;
آرایش و زیباییدنیای مد

پاکسازی پوست صورت: ۱۰ روش طبیعی پاکسازی پوست ملکه کلئوپاترا

پاکسازی پوست صورت: پاکسازی مهم ترین بخش روتین مراقبت از پوست است. تمیز کردن پوست سلول های مرده پوست، چربی اضافی، آلودگی و آرایش را از روی پوست پاک می کند و اجازه نمی دهد منافذ پوست مسدود شود. همچنین گردش خون را افزایش می دهد و پوست را برای دریافت مواد مغذی پس از پاکسازی آماده می کند.

پاکسازی صورت اساسی ترین کاری است که هر فردی حتی زمانی که کاملاً خسته است یا حتی در اواخر شب باید انجام دهد. بهترین و سالم ترین گزینه استفاده از پاک کننده های طبیعی و ملایم است. در بخش آرایش و زیبایی موثر ترین روش های طبیعی برای پاکسازی پوست بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: ماسک صورت خانگی برای پوست خشک: ۷ ماسک خانگی با اثر جادویی!

۱۰ روش طبیعی پاکسازی پوست ملکه کلئوپاترا

۱.برگ نعناع و پنیر

پاکسازی پوست صورت، نصف فنجان برگ نعناع تازه و نصف فنجان پنیر را در مخلوط کن مخلوط کنید تا خمیری لطیف به دست آید. دو تا سه آسپرین (پودر) به این خمیر اضافه کنید. از مخلوطی که تهیه کرده اید به عنوان یک محصول لایه بردار و ماساژ برای دست ها و صورت خود استفاده کنید. پس از آن، فقط با آب خالی بشویید.

این یک پاک کننده موثر است و قرص آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک است. این مواد برای پوست های حساس عالی است. می توانید باقی مانده محصول را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید. اما ماندگاری آن فقط دو روز است.

پاکسازی پوست صورت

۲.شیر

پاکسازی پوست صورت، درمان زیبایی باستانی کلئوپاترا حمام شیر بود. درست است که شیر به عنوان یک پاک کننده عالی عمل می کند و سرشار از AHA یا آلفا هیدروکسی اسید است. یک تکه پنبه بردارید، آن را در شیر سرد یا سرد در دمای اتاق خیس کنید و صورت خود را به این ترتیب تمیز کنید. این برای پوست های خشک عالی است.

۳.جوش شیرین و آب لیمو

پاکسازی پوست صورت، صورت خود را با مخلوطی از دو قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قاشق چایخوری آب لیمو تمیز کنید. سپس فقط با آب بشویید. این مخلوط برای پوست های چرب ایده آل است.

۴.دانه کنجد و عسل

پاکسازی پوست صورت، دانه کنجد را خرد کرده و با عسل ترکیب کنید تا خمیر خوبی به دست آید. صورت خود را با این مخلوط ماساژ دهید و سپس صورت خود را بشویید. این برای پوست های خشک بسیار موثر است. ضمن این که پوست را مرطوب می کند و آن را تمیز می کند.

بیشتر بخوانید: ۳ ماسک صورت خانگی شگفت انگیز برای پوستی شفاف و بدون لک

پاکسازی پوست صورت

۵.آرد نخودچی و پودر زردچوبه

پاکسازی پوست صورت، آرد نخودچی و مقداری زردچوبه پودر شده را مخلوط کرده و با اضافه کردن سرکه سیب یا گلاب خمیر درست کنید. صورت خود را با این مخلوط پاکسازی کنید. قدمت این روش پاکسازی صورت به دوران باستان برمی گردد و برای انواع پوست موثر است.

۶.آرد گندم و سرکه سیب

با استفاده از آرد گندم کامل و سرکه سیب یک خمیر درست کنید و از آن برای تمیز کردن صورت خود استفاده کنید و سپس صورت خود را فقط با آب بشویید. این روش در زنان در تمام سنین موثر است.

۷.آرد زرت و ماست

پاکسازی پوست صورت، می‌توانید آرد ذرت (حدود چهار قاشق چای‌خوری) و ماست (تقریباً نصف فنجان) را مخلوط کنید و از آن به عنوان پاک‌کننده استفاده کنید و سپس آن را با آب بشویید. این یک تکنیک بسیار موثر برای پوست خشک است.

۸.بلغور جو دوسر و گلاب

پاکسازی پوست صورت، مخلوط عالی دیگر بلغور جو دوسر و سرکه یا گلاب است. خمیری برای تمیز کردن صورت خود تهیه کنید، آن را به آرامی مالش دهید و با آب بشویید. برای انواع پوست موثر است.

پاکسازی پوست صورت

۹.سفیده تخم مرغ و عسل

با مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری آبلیمو، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک سفیده تخم‌مرغ، پاک‌کننده‌ای مایع تهیه کنید و صورت خود را با آن پاکسازی کنید. این یک پاک کننده طبیعی عالی برای پوست های چرب است.

۱۰. پودر بادام زمینی و عسل

پاکسازی پوست صورت، دو قاشق چای خوری پودر بادام یا بادام زمینی، یک قاشق چای خوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو را می توانید با هم مخلوط کرده و به عنوان پاک کننده برای تمیز کردن صورت و از بین بردن لکه های تیره استفاده کنید. برای پوست های مختلط و حساس بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 15 بهترین ماسک صورت خانگی با مواد اولیه موجود در منزل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 14 =

دکمه بازگشت به بالا