;
تازه ها

کاربرد پوست مرکبات: ۱۰  کاربرد شگفت انگیز پوست پرتقال و لیمو که نمی دانستید!

کاربرد پوست مرکبات: وقتی صحبت از مرکبات به میان می‌آید، همه ما، این میوه های خوشرنگ و پرخاصیت را دوست داریم. در قالب میوه و آب میوه آن ها را مصرف می کنیم. همیشه پس از خوردن مرکبات مقدار زیادی پوست این میوه ها باقی می ماند که بسیاری از ما آن را دور می ریزیم. اما این أصلا کار درستی نیست. شما می توانید از پوست این مرکبات به خوبی برای کارهای مختلف در خانه استفاده کنید.

شما می توانید با پوست لیمو و پرتقال و سایر مرکبات خانه را به یک محیط شاداب، تمیز و پر از آرامش تبدیل کنید. در بخش تازه ها ما ۱۰ مهم ترین کاربرد جالب پوست مرکبات را برای شما آورده ایم. با این ایده ها دیگر هرگز پوست این میوه های خوشرنگ و عطر را دور نمی ریزید. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خواص پوست انار: پوست انار را دور نریزید + ۹  معجزه آن

۱۰  کاربرد شگفت انگیز پوست پرتقال و لیمو که نمی دانستید

۱.یک پاک کننده همه کاره بسازید

کاربرد پوست مرکبات، همراه با مرکبات، یک محلول تمیز کننده خوب و عالی برای استفاده روزانه بسازید. برای درست کردن آن، پوست لیمو را در یک ظرف شیشه ای بریزید و با سرکه پر کنید. اجازه دهید دو هفته بماند. پس از دو هفته آن را صاف کنید و در یک بطری اسپری بریزید و مانند هر پاک کننده همه منظوره استفاده کنید. این پاک کننده بسیار ارزان و ۱۰۰٪ طبیعی است.

۲.تمیز کردن هوای خانه

چه کسی بوی مرکبات را دوست ندارد؟ لیمو شیرین، پرتقال یا لیموترش، رایحه های دل پذیری دارند. این رایحه ها به شما کمک می کند تا شاداب و سرحال باشید. پوست های باقی مانده مرکبات را در یک قابلمه بریزید و به آن آب اضافه کنید. بگذارید چند دقیقه ای بجوشد. سپس آن را کنار بگذارید تا عطرش به فضای خانه منتشر شود. هوای خانه را معطر و تمیز می سازد.

۳.زباله دانی را تمیز کنید

کاربرد پوست مرکبات، می توانید با پوست مرکبات زباله دانی ها را تمیز کنید. بوی بد آن را از بین می برد. یا سینک ظرف شویی را با پوست لیمو و پرتقال تمیز کنید. هر گونه بوی نامطبوع را از بین می برد و به آشپزخانه بوی تازگی می بخشد.

کاربرد پوست مرکبات

۴.قهوه جوش خود را شبیه نو کنید

این ترفندی است که سال‌ها پیش بسیاری از خانم های خانه دار انجام می دادند. یخ و نمک درشت را با پوست مرکبات به قهوه جوش‌ها اضافه کنید و آن را بچرخانید. این به از بین بردن لکه های آب و لکه های قهوه کمک می کند.

بیشتر بخوانید: پوست تخم مرغ: دیگر پوسته های تخم مرغ را دور نریزید + ۹ کاربرد جالب

۵.گربه ها را از گیاهان باغچه خود دور نگه دارید

کاربرد پوست مرکبات، هیچ گیاهی از دست گربه ها ایمن نیست. با ریختن چند پوست مرکبات در گلدان، گربه ها را از گیاهان آپارتمانی خود دور نگه دارید. مرکبات برای گربه ها خطرناک نیست، اما آنها نمی توانند بو را تحمل کنند.

۶.از پوست پرتقال آب نبات درست کنید

بعد از این که پوست پرتقال را جدا کردید، پوست آن را دور نریزید. در عوض این خوراکی شیرین را درست کنید. پوست پرتقال شیرین شده (و سایر مرکبات شکردار) به خودی خود خوشمزه هستند، اما تزئینات زیبا یا افزودنی عالی برای کیک های میوه ای خانگی را نیز ایجاد می کنند.

۷. به شام ​​یکشنبه بعدی خود طعم بدهید

کاربرد پوست مرکبات، اگر برای شام مرغ یا بوقلمون را کباب می کنید، از باقی مانده پوست لیمو و پرتقال برای پر کردن پرنده استفاده کنید. پوست مرکبات به این پرندگان طعم اضافی و مقداری رطوبت نیز می دهد.

بیشتر بخوانید: رفع آلودگی هوای خانه: پاکسازی و گرد و غبار روبی  با ۱۵ ترفند آسان

کاربرد پوست مرکبات

۸. پوست ها را فریز کنید

بسیاری از دستور العمل های خوب غذا درست کردن نیاز به پوست لیمو یا لیمو دارند. دفعه بعد که یکی از این میوه ها را پوست می گیرید، پوست آن را در یک کیسه زیپ دار بریزید و در فریزر قرار دهید. دفعه بعد که به کمی پوست این میوه ها نیاز داشتید می توانید آنها را استفاده کنید.

۹.یک آتش زا درست کنید

کاربرد پوست مرکبات، پوست مرکبات را در فر خشک کنید تا ترد و طلایی شود. پس از خشک شدن، آن ها برای سفر بعدی کمپینگ یا آتش درست کردن در حیاط خلوت، عالی هستند. بسیار خوب می سوزند و بوی معطری تولید می کنند.

۱۰.آفات را از باغچه خود دفع کنید

با قدرت مرکبات، مورچه ها و سایر حشرات ناخواسته را از باغ خود دور نگه دارید. به سادگی پوست ها را چند دقیقه در آب داغ بجوشانید، بگذارید خنک شود و کمی صابون یا مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. محلول را در یک بطری اسپری بریزید و اطراف پایه گیاهان آسیب دیده خود را با آن تمیز کنید تا آفات را دفع کنید.

بیشتر بخوانید:  تمیز کردن سریع و آسان مایکروفر با ۸ روش خانگی عالی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا