;
درمان خانگیسلامت

درمان فشار خون بالا بدون دارو: ۳ چای گیاهی که برای کنترل و از بین بردن فشار خون بالا معجزه می کند!

درمان فشار خون بالا بدون دارو:  فشار خون بالا آنقدر شایع است که تقریبا به یک اپیدمی تبدیل می شود. عادات غذایی نامناسب، عدم فعالیت بدنی، فشار کاری، افزایش استرس از جمله عواملی هستند که در افزایش فشار خون نقش دارند. مشکلات سلامتی متعددی با فشار خون بالا مرتبط است. یکی از علل اصلی بیماری های قلبی عروقی است. فشار خون بالا را نباید نادیده گرفت و نیاز به درمان به موقع دارد.

احتمالاً بپسندید: سلامت چشم، پوست و بدن با ۹ خاصیت شگفت انگیز آب هویج!

درمان های طبیعی برای فشار خون بالا می تواند به کنترل فشار خون کمک کند. برخی از غذاها برای فشار خون بالا به ویژه غذاهای غنی از فیبر خوب عمل می کنند. به طور مشابه، چای های خاصی وجود دارند که می توانند به شما در کنترل فشار خون کمک کنند. فنجان چای صبحگاهی شما اکنون می تواند مدیریت فشار خون را برای شما آسان تر کند. دمنوش های فشار خون بالا سرشار از مزایای سلامتی دیگری نیز هستند که منجر به سلامت کلی بهتر می شود.

بیشتر بخوانید: عوارض چای سیاه: ۷ مهم ترین عوارض مصرف چای سیاه که نمی دانستید!

چای های سالم برای فشار خون بالا

۱.چای سبز

درمان فشار خون بالا بدون دارو، چای سبز سرشار از فواید سلامتی است. به طور گسترده ای برای بهبود روند کاهش وزن مصرف می شود. چای سبز می تواند به کنترل فشار خون بالا کمک کند. مصرف چای سبز باعث بهبود جریان خون می شود. همچنین التهاب در بافت های قلب را کاهش می دهد. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که سلامت قلب را نیز بهبود می بخشد. اگر فشار خون بالا دارید، می توانید روزانه یک یا دو فنجان چای سبز بنوشید، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.

احتمالاً بپسندید: در خانه یک کرم دور چشم سه کاره بسازید: این کرم خانگی باعث رفع چین و چروک، خطوط ریز و حلقه های تیره چشم می شود!

درمان فشار خون بالا بدون دارو

شاید بپسندید: فواید نوشیدن آب لیمو: ۲۴ معجزه نوشیدن آب لیمو با شکم خالی که نمی دانستید!

۲.چای هیبیسکوس

درمان فشار خون بالا بدون دارو، از برگ‌های قرمز و زیبای گل‌های هیبیسکوس برای تهیه چای مفید برای فشار خون بالا استفاده می‌شود. همچنین حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که به سلامت قلب کمک می کند. مطالعات مختلف نیز تأثیر مثبت چای هیبیسکوس را بر فشار خون بررسی کرده اند.

اما توصیه می شود قبل از افزودن چای هیبیسکوس به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید تا مناسب بودن آن با داروهایی که مصرف می کنید بررسی شود. چای هیبیسکوس همچنین می تواند باعث کاهش وزن و سلامت کبد شود. اما اگر بیمار فشار خون بالا هستید، حتماً برای تعیین دوز مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

احتمالاً بپسندید: جلوگیری از ریزش مو با آب رزماری: چگونه آب رزماری برای رفع خشکی و ریزش موهای مان درست کنیم؟

۳.چای اولانگ

درمان فشار خون بالا بدون دارو، چای اولانگ دارای خواص چای تیره و سبز است. این به خوبی شناخته شده نیست، اما مملو از مزایای سلامتی است. این چای دوباره سرشار از آنتی اکسیدان است که برای سلامت قلب مفید است. شما می توانید چای اولانگ را در نزدیکی خود یا به صورت آنلاین پیدا کنید، اما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی چای گل نسترن که این گل را به یک دمنوش محبوب تبدیل کرده است!؟

درمان فشار خون بالا بدون دارو

احتمالاً بپسندید: درمان تنبلی: روش 1 دقیقه ای ژاپنی ها برای تنبلی نکردن!

راه های دیگر برای کنترل فشار خون

فشار خون نیاز به تمرین منظم دارد تا آن را در حد طبیعی نگه دارد. برای مدیریت فشار خون باید سایر روش های سالم را دنبال کنید.

۱.اگر اضافه وزن دارید وزن بدن را کاهش دهید

۲.درمان فشار خون بالا بدون دارو، ترک سیگار

۳.یک رژیم غذایی سالم و مغذی داشته باشید که سرشار از فیبر است

۴.حداقل به مدت 30 دقیقه به طور منظم ورزش کنید

۵.درمان فشار خون بالا بدون دارو، مصرف الکل و کافئین خود را محدود کنید یا کاملا کنار بگذارید

بیشتر بخوانید: کاهش وزن بدون رژیم و ورزش: ۳ مرحله آسان و باورنکردنی برای کاهش وزن!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا