;
دنیای مدآرایش و زیبایی

۳ ماسک صورت خانگی شگفت انگیز برای پوستی شفاف و بدون لک

داشتن پوستی شفاف و زیبا آرزوی هر خانمی است، اما با مشغله های امروزی، محیط های آلوده و اشعه های خشن خورشید، حفظ پوستی سالم و شفاف بسیار دشوار است. جوش ها، لکه ها، برنزه شدن و عوامل دیگر ما را از داشتن پوست شفاف و بدون عیب و نقص باز می دارد. با رشد صنعت مراقبت از پوست، می توان این مشکل را برطرف کرد، اما راه های آسان دیگری نیز برای دستیابی به پوستی شفاف، درخشان و بدون لک وجود دارد. در بخش آرایش و زیبایی چشمک ۳ ماسک صورت خانگی فوق العاده موثر برای پوستی شفاف و بدون لک معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 15 بهترین ماسک صورت خانگی با مواد اولیه موجود در منزل

۱.ماسک چریش، آرد گرم و ماست

ماسک صورت خانگی، ابتدا مقداری ماست را در ظرفی بریزید. سپس آرد را اضافه کرده و به صورت خمیر در بیاورید. مقداری پودر برگ چریش/پودر چریش را بردارید و مخلوطی از هر سه ماده درست کنید.از این مخلوط به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی صورت تمیز استفاده کنید و سپس با آب سرد بشویید.

ماست پوست را نرم و مرطوب می کند و برگ چریش به ایجاد پوستی درخشان کمک می کند. چریش در محصولات آرایشی برای صورت استفاده می شود تا به عنوان یک ضد عفونی کننده نیز عمل کند. همچنین به تسکین فوران و جوش یا آکنه در صورت کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ماسک هلو که برای جوانی، سلامت و درخشندگی پوست معجزه می کند!

ماسک صورت خانگی

۲.ماسک عسل، بادام و زعفران

ماسک صورت خانگی، ۵ عدد بادام را یک شب در آب یا شیر خیس کنید. ۱ قاشق چایخوری عسل و مقداری زعفران خیس خورده در ۲  قاشق غذاخوری شیر گرم بریزید. ۱ قاشق چایخوری آب لیمو نیز اضافه کنید. ابتدا بادام های خیس شده را بردارید و به صورت خمیر درآورید. سپس شیر دم کرده زعفران را به آن اضافه کنید و عسل و آبلیمو را نیز اضافه کنید. سپس همه مواد را خوب مخلوط کنید و روی صورت تان بمالید. بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بگذارید بماند و سپس صورت تان را با آب ولرم بشویید.

این ماسک به شدت پوست را درخشان می کند. زیرا زعفران به روشن شدن رنگ پوست و کاهش لکه ها کمک می کند، عسل پوست را سفت می کند. بادام همراه با لیمو پوست مرده را از بین می برد و این باعث شفافیت و درخشندگی پوست می شود.

بیشتر بخوانید: بمب جوانی و زیبایی پوست: انواع ماسک قهوه برای انواع پوست

ماسک صورت خانگی

۳.ماسک موز و ماست

ماسک صورت خانگی، ۱ عدد موز رسیده پوست کنده و له شده، ماست ۱ قاشق غذاخوری، عسل ۱ قاشق چایخوری و آب لیمو ۱  قاشق چایخوری. ابتدا در یک کاسه، موز له شده و ماست را اضافه کنید. بعدا عسل و آب لیمو را اضافه کنید و همه را به صورت خمیری یکدست در آورید. از این ماسک صورت روی صورت و گردن استفاده کنید و بگذارید تا خشک شود و سپس صورت تان را خوب بشویید. این ماسک به شفاف شدن صورت تان کمک می کند. زیرا لیمو یک عامل سفید کننده طبیعی است و به شما کمک می کند تا پوستی شفاف و درخشان داشته باشید. موز برای درخشندگی پوست نیز عالی است.

بیشتر بخوانید: پیری پوست: ۵ نکته مهم برای جلوگیری از پیری پوست صورت

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سه =

دکمه بازگشت به بالا