;
سلامتبیماری ها

قاتل خاموش: ۴ نشانه نادر بیماری قلبی که نمی دانستید!

بیماری قلبی اغلب به عنوان “قاتل خاموش” شناخته می شود. مطالعات نشان می دهد که تقریبا نیمی از حملات قلبی قبلا هیچ علامتی را نشان نمی دهند. علائم شایع و قابل مشاهده مشکلات قلبی مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس، اختلال در هوشیاری و سرگیجه است، اما علائم کمتر رایجی نیز وجود دارد که می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی سلامت باشد. یکی از مهمترین چیزها در مورد سلامت کلی شما گوش دادن به بدنتان است. همه می دانند که بدن روزانه چگونه کار می کند و تحت شرایط مختلف مانند استرس چگونه واکنش نشان می دهد. بنابراین، بسیار مهم است که به خودتان گوش دهید و سیگنال‌هایی را که بدن ارسال می‌کند احساس کنید. زیرا برخی از آنها می‌توانند نشانه‌ای از بیماری‌های قلب و سیستم گردش خون باشند. در بخش سلامت چشمک به علائم بیماری های قلبی پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید: علائم و نشانه های سکته مغزی + درمان و کاهش ابتلا به سکته مغزی

۱.درد فک و گردن

علائم بیماری های قلبی، درد قفسه سینه تنها علامت مرتبط با بیماری قلبی نیست. درد در فک و گردن می تواند نشانه مشکلات قلبی و گردش خون مانند حمله قلبی، بیماری قلبی و مشکلات ریتم قلب باشد. درد فک می تواند نشانه ای از حمله قلبی و کاهش جریان خون به قلب باشد. علائم معمول حمله قلبی درد قفسه سینه، تنگی نفس و تعریق است. از طرفی درد فک و گردن نیز گاهی نشان دهنده مشکلات قلبی است. به خصوص اگر درد شدید فک ادامه یابد و در هنگام استراحت بدن متوقف شود، نشانه مشکلات قلبی است.

۲.درد، گرفتگی یا سفتی در ساق پا

یکی از علائم نادر مشکلات قلبی، درد یا بیماری های مختلف در ساق پا است. گرفتگی، درد یا سفتی در ساق پا در حین راه رفتن ممکن است به دلیل بیماری شریانی محیطی ایجاد شود. بیماری شریان محیطی یک بیماری مزمن است که در آن رگ ها مسدود می شوند، خون کافی به اندام ها نمی رسد و سایر علائم شامل زخم روی پاها، رشد ضعیف مو و تغییر در رنگدانه های پوست است.

بیماری شریان محیطی اغلب با تصلب شرایین همراه است که باعث کاهش سطح خون در پاها می شود و منجر به حمله قلبی یا سکته می شود. بسیاری از افراد مبتلا به تصلب شرایین هستند اما از این بیماری بی اطلاع هستند. بنابراین، اگر در حین راه رفتن درد، گرفتگی یا ناراحتی در ساق پا احساس کردید، ممکن است به بیماری قلبی مشکوک شوید. بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: درمان دیسک کمر: اگر دچار دیسک کمر هستید به این ۶ نکته ساده توجه کنید!

علائم بیماری های قلبی

۳.مشکلات جنسی

علائم بیماری های قلبی، مطالعات نشان می دهد که بیماری قلبی می تواند بر زندگی جنسی مردان و زنان تأثیر بگذارد و اختلال عملکرد جنسی با مشکلات سطح خون مرتبط است. اختلال نعوظ در مردان نشانه اولیه آسیب به عروق و بیماری قلبی است. با این حال، بیماری قلبی و اختلال عملکرد جنسی، همان طور که معمولا تصور می شود، فقط مشکلات مردان نیستند. مطالعات نشان می دهد که از هر ۱۰ زن مبتلا به مشکلات قلبی ۹ نفر با مشکلاتی مانند خشکی واژن، درد در حین مقاربت و کاهش میل جنسی مواجه می شوند.

۴.بوی بد دهان

زندگی اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد، اما از علائم بیماری قلبی نیز محسوب می شود. ارتباط بین بیماری قلبی و بوی بد دهان بسیار قوی است. افراد مبتلا به بیماری لثه، ۲ برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند مشکلات عروقی، حمله قلبی یا سکته هستند. بنابراین، بوی بد دهان مرتبط با بیماری لثه ممکن است نشان دهنده بیماری قلبی باشد.

بیشتر بخوانید: اگر تیروئيد دارید این ۸ مواد غذایی را مصرف نکنید + علائم تیروئيد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا