;
تازه ها

پوست تخم مرغ: دیگر پوسته های تخم مرغ را دور نریزید + ۹ کاربرد جالب

پوست تخم مرغ: در عصر بازیافت زباله ها، پوسته‌های تخم‌مرغ، زره طبیعی و منبع عالی کلسیم و مواد معدنی محسوب می شود. شما می توانید از پوسته های تخم مرغ که یک چیز دور ریختنی به نظر می رسد، به روش های مختلف استفاده کنید. در واقع به راحتی از پوسته های تخم مرغ برای خانه، باغ و موارد دیگر استفاده کنید. بنابراین در بخش تازه ها به ۱۰ کاربرد جالب پوست تخم مرغ پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:  تمیز کردن سریع و آسان مایکروفر با ۸ روش خانگی عالی!

۹ کاربرد جالب پوست تخم مرغ

۱.خوراک پرندگان

پوست تخم مرغ، از پوسته تخم مرغ به عنوان یک افزودنی غنی از کلسیم و مواد معدنی برای خوراک پرندگان وحشی و خوراک مرغ استفاده کنید.

۲.اضافه کردن به قهوه

آنها را قبل از دم کشیدن به قهوه آسیاب شده اضافه کنید. پوسته ها به کاهش هر گونه تلخی کمک می کنند. اول پوسته‌ها را کاملا بشویید تا باقی‌مانده تخم‌مرغ از بین برود. سپس آن را خشک کنید، خرد کنید و به قهوه آسیاب شده خود اضافه کنید.

پوست تخم مرغ

۳.مفید برای گیاهان آپارتمانی

پوست تخم مرغ، پوسته تخم مرغ یک گزینه عالی برای رشد گیاهان آپارتمانی است. به عنوان یک افزودنی خاک برای گیاهان آپارتمانی سرشار از مواد معدنی است. آن را به خاک اضافه کنید و به سست شدن خاک و هوادهی آن کمک می کند.

بیشتر بخوانید: پوست لیمو ترش: ۱۸ کاربرد شگفت انگیز و جالب پوست لیمو که نمی دانستید!

۴.تمیز کردن قابلمه

از پوسته‌ تخم مرغ با آب و صابون به عنوان یک ساینده طبیعی برای قابلمه‌ها و تابه‌ها استفاده کنید، مخصوصاً زمانی که محصولات تمیزکننده هزینه زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۴ کاربرد جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه که باورتان نمی شود!

۵.مکمل کلسیم

پوست تخم مرغ، پوسته های تخم مرغ تمیز را به مدت ۸ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه بپزید. بگذارید خنک شود و به پودر ریز خرد کنید. به عنوان مکمل کلسیم (یک قاشق چای خوری این کار را انجام می دهد) به آب میوه، اسموتی ها و غیره اضافه کنید.

۶.دور کردن گربه ها

پوسته تخم مرغ را می توانید به باغ خود اضافه کنید تا گربه هایی را که ممکن است از آن به عنوان جعبه زباله استفاده می کنند دور نگه دارید. گربه ها تیزی زیر پنجه های حساس خود را دوست ندارند.

پوست تخم مرغ

۷.دور کردن حشره ها

پوست تخم مرغ،  بر اساس گزارش‌ها، بوی پوست تخم مرغ می‌تواند حشرات را دور کند. به خصوص اگر در باغچه ریخته شود، حشرات را از باغچه دور می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ جالب ترین کاربرد آب لیمو برای تمیز کردن آشپزخانه و از بین بردن بوی بد

۸.رشد گل ها

پوسته های تخم مرغ مملو از مواد معدنی است. می توانید آن را خرد کرده در خاکی که گل می کارید بریزید. هر دو هفته یک بار این کار را انجام دهید. رشد گل ها را تسریع می کند.

۹.خارش پوست را از بین می برد

یک پوسته تخم مرغ را برای چند روز در مقداری سرکه سیب بیندازید. سپس روی تحریکات یا خارش های پوستی بمالید در عرض چند دقیقه خارش را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: هرگز پوست موز را دور نریزید +  ۸ جالب ترین کاربرد آن در تهیه خوراکی ها

 

پوست تخم مرغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا