;
کودک و مادر

۵ چیزی که در مورد پریود به دخترتان نباید بگویید!

پریود شدن دختران: پرورش یک دختر همیشه آسان نیست. هر چند که دخترها از نظر فیزیکی شرایط مادرشان را دارند، اما باز هم مطرح کردن بعضی موضوعات سخت است. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم با چیزهایی که در پریود به دخترتان نباید بگویید، آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: نشانه های ناباروری در زنان چیست؟

نقش مهم مادر در توضیح پریود به دخترش

برخی از مادران فکر می‌کنند پرورش دخترها سخت‌تر از بزرگ کردن پسرها است، چون آن‌ها واقع متفاوت هستند. دخترها، چالش‌ها و مبارزات خاص خود را دارند و این مهم است که یک مادر بداند چگونه چالش‌هایی را که برای دخترش پیش می‌آید، برطرف کند.

بلوغ، اتفاقی است که هم برای پسرها، هم برای دخترها رخ می‌دهد، اما هر یک از آن‌ها با یکدیگر متفاوتند. دختران مجبورند با برخی از مسائل هورمونی و اولین پریود خود مواجه شوند.

پریود شدن دختران، دختری که برای اولین بار پریود می‌شود، می‌تواند وحشت‌زده شود. مهم است که یک مادر به دخترش کمک کند تا با این تغییر بزرگ که برای بدن او اتفاق افتاده، آشنا شود و آن را درک و مدیریت کند. یک مادر ممکن است خودش را برای چنین روزی آماده کرده باشد، اما همیشه کارهایی خاص وجود دارد که او نباید انجام بدهد.

 شاید بپسندید: ۵ چیزی که در مورد پریود به دخترتان نباید بگویید!

با پریود دخترتان اینگونه رفتار کنید

به نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم توجه کنید و آن‌ها را به کار ببرید:

۱.یک مادر احساسی شلوغ‌کن نباشید

درست است که پریود شدن یک تغییر بزرگ در زندگی فرزند شما است و برخی آن را نشانه‌ای از رشد او می‌دانند، اما لازم نیست شما این قضیه را خیلی بزرگ کنید. نباید واکنش‌های شدید احساسی از خودتان نشان بدهید. واکنش‌های بیش از اندازه شما باعث آزار دخترتان می‌شود. خونسرد بودن و خونسرد رفتار کردن به همراه حفظ آرامش، بهترین راه برای عادی‌سازی این موضوع است که پریود، بخشی از زندگی است.

احتمالاً بپسندید: علل مجرد ماندن دختران: دختران با این ۷ ویژگی‌ مجرد می‌مانند!

پریود شدن دختران

۲.نترسید

اکنون زمان آن نیست که در رفتار با دخترتان خجالت‌زده رفتار کنید، او به کمک شما نیاز دارد. به دخترتان یاد بدهید وسایل بهداشتی قاعدگی چه چیزهایی است و او چگونه باید از آن‌ها استفاده کند. البته این موضوع بسیار مهم است که شما پیش از پریود شدن دخترتان، اطلاعات لازم را در این‌باره به او بدهید و او را آماده کنید. آموزش، بهترین کاری است که می‌توانید برای دخترتان انجام دهید.

احتمالاً بپسندید: باید و نبایدهای مهم شب اول عروسی که هر خانم و آقایی باید بدانند!

۳.دروغ نگویید

اکنون زمان گفتن دروغ‌های مصلحتی نیست. شما باید همه حقیقت را درباره پریود شدن به او بگویید. آنچه را که برای بدن او اتفاق می‌افتد توضیح دهید و به او بگویید علت این اتفاق چیست.

شاید بپسندید: صدا زدن همسر: شوهرت را در جمع چگونه صدا بزنید؟

۴. از مکالمات عادی برای باز کردن سر صحبت استفاده کنید

پریود شدن دختران، اگر در مورد نحوه شروع مکالمه مطمئن نیستید، از مکالمات عادی روزمره شروع کنید. مثلا می‌توانید چنین سئوال‌هایی بپرسید.

آیا در مورد پریود از مدرسه یا از دوستان خود چیزی یاد گرفته‌ای؟

من می‌خواستم با تو در مورد چیزی صحبت کنم که بخش عادی رشد برای دختران است.

هر چه بزرگ‌تر می‌شوی، بدن تو دچار برخی از تغییرات می‌شود و یکی از این تغییرات مربوط به پریود است.

احتمالاً بپسندید: متولدین کدام ماه‌ها برونگراترین و درونگراترین آدم‌ها هستند؟

۵. به روشی توضیح دهید که مناسب سن او است

شما باید برای توضیح پریود شدن از زبانی ساده و متناسب با سن دخترتان استفاده کنید. برای کمک به درک موضوع می‌توانید از کتاب‌ها، نمودارها و فیلم‌ها استفاده کنید.

صادق باشید و از استفاده از عبارات عامیانه یا استفاده از برچسب‌هایی مثل «کثیف» یا «نجس» خودداری کنید. در عوض، از کلمات علمی مانند «واژن» و «خون» استفاده کنید.

پریود شدن دختران، بهتر است توضیحات خود را ساده نگه دارید. صبور باشید. اجازه بدهید او اطلاعات را با سرعت خودش پردازش کند. اگر می‌بینید که دخترتان احساس ناراحتی می‌کند، به او بگویید که این موضوع، طبیعی است و هیچ نگرانی در مورد آن وجود ندارد.

احتمالاً بپسندید: آزمون دقت ذهن:خرسی که خودش رو از شکارچی مخفی کرده پیدا کن!

پریود شدن دختران

سایر چیزهای که نباید در مورد پریود به دخترتان بگویید

۱.پریود شدن یک اتفاق خجالت‌آور و شرم‌آور نیست، اما دلیلی هم ندارد وقتی دخترتان برای اولین بار پریود شده، تلفنتان را به دست بگیرید و به همه اقوام اعلام کنید که دخترتان پریود شده. به حریم خصوصی او احترام بگذارید.

۲.نوجوان‌ها با یکدیگر متفاوتند و سن پریود و بلوغ هم در آن‌ها تفاوت دارد. بنابراین اگر دخترتان زودتر از هم‌سن و سال‌هایش پریود شده به او نگویید: تو که هنوز بچه‌ای!

۳. مطمئن باشید که جوک ساختن راجع به پریود دخترتان یا ترساندن او از این‌که قرار است پنج- شش روز خونریزی داشته باشد، اصلا خوشایند نیست.

۴.سنت‌های عجیب و غریب انجام ندهید. مثلا در برخی از فرهنگ‌ها وقتی می‌فهمند یک نوجوان برای اولین بار پریود شده، مادر به صورت او سیلی می‌زند. این کار هم یک کار ناخوشایند دیگر است. خودتان این کار را دوست داشتید وقتی در شرایط مشابهی قرار گرفتید؟!

۵.واقعا هیچ نیازی نیست که  به معلم دخترتان درباره پریود بودن او هشدار بدهید.

مهم‌ترین نکته این است که با دخترتان با احترام رفتار کنید که و به حریم خصوصی او احترام بگذارید. بدخلقی‌های دوران پیش از پریود او را درک کنید و اگر درد یا خونریزی شدید دارد، برایش یک مادر حامی باشید.

بیشتر بخوانید

علل پریودهای دردناک + ۱۳ روش خانگی موثر برای متوقف کردن فوری درد

بیشتر بخوانید: وظیفه زن نسبت به شوهر: هر زنی باید این کارها را برای شوهرش انجام دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا