;
آرایش و زیبایی

روتین 7 مرحله ای زیبایی برای داشتن پوستی سالم و شفاف

روتین 7 مرحله ای زیبایی: مهم نیست که پوست شما چقدر زبر است، یک روال مراقبت از پوست ایجاد کنید و به آن پایبند باشید. کمی به آن زمان بدهید تا کار کند و تنها در این صورت است که واقعاً می‌توانید پیشرفت را مشاهده کنید. تداوم در مورد مشکلات پوستی تفاوت زیادی ایجاد می کند. با مجله خبری چشمک و روتین 7 مرحله ای زیبایی همراه باشید.

شاید بپسندید: مراقبت از پوست چرب: کنترل چربی پوست با این ۷ اسکراب خانگی شگفت انگیز!

روتین 7 مرحله ای زیبایی

تغییر به یک روال پاکسازی کامل پوست تفاوت هایی ایجاد می کند. پوست مستعد جوش در حال حاضر حساس است، بنابراین خلاص شدن از شر محصولاتی که در محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد شیمیایی تحریک کننده و بالقوه سمی، مواد نگهدارنده، عطرهای مصنوعی هستند، به رفع انسداد کمک می کند.

یکی دیگر از دلایل تحریک، فرمول های خشک کننده موجود در بسیاری از درمان های آکنه است. اینها می توانند اثرات التهابی روی پوست مستعد آکنه ایجاد کنند. فرمول‌های ملایم‌تر که پوست را از بین نمی‌برند و غدد چربی را حساس نمی‌کنند، خوب هستند، زیرا پوست بیش از حد خشک نیز منجر به تولید چربی بیشتر می‌شود.

کاهش مصرف لبنیات، غذاهای فرآوری شده و شکر تصفیه شده تا حد امکان به همان اندازه مهم است که شما از محصولات زیبایی استفاده می کنید. کنترل استرس نیز به همان اندازه مهم است زیرا افزایش سطح کورتیزول منجر به بروز آکنه می شود. هنگامی که استرس کاهش می یابد، پوست و کل بدن شما از شما تشکر خواهند کرد.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است: هنگامی که پوست شما شروع به ترمیم کرد، باید بدون وقفه ادامه دهید. ممکن است فکر کنید چون آکنه فعال ندارید، دیگر نیازی به مراقبت معمولی ندارید، اما اینطور نیست. به روال خود پایبند باشید و نتایج را مشاهده کنید. در ادامه به روتین 7 مرحله ای زیبایی خواهیم پرداخت. با بخش ارایش و زیبایی چشمک همراه باشید.

احتمالاً بپسندید: آرایش چشم پف دار و پلک افتاده: ۹ ترفند حیرت انگیز آرایشگرها برای آرایش پلک افتاده!

روتین 7 مرحله ای زیبایی

شاید بپسندید: مراقبت از پوست: ۴ راز پوست جوان، شاداب و درخشان

مرحله 1: تمیز کردن

مرحله اول از روتین 7 مرحله ای زیبایی، پاکسازی منظم است. پاکسازی چربی اضافی را کاهش می دهد و باکتری های پوست را کنترل می کند. اسید سالیسیلیک پاک کننده ضروری برای پوست های مستعد آکنه است. این ماده هم لایه بردار و هم تسکین دهنده است. اگر پوست چرب دارید، صبح و شب آن را تمیز کنید، یادتان باشد که همیشه بعد از ورزش چپوست خود را تمیز کنید. دستمال های پاک کننده حاوی روغن های ارگانیک را در کیف خود حمل کنید. همچنین می توانید در مواقعی که برای شستن صورت خود تنبل هستید از آنها استفاده کنید.

مرحله 2: استفاده از تونیک ها

استفاده از تونیک ها، مرحله دوم روتین 7 مرحله ای زیبایی است. این کار هم یک مرحله پاکسازی و هم یک مرحله درمانی هستند. یک تونر خوب، لایه برداری ملایمی را انجام می دهد و مواد درمانی را برای استفاده و بهره بری بیشتر پوست شما باقی می گذارد. می توانید تونیک هایی با خاصیت سم زدایی و همچنین اسیدهای گلیکولیک، فیتیک و میوه انتخاب کنید.

شاید بپسندید: مهمترین ترفندها برای زیبایی پوست و مو: با انجام این کارهای آسان، زیبایی خود را به رخ دیگران بکشید!

مرحله 3: لایه برداری

فرآیند لایه برداری به عنوان مرحله سوم روتین 7 مرحله ای زیبایی، نقش جدی در داشتن پوستی سالم و شفاف دارد. یعنی فرآیند از بین بردن پوست مرده از لایه بالایی پوست و همچنین چربی ها، کثیفی ها، باقی مانده ها، ذرات آرایش و سایر مواردی که منافذ را می بندد، مهمترین مرحله هر روتین پاکسازی است.

روتین 7 مرحله ای زیبایی

علاوه بر هدف قرار دادن مشکلات پوستی، محصولات لایه بردار می توانند ظاهر جوش های سر سیاه و خطوط را کاهش دهند و اثرات محصولات درمانی را که بعد از آن استفاده می کنید افزایش دهند. شما می توانید از محصولات لایه بردار شیمیایی و فیزیکی استفاده کنید، اما ترکیب آنها بهتر عمل می کند. آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها محصولات استاندارد برای لایه برداری شیمیایی هستند، اما برخی دیگر از لایه برداری های شیمیایی شامل آنزیم های موجود در میوه ها هستند. از طرف دیگر، محصولات لایه بردار فیزیکی ممکن است به شکل گرانول و حتی ممکن است یک پارچه سفت باشند.

اینکه چقدر در هفته لایه برداری می کنید به پوست شما بستگی دارد، بنابراین یک محدوده مناسب پیدا کنید و به آن پایبند باشید. اما به خاطر داشته باشید که استفاده از برخی از محصولات شیمیایی لایه برداری بیش از یک بار در هفته توصیه نمی شود.

مرحله 4: سم زدایی و تسکین

استفاده از ماسک‌های سم‌زدایی و تسکین‌دهنده صورت به عنوان مرحله چهارم  می روتین 7 مرحله ای زیبایی مطرح می شوند. ‌شما می توانید استفاده از آنها را یک یا بیشتر از یک بار در هفته اعمال کنید. ماسک بیشتر از پاک کننده روی پوست شما باقی می ماند و مواد فعال برای اثرگذاری به زمان نیاز دارند. درمان های کربن برای پوست های مشکل دار مناسب هستند زیرا کربن به خوبی عیوب را جذب می کند و می تواند اندازه منافذ را کاهش دهد.

شاید بپسندید: اشتباهات رایج در مراقبت از پوست که به پوست آسیب می‌رساند!

مرحله 5: ویتامین C را بر روی پوست استفاده کنید

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و منافذ را مورد هدف قرار می دهد، لایه برداری ملایمی می دهد، برای انواع پوست مناسب است و از روتین ضد آکنه انتخابی شما حمایت می کند. می توان از آن در صبح یا عصر استفاده کرد. می توان آن را بلافاصله در هنگام بیدار شدن از خواب و تمیز کردن استفاده کرد.

ویتامین سی برای پوست

مرحله 6: مرطوب سازی

روغن‌ها و کرم‌های صورت با فیتونوترینت‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد تسکین‌دهنده می‌توانند پوست را متعادل کنند. محصولات مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که به طور خاص روی آکنه تمرکز دارند. برای بسیاری از افراد، ضدآفتاب های معدنی همه چیز مورد نیاز شما را فراهم می کنند.

شاید بپسندید: 10 بهترین راهکارهای طبیعی برای داشتن پوست زیبا و ایده آل

مرحله 7: درمان لکه

مقاومت در برابر میل به جوش زدن سخت است و این عمل در واقع باعث طولانی شدن آن و ایجاد جای زخم می شود. درمان های لکه بینی زمانی که باید کاری انجام شود به خوبی کار می کنند و همچنین می توانند به درمان آکنه کمک کنند. چسب های درمانی وجود دارند که معمولاً روی آکنه می چسبند و یک روز یا شب روی صورت شما می مانند و می توانند ظاهر آکنه را کاهش دهند.

شاید بپسندید: از بین بردن خشکی پوست در زمستان با ۵ موثرترین روش های خانگی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا