;
سلامتخواص گیاهان دارویی

قاتل قند خون: ۶ دمنوش گیاهی که در درمان قند خون معجزه می کند

هیچ درمان طبیعی وجود ندارد که به طور جادویی دیابت را از بین ببرد، اما چای و انواع خاصی از مواد غذایی وجود دارند که می توانند سطح قند خون را کاهش دهند و کنترل نمایند. دمنوش های گیاهی مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش سطح قند خون خود استفاده کنید و به راحتی قابل تهیه است. دمنوش های گیاهی به طور کلی به کاهش التهاب و بهبود حساسیت به انسولین کمک می کنند که عوامل تعیین کننده در درمان دیابت هستند. علاوه بر درمان دیابت، دمنوش های گیاهی مملو از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که سلامت کلی را بهبود می بخشد. دمنوش های گیاهی در کاهش سطح قند خون بسیار موثر هستند و با ترکیبات کاملا طبیعی خود هیچ عارضه ای ایجاد نمی کنند. در بخش سلامت چشمک به کاهش قند خون با روش خانگی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ خواص شگفت انگیز چای آلبالو: سالم ترین نوشیدنی فصل

۶ بهترین دمنوش گیاهی که به کاهش قند خون کمک می کند

۱.چای سبز

چای سبز یکی از سالم ترین و شناخته شده ترین نوشیدنی ها در جهان است. چای سبز دارای خواص بسیار متنوعی است. از فواید دارویی آن می توان به خواص آنتی اکسیدانی، توانایی آن در تقویت استخوان ها و محافظت ویژه ای که از سیستم قلبی عروقی می کند اشاره کرد. مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه چای سبز به کاهش قند خون کمک می کند. بنابراین مصرف آن به افرادی که از دیابت یا هیپرگلیسمی رنج می برند، توصیه می شود. برای تهیه این دمنوش، حدود ۲ قاشق چایخوری چای سبز را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس بنوشید.

کاهش قند خون با روش خانگی

۲.دمنوش اکالیپتوس

کاهش قند خون با روش خانگی، دمنوش های طبیعی اکالیپتوس که عموما برای درمان سرماخوردگی توصیه می شوند نیز دارای خواصی هستند که به کاهش قند خون کمک می کنند. برای تهیه این دمنوش دو برگ اکالیپتوس را بردارید و خوب بشویید و در قوری با یک لیوان آب بریزید. وقتی جوش آمد ۱۰ دقیقه صبر کنید و آب آن را صاف کرده و بنوشید.

۳.چای دارچین

دارچین یکی از شناخته شده ترین گیاهان دارویی به دلیل فواید بسیاری برای سلامتی است. دارچین یک ضد التهاب و آنتی بیوتیک طبیعی بسیار قوی است و مصرف آن به کنترل سطح کلسترول و قند نیز کمک می کند. می توانید این دمنوش را با پودر دارچین و چوب دارچین درست کنید. برای تهیه با چوب دارچین، چوب دارچین را در یک لیوان آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. اگر با پودر دارچین درست می کنید، به ازای هر لیوان آب ۱ قاشق چایخوری اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: خواص چای دارچین برای سلامت از تقویت سیستم ایمنی تا کاهش وزن

۴.چای بابونه

بابونه یکی از گیاهانی است که بیشتر به دلیل اثرات آرام بخش آن شناخته شده است. با این حال، مزایای سلامتی به همین جا ختم نمی شود. این گیاه همچنین به افزایش تولید انسولین کمک می کند و در نتیجه سطح گلوکز خون را تنظیم می کند. بنابراین مصرف آن برای افراد دیابتی توصیه می شود. کافی است چند شاخه بابونه را در یک لیوان آب بجوشانید. سپس اجازه دهید 15 دقیقه بماند و صاف کنید.

کاهش قند خون با روش خانگی

۵.چای دانه شنبلیله

کاهش قند خون با روش خانگی، دانه های کمتر شناخته شده شنبلیله را می توان در بسیاری از دستور العمل ها استفاده کرد. علاوه بر این، مصرف آن برای بیماران دیابتی نوع 2 توصیه می شود زیرا به کاهش قند خون کمک می کند. این دمنوش با تقریباً ۱۵ گرم دانه شنبلیله در هر لیوان آب جوش تهیه می شود. پس از افزودن شنبلیله به آب، اجازه دهید چند دقیقه بماند و آن را بنوشید.

۶.چای جینسینگ

جینسینگ حاوی ماده ای به نام پاناکسان است که به طور گسترده ای برای کاهش سطح قند استفاده می شود. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که این ماده به افزایش ترشح انسولین کمک می کند که به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

اگر می خواهید از فواید این گیاه دارویی بهره مند شوید، فقط به جینسینگ و آب نیاز دارید. در هر فنجان آب جوش حدود ۵ گرم جینسینگ استفاده کنید. سپس اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و سپس بنوشید. می توانید این چای را با عسل شیرین کنید.

سخن آخر

کاهش قند خون با روش خانگی، به یاد داشته باشید که قبل از مصرف هر یک از این دمنوش های طبیعی کاهش دهنده قند خون با پزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است با درمان شما سازگار نباشد و به سلامت شما آسیب برساند. برای کنترل بهتر قند خون، بهتر است همیشه توصیه های یک متخصص را دنبال کنید. به علاوه داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش برای سالم بودن بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: ۹ مهم ترین عوارض جانبی مصرف چای سیاه که تا حالا نمی دانستید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا