;
آرایش و زیباییترفندهای زندگی

مهمترین ترفندها برای زیبایی پوست و مو: با انجام این کارهای آسان، زیبایی خود را به رخ دیگران بکشید!

مهمترین ترفندها برای زیبایی پوست و مو: بخش آرایش و زیبایی چشمک امروز با یک مطلب کاربردی و جالب با شما همراه است. در این مطلب نکاتی را برای شما گردآوری کرده ایم که با انجام آنها،می توانید زیباتر و آراسته تر به نظر برسید. تا پایان مقاله مهمترین ترفندها برای زیبایی پوست و مو با ما همراه باشید.

شاید بپسندید: مهمترین مواد غذایی برای سلامت مو: آنچه برای حفظ سلامت مو باید بخورید

مهمترین ترفندها برای زیبایی پوست و مو

برخی از مهمترین رازهای زیبایی فوق العاده یا به عبارت دیگر مهمترین ترفندها برای زیبایی پوست و مو در نکات زیر خلاصه می شود:

برای ناخن های زرد شده از خمیر دندان استفاده کنید

هنگامی که لاک بیش از حد روی ناخن های شما می ماند یا از لاک ارزان قیمت استفاده می کنید، ممکن است ناخن ها زرد شوند. برای از بین بردن لکه ها می توانید ناخن های خود را با خمیر دندان تمیز کنید. با افزودن یک یا دو قطره لیمو که یک سفید کننده طبیعی محسوب می شود، می توانید نتایج بهتری بگیرید.

شاید بپسندید: ماندگاری آرایش: ۷ ترفند جادویی برای ماندگاری آرایش تا ۲۴ ساعت!

مهمترین ترفندها برای زیبایی پوست و مو

از پوست خود در برابر اثرات آب استخر و دریا محافظت کنید

آیا شما هم از بوی کلر بعد از استخر یا احساس چسبناکی نمک دریا که بعد از شنا در دریا روی پوست و موهایتان جمع می شود متنفر هستید؟ برای اینکه این اثرات را به حداقل برسانید، دوش گرفتن با آب بدون کلر قبل از ورود به دریا یا استخر است. این دوش باعث می شود که منافذ و فولیکول های مو در پوست شما مسدود شود. به این ترتیب موهای شما آب زیادی را جذب نمی کند و شستن انباشته ها و پاک کردن آنها از روی مو و پوست راحت تر می شود.

شاید بپسندید: رژ لب مناسب مهمانی شبانه: در شب یلدا به دیدن عشقت می ری، این ۱۰ رنگ محشره!

برای درمان سوختگی از شیر استفاده کنید

اگر مشکل سوختگی جدی وجود دارد، لازم است زیر دوش بایستید و به عنوان کمک اولیه، روی محل سوخته شیر بریزید. شیر به تسکین درد ناشی از سوختگی کمک می کند.

احتمالاً بپسندید: آرایش چشم پف دار و پلک افتاده: ۹ ترفند حیرت انگیز آرایشگرها برای آرایش پلک افتاده!

قبل از سفر مقدار زیادی آب بنوشید

از آنجایی که در داخل هواپیما به خورشید نزدیکتر هستید، در معرض نور خورشید بیشتری قرار می گیرید. بنابراین از مصرف غذاهای نمکی و الکلی که باعث کم آبی بدن می شود خودداری کنید. به جای آن، مقدار زیادی آب بنوشید؛ خواهید دید که برای پوست شما مفید است.

شاید بپسندید: رفع خستگی صورت: ۱۶ ترفند جادویی برای رفع نواقص و خستگی صورت!

پوست سر خود را پودری کنید

شما یک سخنرانی مهم دارید که در آن باید واقعاً خوب به نظر برسید، اما به نوعی وقت دوش گرفتن ندارید. یک برس آرایشی نرم و غلیظ بردارید، آن را به پودر آغشته کنید و روی پوست سر خود بمالید. موهای خود را تکان دهید تا از شر پودر اضافی خلاص شوید. پودر روغن موجود در موهای شما را جذب کرده و از ظاهر شدن آن جلوگیری می کند.

شاید بپسندید: مراقبت از پوست چرب: کنترل چربی پوست با این ۷ اسکراب خانگی شگفت انگیز!

برای ترمیم موهای آسیب دیده از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

از مهمترین ترفندها برای زیبایی پوست و مو می توان به استفاده از کرم ضد آفتاب برای زیبایی مو اشاره کرد. فرصت جدیدی برای استفاده از کرم ضد افتاب که بسیار دوست دارید به وجود آمده است. اگر موهای شما در اثر رنگ یا حالت دادن آسیب دیده است، می توانید با کرم ضد آفتاب موهای خود را ترمیم کنید. موهایتان را با آب ولرم بشویید و مقداری کرم ضد آفتاب به موهایتان بمالید. سپس موهایتان را با فیلم بپیچید و دوباره یک حوله روی آن بپیچید و یک شب صبر کنید. صبح که از خواب بیدار می شوید، موهای خود را با شامپو بچه یا مرطوب کننده مشابه بشویید و کرم را از روی موهایتان پاک کنید.

کرم ضد آفتاب

با وازلین و ژله پترولیوم از شر پینه خلاص شوید

وقتی کفش های بسته را برای مدت طولانی می پوشید، دیدن پینه یا سفت شدن روی پاها کاملا آزاردهنده است. برای رفع این سفتی ها، قبل از خواب به پاهای خود وازلین یا ژله نفتی بمالید، جوراب بپوشید و شب را به همین ترتیب بگذرانید.

شاید بپسندید: رازهای جوان نگه داشتن پوست: با این راهکارهای آسان و کاربردی پوست خود را جوان نگه دارید!

بدن خود را با آووکادو نرم کنید

همه می دانند که آووکادو یک مرطوب کننده طبیعی است. قبل از حمام کردن، یک آووکادو را له کنید و آن را روی بدن خود بمالید. این ماسک بدن طبیعی روی پوست شما معجزه می کند.

مهمترین ترفندها برای زیبایی پوست و مو

رژ لبی که به آسانی پاک نمی شود را با پاک کننده آرایش پاک کنید

به جای اینکه لب‌هایتان را محکم بمالید تا رژ لب‌های قرمز یا تیره را پاک کنید، پنبه‌ای را به کرم یا لوسیون پاک‌کننده آرایش آغشته کنید و رژ لب‌تان را پاک کنید. به این ترتیب از ترک خوردن یا آسیب دیدن لب های خود جلوگیری می کنید.

شاید بپسندید: اسرار آرایش طبیعی: ترفندهای آرایشی برای اینکه پس از آرایش، ظاهری طبیعی داشته باشید!

با کرم زیر چشم، ابروهای خود را کنترل کنید

آیا از دیدن لکه های کوچک و شوره مانند روی ابروهای خود متنفرید؟ این نشان می دهد که ابروهای شما کمی خشک شده اند. می توانید آنها را با کرم زیر چشم مرطوب کنید.

مهمترین ترفندها برای زیبایی پوست و مو

شاید بپسندید: رازهای زیبایی زنان در کشورهای مختلف: رازهایی که می تواند زیبایی بیشتر را به چهره شما هدیه دهد!

برای از بین بردن شوره سر از شکر قهوه ای استفاده کنید

اگر تمام شامپوهای شوره سر را امتحان کرده اید و همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، این روش خانگی را امتحان کنید. 1 پیمانه محصول مراقبت از مو را با 2 قسمت شکر قهوه ای مخلوط کرده و به ریشه موهای خود بمالید. بعد از 3 دقیقه می توانید آن را بشویید.

با جوش شیرین بدرخشید

اگر با اسپری برنزه کننده به سونا رفته اید و پوست شما به جای درخشش، با علائم اسپری پوشانده شده است، نگران نباشید، هیچ یک از ما در اولین تلاش بر آن تسلط نداشتیم. برای خلاص شدن از شر لکه های ناخوشایند، کافی است ناحیه مورد نظر را با یک حوله حمام که روی آن جوش شیرین می ریزید مالش دهید.

شاید بپسندید:  از بین بردن خشکی پوست در زمستان با ۵ موثرترین روش های خانگی!

موهای خود را با اسپری شانه کنید

چیزی ناخوشایند در مورد اسپری های مو وجود دارد، که آنها مو را سفت و ظاهر طبیعی آن را خراب می کنند. نکته ای برای رهایی از این وضعیت: پس از خشک کردن موهایتان با سشوار، اسپری مو را روی برس اسپری کنید و موهایتان را با آن شانه کنید. به این ترتیب بدون سفت شدن موهای خود از اثرات اسپری مو بهره مند خواهید شد.

شاید بپسندید: رشد سریع مو با سیر: معجزه سیر برای رشد مو که نمی دانستید!

دست های خود را با لیمو و نمک بمالید

مراقبت از دست برای همه ما مهم است. بنابراین اگر ترکیبی را که اکنون می‌دهیم استفاده کنید، از شر سلول‌های مرده پوست خلاص خواهید شد. آب لیمو و نمک دریا را مخلوط کنید. با کمک مسواک آن را در دستان خود بمالید.

مهمترین ترفندها برای زیبایی پوست و مو

خط چشم خود را فریز کنید

استفاده از خط چشم بلافاصله هوای سرزنده به چشمان شما می بخشد. اما گاهی اوقات آنقدر نرم می شوند که رانندگی با آنها سخت می شود. برای یافتن راه حلی فوری می توانید خط چشم خود را به مدت 15 دقیقه در فریزر نگه دارید.

خمیر دندان را روی جوش ها بمالید

مقداری خمیر دندان به اندازه یک نخود بردارید و روی جوش بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. خمیر دندان روغن را جذب می کند و از نشستن بیشتر آکنه روی صورت شما جلوگیری می کند. سپس می توانید صورت خود را بشویید. فقط یک یادآوری کوچک؛ برای این کار از خمیر دندان سفید کننده استفاده نکنید، زیرا عامل سفید کننده باعث قرمز شدن جوش می شود.

شاید بپسندید: اشتباهات آرایش صورت: این ۵ اشتباه آرایشی سن شما را زیاد نشان می دهد!

فر مژه خود را گرم کنید

اگر مژه های صافی دارید که هرگز فر نمی شوند، فر مژه فلزی خود را برای چند ثانیه با کمک سشوار گرم کنید. این کار باعث می شود که مژه های شما راحت تر فر شوند. همچنین از ریمل ضد آب استفاده کنید، زیرا سریعتر از سایر ریمل ها خشک می شود و مژه های فر را صاف تر نگه می دارد.

مژه های خود را چرب کنید

اگر می خواهید بدون آرایش سنگین چشمانتان جذاب به نظر برسد، مقداری وازلین به انتهای مژه هایتان بزنید. بنابراین شما یک درخشش جذاب و ظریف خواهید داشت. اگر بیش از حد استفاده کنید، احساس چسبندگی ایجاد می کند، بنابراین مراقب مقدار مصرفی خود باشید.

مو های خود را با هوا خشک کنید

قبل از بیرون رفتن، اجازه دهید موهایتان در داخل خانه با هوا خشک شوند. گاهی اوقات موهای موج دار به طور طبیعی بدون سشوار خشک می شوند. در عین حال فرهای شما در این روش کمتر آسیب می بینند.

شاید بپسندید: ناخن های قوی و محکم: ۱۰ مراقبت ساده برای جلوگیری از شکستن ناخن ها

چای کیسه ای را روی لکه های پوست خود قرار دهید

اگر پوست شما به دلایلی حساس، تحریک شده یا متورم شده است، یک کیسه چای سبز را که به مدت 1 تا 2 دقیقه در آب داغ خیس کرده اید بردارید و بگذارید ابتدا خنک شود، سپس با لمس آرام کیسه آن را روی پوست خود کمپرس کنید. آنتی اکسیدان های موجود در چای تورم را از بین می برد.

موهای خود را با سرکه براق کنید

یک پیمانه سرکه را با یک چهارم قسمت نوشابه خانواده مخلوط کرده و به موهای خشک خود بمالید. بعد از 15 دقیقه صبر کردن، شامپو بزنید. به این ترتیب درخشش موهای خود را قفل خواهید کرد و از این طریق با موهای بی روح مقابله خواهید کرد.

از شر پوست مرده زیر بغل خلاص شوید

اگر به نظر می رسد زیر بغل شما خشک و پوسته پوسته شده است، می توانید با استفاده از لایه برداری صورت از این حالت خلاص شوید و با لباس های بنددار احساس راحتی بیشتری کنید.

لوسیون سفارشی

لوسیون بدن خود را سفارشی کنید

به جای صرف هزینه زیاد برای یک لوسیون بدن معطر، می توانید یک یا دو قطره از هر عطری که دوست دارید به لوسیون بدون عطر اضافه کنید. وقتی مخلوط جدید را به بدن خود بمالید، خواهید دید که جوهر آن ساعت ها روی شما باقی می ماند.

شاید بپسندید: پاکسازی پوست صورت: ۱۰ روش طبیعی پاکسازی پوست ملکه کلئوپاترا

از سفیده تخم مرغ برای پف زیر چشم استفاده کنید

با یک تکه سفیده تخم مرغ، به آرامی یک کمپرس زیر چشم خود قرار دهید. سفیده تخم مرغ فورا پوست را سفت می کند. قبل از آرایش کردن، صبر کنید تا پوستتان خشک شود.

با سفیده تخم مرغ ماسک درست کنید

اگر می خواهید پوست خسته و بی روح خود را بدون رفتن به اسپا از خواب بیدار کنید، این کار را امتحان کنید: زرده و سفیده تخم مرغ را در یک کاسه جدا کنید. با قسمت سفید تخم مرغ ماسک درست کنید. پروتئین ها به ترمیم و بازیابی رطوبت پوست شما کمک می کنند.

تخم مرغ

بگذارید 5 دقیقه روی صورتتان بماند و بشویید. یک یادآوری کوچک؛ در حالی که سفیده تخم مرغ پوست را سفت می کند، زرده تخم مرغ مرطوب می کند. به همین دلیل بهتر است ماسک سفیده تخم مرغ را روی پوست خشک بمالید.

شاید بپسندید: پرپشت شدن ابرو با آرایش: ۴ ترفند جدید آرایشی برای پرپشت نشان دادن ابروها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا