;
سلامتسلامت روانی

زندگی با فرد افسرده: چگونه به فرد افسرده کمک کنیم + تکنیک های کلیدی

افسردگی به یک مشکل گسترده در سطح جهان تبدیل شده است. در واقع، سازمان بهداشت جهانی پیش بینی می کند که تا سال 2030، افسردگی شایع ترین بیماری در سراسر جهان خواهد بود. اگر افسرده هستید، پیشنهادات زیادی برای درمان وضعیت تان وجود دارد. شما می توانید از یک متخصص کمک بگیرید و یاد بگیرید که چگونه افسردگی خود را با تغییر در رژیم غذایی و زندگی خود کنترل یا بهبود بخشید.

با این حال، افسردگی نه تنها بیماران بلکه عزیزان و خانواده های آنها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. زندگی با کسی که برای مدت طولانی افسرده بوده یا دوست داشتن آن بسیار دشوار است. به این ترتیب کسانی که از فرد افسرده مراقبت می کنند و آنها را دوست دارند، باید مراقب خود نیز باشند. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سلامت به این سوال، جواب می دهیم که چگونه به فرد افسرده کمک کنیم تا نقش موثری در بهبودی او داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: ۱۵ راه برای درمان طبیعی افسردگی با تغییر سبک زندگی

بدان که تقصیر تو نیست

چگونه به فرد افسرده کمک کنیم، زندگی با فردی افسرده یا دوست داشتن آن احساسات بسیاری را به همراه دارد. ممکن است احساس خشم و بی حوصلگی کنید، به خصوص اگر بیماری فرد افسرده در مسیر زندگی مشترک قبلی شما قرار گرفته باشد. همچنین ممکن است فکر کنید که دائماً روی زمین لغزنده راه می روید و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید یا بگویید و می توانید اوضاع را بدتر کنید. اما در بیشتر مواقع، احساسی که افراد هنگام افسرده بودن عزیزانشان احساس می کنند، احساس گناه است.

به هر حال، اگر شما همسر بهتری، پدر و مادر بهتر، خواهر و برادر بهتر یا فرزند بهتری بودید، عزیزتان افسرده نمی شد، اینطور نیست؟ اگر زندگی مشترک شما بهتر بود، کسی که دوستش دارید نیز خوشحال می شد. بنابراین این واقعیت که این فرد افسرده است نشان می دهد که شما به اندازه کافی برای او خوب نیستید. ناامیدش کردی شما به اندازه کافی جذاب، باهوش یا ثروتمند نیستید. این افکار ممکن است شما را آزار بدهد اما بدانید که تمام این مشکلات و مسائل تقصیر شما نیست.

افسردگی یک حالت عدم تعادل شیمیایی در مغز است. ربطی به کاری که شما انجام می دهید یا رابطه ای که با فرد افسرده دارید ندارد. شما عامل افسردگی نیستید. بسیار مهم است که این را درک کنید. هنگامی که این را درک کردید، زندگی با فرد افسرده بسیار بسیار آسان تر خواهد بود.

چگونه به فرد افسرده کمک کنیم

شما نمی توانید افسردگی را برطرف کنید

با اولین مورد، به ناچار خودتان به این نتیجه خواهید رسید زیرا می دانید که افسردگی تقصیر شما نیست. اگر شما عامل افسردگی نباشید، نمی توانید درمان کننده باشید. شما نمی توانید افسردگی دیگران را با ایجاد تغییر در سبک زندگی یا شخصیت خود برطرف کنید و نمی توانید شخص مورد علاقه خود را وادار کنید که خودش تغییر کند.

نگران این نباشید که چگونه می توانید عزیزتان را شفا دهید و به جای آن شروع به یافتن راه هایی برای بودن با او در لحظه حال کنید، همان طور که الان هستند. افراد افسرده نمی خواهند شفا پیدا کنند، بنابراین نباید این رویکرد را به آنها نشان دهید. فقط با نشان دادن حمایت خود از شخصی که دوستش دارید در این سفر در کنار او باشید.

بیشتر بخوانید: درمان افسردگی بدون دارو | درمان طبیعی افسردگی

می توانید به او کمک کنید

چگونه به فرد افسرده کمک کنیم، فهمیدن این که نمی توانید افسردگی عزیزتان را درمان کنید، به معنای ترک کردن یا عدم مراقبت از او نیست. کمک به معشوق یک غریزه انسانی است و دیدن درد و رنج آن عزیز آزاردهنده است. نکته مهم در اینجا این است که بفهمید چگونه می توانید به عزیزان خود کمک کنید بدون این که منتظر باشید تا داروی آنها باشید.

برای کمک به فرد افسرده به این موارد توجه کنید

او را تشویق کنید تا هر زمان که احساس راحتی کرد، احساساتش را با او در میان بگذارد. به او فشار نیاورید تا در مورد احساساتش صحبت کند. اگر کلمات به راحتی از دهان شما بیرون نمی آیند، لبخندهای محبت آمیز، حرکات و لمس می تواند مفید باشد.

اگر عزیزتان می خواهد چیزی را امتحان کند، پیشنهاد دهید بدون اصرار با او همراه شوید. مثلاً بگویید اگر بخواهد قدم بزند خوشحال می شوید با او قدم بزنید.

وقتی او مایل به کمک گرفتن است، کار را آسان کنید. به او پیشنهاد ملاقات با پزشک بدهید، او را تا قرار ملاقات با پزشکش همراهی کنید، داروهایش را به او یادآوری کنید و عادت خود را برای تطبیق با درمان او تغییر دهید.

در مورد زمان و چگونگی کمک گرفتن اصرار نکنید. میل به درخواست کمک باید از درون او نشات بگیرد.

چگونه به فرد افسرده کمک کنیم

خودت باش

چگونه به فرد افسرده کمک کنیم، هنگامی که با یک فرد افسرده هستید، احساس این که در حال راه رفتن روی زمین لغزنده هستید، مفید نخواهد بود. اگر غیرعادی رفتار کنید، به او یادآوری می کنید که مشکلی وجود دارد. پس سعی کنید عادی رفتار کنید. کارهایی را که معمولاً انجام می دهید انجام دهید، چیزهایی را که معمولا می گویید مودبانه بگویید و به کارهای روزمره خود ادامه دهید.

ممکن است گاهی اوقات احساس ناامیدی کنید یا قادر به کنترل خشم خود نباشید.این مسائل حتما گاهی پیش می آید و بسیار طبیعی است.اما با فردی که دوستش دارید، صحبت کنید.

وقتی صحبت می کنید تلاش کنید مراقب کلمات خود باشید. به عنوان مثال، به جای این که بگویید: «تو هیچ وقت در کارهای خانه به من کمک نمی کنی»، می توانید بگویید: «من استرس دارم، زیرا می دانم که کارهای زیادی در خانه دارم. اینگونه رفتار کردن عادت خوبی است که در همه روابط وجود دارد.

مراقب سلامت روان خود باشید. اگرچه شروع خوبی برای رهایی از احساس گناه یا مسئولیت درمان افسردگی دیگران است، اما این همه چیز نیست. شما باید در زندگی خود جایی برای سرگرمی ها یا دوستی ها ایجاد کنید تا افسردگی فردی که دوستش دارید، نگذارد همه چیز برای شما دو نفر از بین برود. زیرا اگر سلامت روانی شما هم دچار مشکل شود، نمی توانید با کسی که دوستش دارید زندگی کنید.

بیشتر بخوانید: یوگا برای کاهش استرس: با این ۶ روش ساده استرس را از خود دور کنید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا