری از هرگونه تحریک پوستی، سطح زیر بالش خود را اسپری کنید. به ازای هر ½ فنجان آب، از ۴ تا ۵ قطره اسانس استفاده کنید، یا اگر عطر بیش از حد قوی است، کمتر از آن استفاده کنید.

۳.به طور مستقیم به بدن خود بمالید. برخی از افراد استفاده از روغن‌های ضروری را آرام‌بخش می‌دانند. نقاطی مانند مچ دست یا پشت گوش، یا از روغن ها برای ماساژ دادن خود استفاده کنید.

خواب بهتر، روغن‌های ضروری به شکل رقیق‌نشده بسیار غلیظ و شدید هستند و می‌توانند پوست شما را تحریک کنند. اسانس رقیق نشده را روی پوست خود نمالید. اگر قصد دارید از روغن‌های ضروری به صورت موضعی برای بدن خود استفاده کنید، مطمئن شوید که یک روغن از قبل رقیق شده خریداری می‌کنید.

همانطور که از روغن های ضروری استفاده می کنید، به احساس خود توجه کنید. رایحه یک تجربه کاملا فردی است. واکنش هر یک از ما به بوها متفاوت است. رایحه های مناسب برای آرامش و خواب شما رایحه هایی هستند که به شما احساس آرامش و خواب آلودگی می دهند! ممکن است لازم باشد قبل از پیدا کردن روغن مناسب برای روتین شبانه خود، روغن های مختلفی را آزمایش کنید. اگر عطری به شما احساس هوشیاری و بیداری می دهد، برای خواب مناسب نیست. اما می‌توانید از آن در صبح استفاده کنید تا به شما کمک کند تا در طول روز سرحال باشید.

بیشتر بخوانید: اختلال اضطراب: ۵ علامت فیزیکی کمتر شناخته شده اضطراب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا