;
بیماری هاسلامت

مهم ترین علائم حمله قلبی: این ۸ علامت را هرگز نادیده نگیرید

مهم ترین علائم حمله قلبی: حمله قلبی یکی از ترسناک ترین بیماری ها در بین مردم است. بسیاری از مردم اغلب در اینترنت به دنبال پاسخ به سؤالات در مورد حمله قلبی و علائم آن هستند. حمله قلبی به شرایطی گفته می شود که در آن عروق کرونر تغذیه کننده قلب مسدود شده و در نتیجه بافت عضلانی قلب آسیب می بیند.

علائم زیادی از حمله قلبی خفیف یا شدید وجود دارد. بارزترین علامتی که فردی که دچار حمله قلبی شده، درد شدید قفسه سینه است. علت اصلی حمله قلبی لخته ای است که در نتیجه پارگی پلاک های تشکیل شده به دلیل تجمع کلسترول روی دیواره عروق ایجاد می شود. در نتیجه این وضعیت، خون رسانی به عضله قلب با انسداد شریان ها تامین نمی شود و در این شرایط حمله قلبی رخ می دهد. در بخش سلامت مهم ترین علائم حمله قلبی بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: بیماری های قلبی، علل و علایم: با این نشانه ها حتما به پزشک مراجعه کنید

این ۸ علامت را هرگز نادیده نگیرید

۱.درد قفسه سینه

مهم ترین علائم حمله قلبی، درد قفسه سینه که بارزترین علامت حمله قلبی است، زمانی رخ می‌دهد که فرد دچار حمله درد یا ناراحتی در ناحیه قفسه سینه شود. با این حال، هر دردی که در قفسه سینه احساس می شود، حمله قلبی نیست. فشرده سازی قفسه سینه معمولا زمانی اتفاق می افتد که عضله قلب اکسیژن کافی دریافت نمی کند و ممکن است نیاز به کمک پزشکی و مراجعه به پزشک باشد.

مهم ترین علائم حمله قلبی

۲.تعریق

مهم ترین علائم حمله قلبی، اگر عرق می کنید حتی اگر نمی توانید هیچ فعالیتی انجام دهید، ممکن است این وضعیت مربوط به حمله قلبی باشد. این ناراحتی که در برخی به صورت عرق سرد رخ می دهد، شرایطی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

۳.تپش قلب

مهم ترین علائم حمله قلبی، افرادی که تپش قلب را تجربه می کنند اغلب در این شرایط احساس اضطراب می کنند. این تپش قلب که عموما در قفسه سینه احساس می شود، در برخی در ناحیه گردن دیده می شود.

۴.سرگیجه و خواب آلودگی

مهم ترین علائم حمله قلبی، سرگیجه و سبکی سر از جمله علائم سکته قلبی است که بیشتر در بیماران زن رخ می دهد. این وضعیت را نباید عادی پذیرفت و نباید از آن غفلت کرد.

بیشتر بخوانید: علائم حمله قلبی: ۲۰ علامت هشدار دهنده حمله قلبی که باید بدانید

۵.سرفه کردن

سرفه های مداوم و طولانی ممکن است نشانه حمله قلبی باشد. این به دلیل جریان خون در ریه ها است. در چنین مواردی لازم است به دنبال کمک پزشکی باشید.

مهم ترین علائم حمله قلبی

۶.مشکلات گوارشی

برخی از شکایات گوارشی ممکن است قبل از حمله قلبی تجربه شوند. مشکلات گوارشی به شکل سوء هاضمه و سوزش در قفسه سینه مشابه برخی از علائم حمله قلبی است.

۷.تورم پا و مچ پا

مهم ترین علائم حمله قلبی، ورم پا و ساق پا در نتیجه تجمع مایعات در بدن رخ می دهد. این ممکن است نشانه بدتر شدن نارسایی قلبی باشد.

۸.ضعف

مهم ترین علائم حمله قلبی، استرس بیش از حد در هنگام حمله قلبی باعث می شود فرد احساس خستگی و سستی کند. خستگی یکی از شایع ترین علائمی است که زنان تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید: قاتل خاموش: ۴ نشانه نادر بیماری قلبی که نمی دانستید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا