;
درمان خانگیسلامت

درمان نفخ شکم: این گیاه نفخ شکم را فوری درمان می کند!

درمان نفخ شکم با گیاهان دارویی: نفخ شکم را می توان بادهای عبوری از مقعد و یا وجود باد در شکم معنی کرد که این گاز ها از معده و روده تولید می شود . نفخ شکم اصطلاح پزشکی این مشکل می باشد که در آن شکم فرد باد می کند و معده و روده او درگیر می شوند. نفخ شکم می تواند با درد همراه باشد و فرد را کلافه کند و از کارهایش عقب بیاندازد و به همین دلیل در این مطلب سلامت راه های مناسب و خانگی را برای برطرف کردن آن به شما معرفی می کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن نفخ شکم خود را از بین ببرید.

بیشتر بخوانید: درمان نفخ شکم: ۸ روش خانگی برای درمان فوری نفخ شکم!

۱.فلفل قرمز

مزیت فلفل قرمز این است که کار خود را بهع سرعت انجام می دهد و در عرض چند دقیقه می بینید که هیچ نفخ شکمی را احساس نمی کنید. می توانید از این ماده نوشیدنی نیز درست کنید. به این صورت که آب، سرکه سیب و فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید و بعد از پنج دقیقه شاهد از بین رفتن نفخ شکم خود باشید .

۲.انیسون

انیسون از زمان های قدیم برای مشکلات معده و شکم به کار می رفته است. این ماده هضم دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و باعث از بین رفتن نفخ شکم می شود. می توانید آن را در چایی خود بریزید و نوش جان کنید.

۳.جعفری

درمان نفخ شکم با گیاهان دارویی، جعفری از زمان های قدیم همراه با غذاهای نفخ دار مثل لوبیا و نخود استفاده می شده است . کافی است که چند برگ از این گیاه را بجوید و شاهد از بین رفتن نفخ شکم خود باشید .

شاید بپسندید: میوه های پایین آورنده فشار خون: ۵ میوه‌ی خوشمزه برای کنترل فشار خون!

احتمالا بپسندید: ریشه این گیاه ضمن کمک به کاهش وزن، سلامت روده ها را تضمین می کند+نحوه مصرف

درمان نفخ شکم با گیاهان دارویی

۴.فلفل سیاه

فلفل سیاه نیز یک ماده ضد نفخ می باشد که می تواند بخش مهمی از رژیم غذایی شما را تشکیل دهد و از شکل گیری گاز در سیستم گوارش شما پیشگیری کند .

۵.زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی بسیار بالا و عالی برای مراقبت از سیستم گوارشی و عملکرد عالی آن می باشد. همچنین می تواند نفخ شکم را تا حد زیادی کاهش دهد و برای دادن طعم بهتر می توانید آن را همراه با سبزیجات مصرف کنید .

جالب خواهد بود: روش مصرف خاکشیر برای کبد چرب، یبوست، لاغری!

بیشتر بخوانید:  وجود این ادویه‌ها برای هر خانه ای لازمه | مهمترین ادویه ها برای درمان بیماری و سلامت بدن!

۶.میخک

زمان هایی دچار دل درد حاصل از نفخ شکم هستید ، حتما چند تکه چوب میخک کوچک را بجوید و یا پودر آن را استفاده کنید .

۷.زیره سبز

درمان نفخ شکم با گیاهان دارویی، زیره سبز غده های تولید کننده بزاق را تحریک می کند و در نتیجه باعث افزایش بزاق می شود. افزایش بزاق نیز باعث بهبود هضم و گوارش مواد غذایی در بدن می شود . می توانید این ادویه را روی هر غذایی به مقدار کم بریزید و از آن میل کنید .

شاید بپسندید: این خوراکی های خوشمزه برای سلامت شش‌ها و پاکسازی ریه ها معجزه می کنند!

بیشتر بخوانید: هشدار جدی به عاشقان چغاله بادام + عوارض چاقاله بادام

۸.زیره سیاه

زیره سیاه نیز مانند زیره سبز در بهبود هضم و گوارش بسیار موثر است و باعث آزاد شدن گازهای بدن می شود . مقداری از آن را در آب داغ بریزید یا آن را در چای خود بریزید .

۹.چای گیاهی بابونه

چای بابونه یک ماده ضد تشنج است و تاثیر زیادی در آرام کردن معده شما دارد و عضلات شما را نیز آرام می کند .

۱۰.دم کرده رازیانه

درمان نفخ شکم با گیاهان دارویی، دم کرده رازیانه نیز جزء چای های گیاهی است و برای بهبود هضم و از بین بردن نفخ شکم فوق العاده عمل می کند .

۱۱.دم کرده قاصدک

دم کرده قاصدک از قدیم الایام برای از بین بردن گازها و نفخ شکم مورد استفاده قرار می گرفته است . شاید دلتان نخواهد که قاصدک ها را از حیاط جمع کنید و با آن دم کرده درست کنید . خوشبختانه چای ها و دم کرده های آماده آن در دسترس است.

درمان نفخ شکم با گیاهان دارویی

۱۲.چای نعناع

نعناع برای نفخ و دیگر دردهای شکمی بسیار مناسب است و حتما باید پودر نعناع را در منزل داشته باشید.

۱۳.جوش شیرین

درمان نفخ شکم با گیاهان دارویی، نوشیدن یک فنجان آب گرم همراه با یک قاشق چای خوری جوش شیرین حل شده درآن می تواند به سرعت نفخ شکم را از بین ببرد و همچنین می توانید چند قطره لیمو را نیز برای طعم بهتر به آن اضافه کنید

۱۴.آویشن

آویشن یکی از خوش طعم ترین مواد غذایی است که خواص زیادی برای بهبود سیستم گوارشی و همچنین از بین بردن نفخ شکم دارد . می توانید از پودر و یا روغن آن در غذا های خود استفاده کنید. همچنین دم کرده آن نیز مناسب این مشکل خواهد بود .

۱۵.سیر

درمان نفخ شکم با گیاهان دارویی، سیر به طرز عجیبی هضم مواد غذایی را توسط بدن تحریک می کند و گاز را از بدن خارج می کند . اگر در روز یک حبه سیر بخورید ، دچار مشکلات معده از جمله نفخ شکم نخواهید شد .

بیشتر بخوانید: نفخ و درد شکم را با این دمنوش های گیاهی رفع کنید+نحوه تهیه و مصرف

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: این خوراکی ها برای کاهش کلسترول خون فوق العاده هستند!

برایتان جالب خواهد بود: آیا نوشیدن قهوه از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند؟

جالب خواهد بود: این گیاه برای درمان افسردگی‌ و تقویت حافظه، یک گیاه جادویی است+نحوه مصرف

بیشتر بپسندید: اگر هر روز ناشتا ۴ بادام خیس کرده را بخورید …!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا