;
سلامتدرمان خانگی

۹ فایده شگفت انگیز انبه برای مادر و کودک در دوران بارداری!

همه ما مشتاقانه منتظریم تا سلطان میوه ها وارد بازار تابستانی شود. انبه میوه آبدار و خوشمزه ای است که همه آن را دوست دارند. با این حال، فواید انبه در بارداری چگونه است. در واقع مقاومت در برابر خوردن انبه در بارداری دشوار است، زیرا زنان در این دوران تمایل بیشتری به طعم ترش و شیرین آن دارند. اگرچه ممکن است انبه های خام ترش و تند را به اندازه انبه های شیرین رسیده دوست داشته باشید. اما ممکن است نگران ایمنی مصرف این میوه در دوران بارداری باشید. انبه مملو از مواد مغذی و مواد معدنی متعددی است اما آیا برای کودک در حال رشد شما مفید است؟ این مطلب از سری مطالب سلامت را بخوانید تا بدانید چه مقدار از این میوه برای زنان باردار بی خطر است، فواید آن برای سلامتی و عوارض جانبی احتمالی آن را بدانید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ فواید شگفت انگیز انبه: از تقویت میل جنسی تا کاهش وزن

آیا خوردن انبه در دوران بارداری بی خطر است؟

بله، شما می توانید در بارداری انبه بخورید زیرا منبع عالی انرژی، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی حیاتی است. اما مهم است که به اندازه نیاز مصرف کنید و از زیاده‌روی اجتناب کنید. انبه میوه فصلی است و باید در زمانی مصرف شود که به طور طبیعی در دسترس باشد. در هر صورت، قبل از گنجاندن این میوه در رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.

در دوران بارداری چه تعداد انبه می توانید مصرف کنید؟

فواید انبه در بارداری آشکار است. اما بهتر است بیش از یک انبه در روز مصرف نشود. همچنین، تنها در صورتی انبه را مصرف کنید که پزشک از شما بخواهد کالری دریافتی خود را افزایش دهید. یک وعده ۱۰۰ گرمی انبه حاوی حدود ۱۳.۳۳ گرم قند است. به همین علت مصرف بیش از حد انبه در دوران بارداری توصیه نمی شود. به خصوص اگر مشکل دیابت در بارداری داشته باشید.  البته علاوه بر شکر، انبه دارای چندین ماده مغذی دیگر است که آن را به غذایی ایمن برای زنان باردار تبدیل می کند.

فواید انبه در بارداری

۹ فایده شگفت انگیز انبه برای مادر و کودک در دوران بارداری

۱. فواید انبه در بارداری، از کم خونی جلوگیری می کند

انبه سرشار از ویتامین C است و به جذب آهن کمک می کند. مادر باردار برای غلبه بر کم خونی مرتبط با بارداری به شدت به آن نیاز دارد.

۲.اسید فولیک به رشد جنین کمک می کند

انبه منبع عالی اسید فولیک است که برای رشد مغز و نخاع جنین ضروری است. مصرف انبه از نقص لوله عصبی که در اوایل بارداری رخ می دهد جلوگیری می کند.

۳.فواید انبه در بارداری، از یبوست جلوگیری می کند

فواید انبه در بارداری شگفت انگیز است. زیرا محتوای فیبر موجود در انبه به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. انبه همچنین به هضم غذا کمک می کند و از یبوستی که زنان در سه ماهه اول تجربه می کنند، جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: بارداری: آیا رابطه جنسی در دوران بارداری و پس از آن بی خطر است؟

۴.آنتی اکسیدان های غنی را فراهم می کند

ویتامین C موجود در انبه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که به ایجاد مقاومت در برابر رادیکال های آزاد مفید است. زیرا رادیکال های آزاد می تواند رشد جنین را مختل کند و حتی منجر به سرطان شود. ویتامین C همچنین می تواند خطر زایمان زودرس را کاهش دهد.

۵.ویتامین A برای رشد کودک

ویتامین A که به وفور در انبه یافت می شود به شکل گیری دندان ها و استخوان های کودک کمک می کند. فواید انبه در بارداری فوق العاده است. زیرا برای رشد چشم و سیستم ایمنی کودک ضروری است و به رشد قلب، ریه ها و کلیه های او کمک می کند.

۶.ویتامین B6 ایده آل برای مغز جنین و سیستم عصبی

انبه همچنین منبع ویتامین B6 است که در رشد مغز جنین و سیستم عصبی نقش مهمی دارد.

۷.منیزیم از پره اکلامپسی جلوگیری می کند

منیزیم که در مقادیر معقول در انبه وجود دارد، به عنوان یک درمان طبیعی عالی برای پره اکلامپسی عمل می کند. به علاوه ویتامین E موجود در این میوه به ساخت عضلات جنین کمک می کند و از پره اکلامپسی جلوگیری می کند.

۸.فواید انبه در بارداری، تهوع صبحگاهی را درمان می کند

طعم تازه انبه به جلوگیری از تهوع صبحگاهی کمک می کند. ویتامین B6 موجود در این میوه نیز نقش کلیدی در رهایی از حالت تهوع و حالت تهوع صبحگاهی دارد.

فواید انبه در بارداری

۹.مایعات بدن را متعادل می کند

با افزایش حجم خون در دوران بارداری، بدن شما به مواد معدنی اضافی نیاز دارد. انبه حاوی الکترولیت هایی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سدیم است که به حفظ تعادل مایعات کمک می کند. الکترولیت ها تضمین می کنند که اعصاب، قلب، مغز و ماهیچه های شما همانطور که باید کار می کنند.

بیشتر بخوانید: افزایش قد در کودکان: با این ۱۱ مواد غذایی قد کودک تان را افزایش دهید!

عوارض جانبی انبه در دوران بارداری

۱.فواید انبه در بارداری، اسهال

مصرف بیش از حد انبه می تواند باعث اسهال شود که می تواند منجر به کم آبی بدن شود. کم آبی در دوران بارداری امری رایج است و می توان با رعایت رژیم غذایی با آن مقابله کرد.

۲.افزایش خطر ابتلا به دیابت بارداری

انبه دارای سطوح بالایی از قند است و می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت شیرین قرار دهد. خوردن انبه کمتر، که دارای شاخص گلیسمی متوسط ​​(GI) است، می تواند به غلبه بر خطر دیابت بارداری کمک کند.

۳.افزایش وزن بیش از حد

انبه سرشار از کربوهیدرات است و به افزایش وزن بارداری شما می افزاید.

۴.واکنش های آلرژیک

فواید انبه در بارداری بسیار است اما برخی افراد در تماس با پوست میوه یا شیره میوه ممکن است دچار واکنش آلرژیک شوند. اگر “خارش انبه” را تجربه کردید، از مصرف آن خودداری کنید.

۵.واکنش‌های انبه‌های رسیده مصنوعی

انبه‌هایی که به‌طور مصنوعی رسیده‌اند می‌توانند تأثیرات نامطلوبی بر روی مادر و جنین داشته باشند. این میوه ها با استفاده از کاربید کلسیم، ماده ای سمی که حاوی آرسنیک و فسفر است، می رسند.

۶.فواید انبه در بارداری، سایر عوارض احتمالی

مصرف انبه می تواند در برخی افراد منجر به نوسانات خلقی، خواب آلودگی، سردرد، سرگیجه، گیجی، تشنج، زخم های دهان و گزگز در دست ها و پاها شود. بنابراین فقط انبه هایی را انتخاب کنید که به طور طبیعی رسیده اند.

فواید انبه در بارداری

چگونه می توانید بفهمید که انبه به طور طبیعی یا مصنوعی رسیده است؟

انبه های رسیده به طور مصنوعی ویژگی های زیر را نشان می دهند:

۱.دارای کت سیاه پودری یا خاکستری مایل به سفید

۲.بویی شبیه سیر می دهد

۳.رسیده به نظر می رسد اما در داخل خام و سفت باقی می ماند

۴.بی مزه هستند و طعم خاصی به جا می گذارند

۵.ماندگاری کوتاه‌تری دارد و لکه‌های سیاه زودتر ظاهر می شوند

۶.برای لمس نرم هستند

نکاتی برای خوردن ایمن انبه

خرید میوه های رسیده طبیعی همیشه آسان نیست. با این حال، می‌توانید با خوردن انبه‌ای که ارگانیک نیست، سمومی را که مصرف می‌کنید به حداقل برسانید.

۱.میوه را کاملا بشویید

شستن میوه قبل از مصرف به خلاص شدن از شر هر گونه باقی مانده مواد شیمیایی کمک می کند. همچنین هر گونه آلودگی توسط باکتری لیستریا را از خاک پاک می کند.

۲.پوست میوه را بگیرید

پوست آن را نخورید. گرفتن پوست انبه پس از شستشو نیز باعث کاهش قرار گرفتن در معرض سموم می شود.

۳.بهداشت را رعایت کنید

همیشه چاقوها و تخته خرد کردن را قبل از استفاده تمیز کنید و پس از تماس با انبه دست های خود را بشویید.

۴.انبه خام بخرید

برای دور نگه داشتن سموم، انبه خام بخرید و بگذارید به طور طبیعی در خانه برسد. این کار خطر آلودگی کاربید کلسیم را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: ۱۱ نشانه دیابت نوع یک در کودکان که نباید آنها را نادیده بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا